Katalog

Mirosław Zdręka, 2016-07-22
Łobżenica

Wychowanie fizyczne, Scenariusze

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego - piramidy dwójkowe

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO


TEMAT LEKCJI: Kształtowanie sprawności fizycznej w ćwiczeniach gimnastycznych ze współćwiczącym – piramidy dwójkowe.

CEL GŁÓWNY: rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej uczniów.

Zadania szczegółowe:
Umiejętności (U): Uczeń potrafi poprawnie wykonać proste piramidy w dwójkach.
Uczeń potrafi poprawnie asekurować współćwiczącego w wykonywanych
ćwiczeniach gimnastycznych.
Wiadomości (W): Uczeń zna cele gimnastyki podstawowej dla dziewcząt w wieku szkolnym.
Sprawność motoryczna (S): Uczeń kształtuje gibkość, siłę, równowagę oraz koordynację ruchową.
Metody nauczania: zadaniowa, problemowa, pogadanka, pokaz

Formy pracy
• indywidualna praca uczniów (ćwiczenia indywidualne)
• praca w dwójkach
• praca uczniów w zespołach (praca w grupach)
Środki dydaktyczne
• prezentacja multimedialna – piramidy gimnastyczne
• laptop, rzutnik, aparat fotograficzny
• materace

Miejsce: hala sportowa
Prowadzący: Mirosław Zdręka

TOK LEKCJI NAZWA I OPIS ĆWICZENIA CZAS UWAGI

CZĘŚĆ WSTĘPNA
Czynności organizacyjno - porządkowe
Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności, przedstawienie i uzasadnienie celów lekcji, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas ćwiczeń.
3 min
Przygotowanie organizmu do wysiłku.
Berek zaczarowany
Skłony tułowia w przód.
W dwójkach na wprost siebie, L ręka wsparta na barku współpartnera, prawą podchwyt wzniesionej w przód nogi współpartnera. Podskokami równoczesne przesuwanie się w przód i w tył, w lewo i w prawo oraz obrotami w lewo i w prawo. Po pewnym czasie zmiana nogi ćwiczącej.

Taczki w parach. Po przejściu kilkunastu metrów zmiana w dwójkach.

„Walki kogutów”

Siad prosty twarzą do siebie, stopy złączone, chwyt za ręce. Jeden z ćwiczących wykonuje skłon w przód, drugi pomaga w wykonaniu skłonu pociągając za ręce. Następnie zmiana.
8 min

Połączenie ćwiczących w dwójki


Ćwiczenia kształtujące siłę, równowagę oraz koordynację ruchową
CZĘŚĆ GŁÓWNA
1. Dolna wykonuje klęk podparty. Górna wykonuje klęk podparty.
2. Dolna wykonuje klęk podparty. Górna wykonuje klęk ze wznosem RR w bok.
3. Dolna wykonuje klęk podparty. Górna wykonuje stanie ze wznosem RR w bok.
4. Dolna wykonuje klęk podparty. Górna wykonuje klęk podparty, następnie wznos LR i PN. wytrzymać 3 sek. i zmiana.
5. Dolna podpór leżąc tyłem. Górna unik podparty.
6. Dolna leżenie tyłem z ugiętymi nogami. Górna podpór leżąc przodem.
7. Dolna leżenie tyłem ze wznosem RR w przód. Górna podpór leżąc przodem z odchylenie PN w tył.
8. Dolna leżenie tyłem z ugiętymi nogami. Górna siad prosty ze wznosem RR w bok.
9. Dolna w półprzysiadzie, w małym rozkroku. Górna stoi wyprostowana przodem na udach dolnej. 30 min Każdy układ wyświetlany jest na ekranie.

Ćwiczenia uspokajające.

CZĘŚĆ KONCOWA
Podsumowanie lekcji
Marsz ze wspięciem na palce z równoczesnym wznosem ramion w górę i prawidłowym wdechem, opust ramion w dół wydech.

Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji. Ocena osiągnięć i aktywności uczniów. Pożegnanie
4 min

Dla ułatwienia uczniowie mieli wyświetlane slajdy ze zdjęciem układu do wykonania.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.