Katalog Luiza Trzaskowska, 2016-07-22 KARCZEW Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO N.BIOLOGIIPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO I. IMIĘ I NAZWISKO: Luiza Trzaskowska II. DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 02.09.2013 III. DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2016 IV. STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO: nauczyciel mianowany V. POSIADANE KWALIFIKACJE: • studia magisterskie: 1. Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej • studia podyplomowe: 1. terapia pedagogiczna - WSE w Józefowie 2. biologia z higieną człowieka i ochroną środowiska - SGGW w Warszawie 3. przyroda - SGGW w Warszawie 4. geografia - UW w Warszawie • kurs kwalifikacyjny: 1. wychowanie do życia w rodzinie VI. NAZWA I ADRES SZKOŁY: Gimnazjum nr.140 przy Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr.3 w Warszawie CELE: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Poszerzenie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych Osobisty rozwój zawodowy Doskonalenie warsztatu i metod pracy CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE Zadania Formy i sposoby realizacji Termin Sposób dokumentowania Poznanie procedury awansu zawodowego Przygotowanie odpowiedniej dokumentacji Wstępna analiza własnych umiejętności; Zdefiniowanie potrzeb własnego rozwoju w ramach ogólnego planu rozwoju szkoły Sierpień 2013r. Autorefleksja Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego Sierpień 2013r. Spis aktów prawa oświatowego Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu 02.09.2013r. Wniosek o rozpoczęcie stażu Złożenie planu rozwoju zawodowego 02.09.2013r. Plan rozwoju zawodowego Śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela oraz prawie oświatowym Okres stażu Materiały zapisane na płycie CD Uzyskanie informacji na temat awansu za pomocą Internetu Okres stażu Materiały zapisane na płycie CD Założenie teczki Awans zawodowy - „nauczyciel dyplomowany” 02.09.2013r. Teczka stażu zawodowego Dokumentowanie realizacji planu rozwoju Zawodowego Praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. Okres stażu Czerwiec 2016r. Teczka stażu zawodowego Ocena dokonana przez dyrektora szkoły Opracowanie sprawozdania z realizacji planu Rozwoju Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju Czerwiec 2016r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Doskonalenie własnego warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej Współtworzenie dokumentacji szkoły: Program profilaktyki, regulaminy, WSO, kalendarz imprez szkolnych oraz korekty i dostosowania w PSO Okres stażu Notatki własne, Sprawozdania PSO Udział w pracach zespołu dydaktycznego i wychowawczego. Opracowanie harmonogramu działań Opracowanie programu wychowawczego Opracowanie punktowego systemu oceniania dla klasy Okres stażu Dokumentacja Szkolna Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. Praca w zespole nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych Ustalanie tematyki i harmonogramów konkursów oraz wycieczek Analiza wyników egzaminów, ustalanie metod pracy i dobór zadań Okres stażu Harmonogram wycieczek Zdjęcia Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Opracowanie planu pracy z biologii oraz geografii w korelacji z fizyką oraz chemią. Opracowanie planu pracy z biologii Opracowanie planu pracy z geografii Okres stażu Plan pracy z biologii Plan pracy z geografii Przygotowanie projektu ewaluacji wewnętrznej Przygotowanie i przeprowadzenie ewaluacji wewnętrznej na rzecz bezpieczeństwa uczniów w szkole Okres stażu Projekt ewaluacji Ankiety dla nauczycieli i uczniów Sprawozdanie z ewaluacji Pełnienie funkcji koordynatora projektów edukacyjnych innych nauczycieli Wielokrotne pełnienie roli koordynatora projektów edukacyjnych w szkole Okres stażu Sprawozdania z projektów edukacyjnych Udział w komisjach podczas egzaminów gimnazjalnych Coroczny udział w komisji egzaminacyjnej na terenie ośrodka i poza nim. Okres stażu Protokoły egzaminacyjne Przygotowywanie uroczystości szkolnych Coroczne przygotowywanie akademii z okazji Dnia Komisji Edukacji Narodowej oraz zakończenia roku wraz z innym nauczycielem Okres stażu Scenariusz uroczystości Zdjęcia w kronice Realizacja zadań opiekuńczo- wychowawczych w celu integracji społeczności klasowej Opracowanie tematyki godzin wychowawczych Organizowanie w gronie klasowym imprez z okazji dnia chłopaka, dnia dziecka, mikołajek, czy andrzejek Organizowanie wycieczek krajoznawczych, przedmiotowych, na imprezy kulturalne i lekcje muzealne Okres stażu Tematyka godzin wychowawczych Zdjęcia Wpisy w dzienniku Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego nadających kwalifikacje, podnoszących kompetencje, umiejętności i wiedzę Udział w kursach, szkoleniach oraz konferencjach organizowanych przez placówki doskonalenia zawodowego i inne instytucje, adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły Okres stażu Zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia Uczestnictwo w różnych formach wewnętrznych doskonalenia zawodowego Udział w szkoleniowych radach Pedagogicznych Okres stażu Zaświadczenia Wpisy w księdze protokołów Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych wynikających z potrzeb uczniów Przygotowywanie uczniów do konkursów zewnętrznych Przygotowywanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego Okres stażu Wpisy w dzienniku Umożliwienie uczniom korzystania z form pozalekcyjnych w procesie dydaktycznym i wychowawczym Organizowanie wycieczek, wyjść do kina oraz do Reaktora Jądrowego w Świerku Okres stażu Wpisy w dzienniku Współpraca z rodzicami Prowadzenie wywiadów i rozmów telefonicznych z rodzicami i opiekunami uczniów. Okres stażu IPET Wzbogacanie metod i form pracy o nowe metody aktywizujące. Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. Systematyczne doposażenie pracowni jako efekt współpracy z wydawnictwami. Zakup literatury specjalistycznej i pomocy naukowych. Okres stażu Spis pomocy dydaktycznych Spis literatury Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności. Studiowanie literatury fachowej, czasopism popularnonaukowych, periodyków poświeconych biologii i geografii. Okres stażu Spis lektur Pogłębianie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie oddziaływań wychowawczych Studiowanie literatury fachowej i publikacji internetowych z zakresu psychologii i pedagogiki. Okres stażu Spis lektur § 8 ust. 2pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Wykorzystywanie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informatycznej w pracy nauczyciela Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji szkolnej, np. planów, sprawozdań Wykorzystanie komputera do opracowania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole (testy, karty pracy, prezentacje multimedialne) Przygotowywanie wystroju klasy (gazetki klasowe) i szkoły Wykorzystanie programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych i Internetu na lekcji Wykorzystanie komputera do dokumentacji zaplanowanych zadań stażu na nauczyciela dyplomowanego Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego Okres stażu spis materiałów, prezentacje egzemplarze gazetki szkolnej zdjęcia Scenariusze zajęć Dokumentacja stażu zawodowego Spis stron internetowych § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Udział w pracach Zespołu ds. Okresowej Oceny Sytuacji Dziecka. Wymiana spostrzeżeń, przekazywanie posiadanej wiedzy i informacji, obserwacja poszczególnych wychowanków Okres stażu Wpisy w dzienniku posiedzenia zespołu Prezentowanie warsztatu pracy Opracowanie i udostępnianie nauczycielom materiałów dydaktycznych oraz scenariuszy imprez szkolnych w wersji papierowej i elektronicznej Okres stażu Opracowane materiały i scenariusze Dzielenie się wiedzą zdobytą podczas różnych form doskonalenia zawodowego Przygotowanie materiałów do publikacji na stronie internetowej Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego Okres stażu Strona internetowa Udostępnienie w bibliotece szkolnej materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć Opracowanie materiałów dydaktycznych oraz scenariuszy Okres stażu Scenariusze Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. Konsultacje z nauczycielami przedmiotów przyrodniczych z różnych szkół Przekazywanie materiałów dydaktycznych innym nauczycielom (plakaty, płyty, scenariusze lekcji, pomoce dydaktyczne itp.) Współpraca i dzielenie się doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach przygotowań do akademii, konkursów, uroczystości szkolnych i innych imprez okolicznościowych Okres stażu Notatki, scenariusze, sprawozdania, zdjęcia § 8 ust. 2pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Opracowanie i wdrożenie programu zajęć terapeutycznych-doskonalenie umiejętności czytania i pisania dla uczniów dyslektycznych Opracowanie indywidualnych programów edukacyjno- terapeutycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami. Przeprowadzenie działań terapeutycznych zawartych w Indywidualnych Planach Edukacyjno - Terapeutycznych dla osób posiadających orzeczenie Okres stażu Dziennik terapeutyczny Opracowanie autorskiego projektu edukacyjnego zwiększającego wiedzę uczniów z zakresu ekologii, zdrowego stylu życia i nawykach żywieniowych Spotkanie z pielęgniarką. Przeprowadzenie warsztatów o zdrowym stylu życia. Przygotowanie przez uczniów jadłospisów, oraz gazetki o zdrowym stylu życia. Przygotowanie wystawy o rekreacyjnym wymiarze ekologii dla rodziców uczniów Wystawa o różnych formach spędzania czasu wolnego –„Ruch to zdrowie” Od marca do maja 2015r. Wpis w dzienniku Zdjęcia Sprawozdanie z projektu Opracowanie autorskiego projektu edukacyjnego zwiększającego wiedzę uczniów z zakresu ekologii i ochrony środowiska naturalnego. Przeprowadzenie zajęć dydaktycznych poświęconych ekologii i ochronie środowiska. Udział w warsztatach tematycznych w Mazowieckim Parku Krajobrazowym w Otwocku. Zorganizowanie wycieczki do Muzeum Ziemi w Otwocku oraz OPWiK-u. