Katalog Karolina Warzocha, 2016-07-22 Rumia Język polski, Konspekty Kim jesteś Aslenie? Scenariusz lekcji w klasie VIKonspekt lekcji języka polskiego w klasie 4 Temat: Kim jesteś Aslanie? Charakterystyka postaci. Czas zajęć: 2 godziny lekcyjne Cele : • doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem • odczytywanie dosłownych i ukrytych znaczeń w tekście • kształcenie umiejętności wyszukiwania i selekcji potrzebnych informacji w tekście lektury • analiza postaw, zachowań i celów bohatera • charakteryzowanie postaci literackiej • wzbogacanie słownictwa związanego z charakterystyką postaci • tworzenie własnego tekstu Metody, techniki: • praca z tekstem • wchodzenie w rolę – drama • układanie rozsypanki- porządkowanie chronologiczne • elementy przekładu intersemiotycznego – tworzenie ilustracji • poszukiwawcza- skojarzeń • „burza mózgów” • prezentacja multimedialna Formy pracy: • zespołowa • indywidualna Materiały i pomoce dydaktyczne: Lektura Film „Opowieści z Narni” - fragment Pismo Święte Karta pracy nr 1. Tok lekcji: 1. Odczytanie prac domowych – dialogu miedzy Edmundem a Aslanem. Przypomnienie wyznaczników formalnych dialogu. Uczniowie zamieniają się zeszytami i sprawdzają , poprawiają dialog kolegi pod względem interpunkcyjnym. 2. Drama – odegranie sceny spotkania Edmunda i Aslana. 3. Dlaczego spotkanie z Aslanem odmieniło życie Edmunda ? - burza mózgów Zapisanie na tablicy Aslan Przebaczający Wyrozumiały Dyskretny Ufajacy Mądry Kochający 4. Podróż śladami Aslana . Praca zespołowa Uporządkujcie wydarzenia chronologicznie ( kolejno)- rozsypanka opowieść Bobrów o Aslanie spotkanie dzieci z Aslanem przy kamiennym stole rozmowa Aslana z Edmundem Układ Aslana z Czarownicą Oczekiwanie na wypełnienie wyroku Ofiara Aslana Zmartwychwstanie Ożywienie posągów na Ker –Paravelu Bitwa Koronacja Odejście Aslana 5.Przepisz do zeszytu uporządkowane wydarzenia. Po każdym punkcie zrób 3 linijki odstępu. 6.Poszukiwanie w tekście lektury kolejnych scen z życia Aslana, odczytywanie i omawianie ich, zapisywanie cech jakimi Aslan odznaczył się w każdej z nich – uzupełnianie notatki opowieść Bobrów o Aslanie( wytęskniony, oczekiwany, wyzwoliciel , dobry, potężny , mądry, groźny, mocny) spotkanie dzieci z Aslanem przy kamiennym stole (dostojny, budzący szacunek, onieśmielający, budzący zaufanie, dobry , mądry) rozmowa Aslana z Edmundem (przebaczający, wyrozumiały , kochający, dający nadzieję , wierzący w dobro) Układ Aslana z Czarownicą( znający przyszłość , odważny, ofiarny) Oczekiwanie na wypełnienie wyroku( smutny, zmartwiony, przygnębiony , opuszczony ,samotny) Ofiara Aslana (upokorzony,wyśmiany, wydrwiony, związany, pozbawiony grzywy- obnażony) Zmartwychwstanie ( obecny ,silny, potężny, świetlisty, mocny, cielesny i duchowy) Ożywienie posągów na Ker –Paravelu (dający życie, uzdrawiający, ożywiający tchnieniem) Bitwa( niezwyciężony, obrońca, wspierający, pomagający, ratujący, wskazujący działanie) Odejście Aslana( spokojny, pewny, opiekuńczy, troskliwy) 7.Zmartwychwstanie - ilustracja filmowa 8.Ożywienie posągów na Ker –Paravelu - ( drama Stworzenie Świata, ilustracja muzyczna "W lekkim powiewie przychodzisz do mnie Panie") 9.Ćwiczenie leksykalne związane ze słowami: oddech, tchnienie, podmuch, powiew ( wyrazy bliskoznaczne) Wyrazy pochodne ( rodzina wyrazów) - tchnienie, natchnąć , natchnienie Wniosek : Postać Aslana przypomina Jezusa Chrystusa. Lew nie zmienia swojego postępowania. Jest zawsze dobry, mądry, kochający. Nigdy nie postępuje niewłaściwie. Nie czyni żadnego zła, tylko dobro. 8. Praca domowa ( do wyboru) Napisz, o czym myśli i co czuje Aslan, kiedy opuszcza Narnię. Narysuj ilustrację do wybranej przez Ciebie sceny z życia Aslana (format A4). Zatytułuj ją. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |