Katalog

Magdalena Kałuża, 2016-07-22
Kłobuck

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

- n +

Stażysta: mgr Magdalena Kałuża
Data rozpoczęcia stażu: 01 wrzesień 2015
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maj 2018
Opiekun stażu: mgr Izabela Ptak
Miejskie Przedszkole Nr 15 im Jana Pawła II
Dyrektor placówki:

















Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
(§ 7. ust 2. pkt 1.)
Cel: umiejętność wykorzystania różnorodnych form i metod pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym, aktywny udział w realizacji zadań edukacyjnych, dbanie o swój rozwój zawodowy

Lp. Zadanie Sposób realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego uczestnictwa w formach doskonalenia zawodowego Udział w pracach rady pedagogicznej.
Udział w kursach, szkoleniach organizowanych przez WOM, SOD, Cały okres stażu Zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń
2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i inne nauczycielki Uczestniczenie w zajęciach jako obserwator Cały okres stażu

(raz w miesiącu) Scenariusze zajęć, karty obserwacji
3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu Opracowanie scenariuszy, prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, wspólna analiza toku zajęć pod kątem treści oraz metod. Cały okres stażu
(raz w miesiącu) Scenariusze zajęć, karty hospitacji
4. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Zwiększenie efektywności i atrakcyjności prowadzonych zajęć. Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców i nauczycieli. Opieka nad salą 3-latków. Systematyczna prezentacja prac dzieci, wykonywanie pomocy dydaktycznych zgodnie z bieżącymi potrzebami edukacyjnymi, dbanie o estetyczny wygląd Sali-dekoracje
Prowadzenie „Zumby”

Stworzenie galerii fotograficznej „Moje dzieciństwo w przedszkolu” Cały okres stażu
(dwa razy w roku zajęcia otwarte)




Cały okres stażu
Listopad 2015 Scenariusze zajęć otwartych






Wystawa zdjęć
5. Systematyczna lektura czasopism metodycznych Dokonanie wyboru czasopism, systematyczne zapoznawanie się z ich treścią. Cały okres stażu Teczka z ciekawymi artykułami
6. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych Udział w zajęciach warsztatach, konsultacje z nauczycielami Cały okres stażu Zaświadczenia o udziale w warsztatach


















Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
(§ 7. ust 2. pkt 2.)
Cel: Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, nawiązanie współprac z rodzicami, udział dzieci w akcjach o zasięgu lokalnym, aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych, poznanie problemów społeczności lokalnej
Lp. Zadanie Sposób realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
1. Tworzenie i kultywowanie tradycji rodzinnych, narodowych i przedszkolnych. Udział w akcjach o zasięgu lokalnym. Organizowanie imprez z okazji:
-Wigilii,
-Balu karnawałowego
-Dnia Babci i Dziadka,
-Dnia Matki,
-Dokarmianie zwierząt zimą,
- Dnia Dziecka,
- świętowanie rocznic związanych z patronem placówki Janem Pawłem II, konkursy na temat patrona,
Udział w projektowaniu dekoracji.

Współpraca przy realizacji innowacji „Scena w przedszkolu”
- teatr plenerowy „Jesień i przyjaciele”

- „Kolędnicy” –wspólpraca z rodzicami

Cały okres stażu






Październik listopad 2015
Grudzień 2015 Scenariusze, zdjęcia






Scenariusze zdjęcia
Scenariusz
2. Rozwiązywanie problemów środowiska dziecięcego Rozmowy z rodzicami, umożliwianie konsultacji ze specjalistami:
-psychologiem
-logopedą Cały okres stażu Notatki ze spotkań z rodzicami
3. Poznanie problemów środowiska lokalnego. Współpraca z Ośrodkiem Preadopcyjnym oraz lokalnymi placówkami oświatowymi Zorganizowanie zbiórki na rzecz dzieci z Ośrodka Preadopcyjnego w Częstochowie: ubrania, odzież.

Ogólnopolska akcja Góra Grosza

Udział dzieci w różnorodnych konkursach w celu rozwijania umiejętności i zdolności wychowanków grupy Cały okres stażu Podziękowania, dyplomy
4. Angażowanie rodziców w życie przedszkola, utrzymanie prawidłowych relacji z rodzicami. Rozmowy indywidualne wg
potrzeb, zebrania grupowe wg
reformy, włączanie rodziców
do uroczystości takich jak:
-Dzień Babci i Dziadka,
-Dzień Matki,
- Kolędnicy

Konsultacje indywidualne z rodzicami

Zebrania z rodzicami

Angażowanie rodziców do brania udziału w akcjach charytatywnych, np. ”; „Góra Grosza”
Podczas całego stażu






Podczas całego stażu



Podczas całego stażu Notatki własne






Notatki w zeszycie kontaktów
Protokoły z zebrań


















Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
(§ 7. ust 2. pkt 3.)
Cel: Swobodne posługiwanie się komputerem , wykorzystanie Internetu i technologii informacyjnej
Lp. Zadanie Sposób realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
1. Opracowanie materiałów dydaktycznych, z wykorzystaniem technologii komputerowej i Internetu Posługiwanie się techniką informatyczną przy opracowaniu:
- scenariuszy zajęć,
- planów dydaktyczno – wychowawczych,
- pomocy dydaktycznych,
- kart pracy dla dzieci
- opracowywanie i drukowanie dyplomów, zaproszeń na różne przedszkolne uroczystości,
- dyskusje na forach internetowych

Opracowanie i przygotowanie dokumentacji awansu zawodowego

Prowadzenie elektronicznego naboru do przedszkoli


Tworzenie prezentacji multimedialnych dotyczących przedszkola

Przygotowanie materiałów na stronę internetową przedszkola Cały okres stażu









Cały okres stażu






Kwiecień-czerwiec



Cały okres stażu


Cały okres stażu
Przygotowane materiały, pomoce dydaktyczne

















Prezentacje multimedialne
2. Opracowanie dokumentacji planu rozwoju zawodowego Przygotowanie całej dokumentacji dotyczącej realizacji plany rozwoju Cały okres stażu Dokumentacja planu rozwojowego
3. Śledzenie na bieżąco publikacji w portalach edukacyjnych Systematyczne przeglądanie informacji zamieszczonych w Internecie Cały okres stażu




















Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań
(§ 7. ust 2. pkt 4.)

Cel: Pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki, wykorzystanie i zastosowanie wiedzy z pracy zawodowej
Lp. Zadanie Sposób realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
1. Poszerzanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego Udział w odpowiednich, kursach, warsztatach czy szkoleniach


Cały okres stażu Zaświadczenia o ukończeniu kursów.
2 Samodzielne studiowanie literatury pedagogiczno- psychologicznej Sporządzanie notatek. Wykorzystanie propozycji metodycznych do prowadzenia zajęć wychowawczo- dydaktycznych Cały okres stażu Teczka za zbiorem ciekawych artykułów
3. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy z dziećmi oraz podczas współpracy z rodzicami i nauczycielami Organizowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej w zależności od zaobserwowanych problemów oraz potrzeb dzieci i rodziców.
Prezentacja na radach pedagogicznych ciekawych artykułów o tematyce wychowawczo-dydaktycznej.
Opracowanie programu pt „Maluszek w przedszkolu”, „Tańczymy razem”. Uwzględnienie w programie treści dotyczących wspierana rozwoju umysłowego dziecka 3letniego poprzez zabawe. Cały okres stażu
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż
(§ 7. ust 2. pkt 5. )
Cel: Sprawne posługiwanie się przepisami prawa oświatowego
Lp. Zadanie Sposób realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
1. Poznanie procedur awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli Wrzesień 2015 Wniosek o rozpoczęcie stażu
2. Zredagowanie planu rozwoju zawodowego Przygotowanie planu rozwoju zawodowego w oparciu o analizę rozporządzenia dotyczącego awansu zawodowego Wrzesień 2015 Plan rozwoju zawodowego
3. Nawiązanie kontaktu z opiekunem stażu Ustalenie zasad współpracy oraz wspólnych działań, zawarcie kontraktu Wrzesień 2015 Kontrakt
4. Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami Uwzględnienie w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz problemów społecznych. Spotkania z policjantem, lekarzem. Cały okres stażu
5. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, protokołów, zdjęć Cały okres stażu Zbiór dokumentów
6. Przygotowanie projektu sprawozdania Ewaluacja zrealizowanych zadań Roboczy tekst sprawozdania

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.