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów. Wykonanie gazetki poświęconej ekologii. Okres stażu Plan pracy z biologii i geografii Wpisy w dzienniku Zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Stała współpraca z Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym w Otwocku Coroczny udział w akcji sprzątania świata na terenie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Udział w warsztatach tematycznych o faunie i florze w MPK. Udział w konkursach wiedzy i plastycznych organizowanych przez MPK. Wycieczki piesze i rowerowe po parku. Okres stażu Projekt i sprawozdanie Wpisy w dzienniku Zdjęcia na stronie MPK w Otwocku Dyplomy, podziękowania Włączanie się do ogólnopolskich i lokalnych akcji proekologicznych Coroczny udział w akcji WWF- Godzina dla Ziemi. Udział w projekcie "ptasi azyl" zorganizowanym przez warszawskie zoo. Udział w akcji "warszawskie dni recyklingu" • wymiana elektrośmieci na sadzonki; zasadzenie na terenie ośrodka; • gazetka szkolna oraz lekcje o prawidłowej segregacji odpadów; • zorganizowanie konkursu o ziemi Okres stażu Potwierdzenia nauczycieli Wpisy w dzienniku Zdjęcia Czynny udział w konkursach wewnątrzszkolnych i zewnątrzszkolnych Udział w konkursach wiedzy oraz plastycznych promujących środowisko lokalne oraz ekologię i ochronę środowiska. Okres stażu Wpisy w dziennik Zdjęcia Współorganizowanie Imprezy sportowo - rekreacyjnej pod hasłem „Sport i zabawa”. Udział w grach i zabawach z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie Okres stażu Zdjęcia Potwierdzenia innych nauczycieli i wychowawców Wpisy w dzienniku Podnoszenie poziomu wiedzy uczniów i wychowanków dotyczącej praw dziecka oraz człowieka. Zorganizowanie cyklu warsztatów profilaktycznych przez OPS w Warszawie- Falenica poświęconym przemocy w rodzinie i jej przeciwdziałaniu. Zaznajomienie wychowanków z instytucjami niosącymi pomoc ofiarom przemocy. Przygotowanie prezentacji „Prawa dziecka i prawa człowieka na świecie” oraz konkursu. Współtworzenie projektu edukacyjnego „Stop przemocy” Zaproszenie pracownika Zakładu Poprawczego dla dziewcząt Zaproszenie przedstawiciela fundacji „ Po drugie” Marzec 2015r. Listopad 2014/ 2015 Listopad 2014 Wpis w dzienniku Podnoszenie poziomu wiedzy uczniów i wychowanków dotyczącej uzależnień. Przygotowanie wraz wychowawcom oddziału internatowego programu poświęconego uzależnieniom. Wdrożenie programu poprzez zorganizowanie prelekcji, pogadanki o skutkach uzależnień. Projekcje filmów pokazujących skutki uzależnień, pogadanki Okres stażu Wpisy w dzienniku Tematyka godzin wychowawczych § 8ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, Instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Współpraca z organizacjami, instytucjami oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka i edukacji w środowisku lokalnym Współpraca z pedagogiem, psychologiem szkolnym Współpraca z policją i kuratorami sądowymi -podejmowanie działań mających na celu zapobieganie narkomanii, alkoholizmowi, nikotynizmowi, przestępczości wśród młodzieży oraz zaznajomienie ich z zasadami bezpieczeństwa Współpraca z pielęgniarką szkolną oraz lekarzem stomatologiem (higiena pracy, ciała i jamy ustnej) Współpraca z PPP w Warszawie(orzeczenia) Współpraca z fundacją „Po drugie” Okres stażu Opis współpracy dziennik lekcyjny IPET § 8ust. 2 pkt. 4f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Uzyskanie przez uczniów nagród i wyróżnień w konkursach o zasięgu powiatowym, wojewódzkim i ogólnopolskim. Uczniowie zajęli II, III oraz II miejsce na etapie gminnym w ogólnopolskim konkursie „Poznajemy Parki Krajobrazowe Polski” Dyplomy za przygotowywanie uczniów do ogólnopolskiego konkursu wiedzy „Poznajemy Parki Krajobrazowe Polski”. Otrzymanie wiele podziękowań za wkład pracy w przygotowanie uczniów do konkursów plastycznych oraz wiedzy organizowanych poza Ośrodkiem Okres stażu Dyplomy Podziękowania Otrzymanie nagród za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktyczno- wychowawczej. Kilkakrotnie otrzymałam nagrodę dyrektora za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktyczno- wychowawczej. W 2015 otrzymałam nagrodę dyrektora za otrzymanie wyróżnienia w gminnym konkursie przyrodniczym "Nie każda żaba jest księciem..- konkurs o płazach i gadach" Okres stażu Podziękowania Dyplomy Wyróżnienie Zdjęcia § 8ust. 2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Dokonanie opisu i analizy rozwiązania przypadków dydaktyczno – wychowawczych Zaobserwowanie niepokojących sytuacji dotyczących ucznia, ustalenie sposobu rozwiązania problemu, wdrażania oddziaływań i analiza efektu oddziaływań. Analiza efektywności metod aktywizujących stosowanych w nauce przedmiotu Praca z uczniem sprawiającym kłopoty Wychowawcze Okres stażu Opis dwóch przypadków: - ucznia zdolnego - ucznia sprawiającego problemy wychowawcze Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |