Katalog

Beata Oleszczuk, 2016-07-22
Chorzów

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

scenariusz zajęć

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘCIA W GRUPIE 4 LATKOW
Obszar edukacyjny: . Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
Temat: „Maluję obraz"

Cel ogólny:
• rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
Cele operacyjne : Dziecko:

• rozpoznaje za pomocą dotyku książkę

• wie, że książki należy szanować (oglądać przy stoliku, nie dotykać brudnymi rękami)
• odczytuje wyrazy wprowadzone do globalnego czytania w powiązaniu z obrazkiem
• wyszukuje w książce ilustracje na określony temat
• koloruje ilustrację z książki
Metody:
• słowna
• oglądowa
• czynna
Formy:
• grupowa
• indywidualna
Środki dydaktyczne:
• książka dla każdego dziecka, opaska na oczy, książeczka z zadaniami ruchowymi,
powiększone strony książki Joy'a Cowley „Maluję obraz", ilustracje z książki
do kolorowania
Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie- piosenka na powitanie „Witaj..."
2. Zabawa dydaktyczna „Co to jest?" Rozmowa na temat książek.
Nauczyciel zawiązuje każdemu dziecku oczy opaską. Następnie każde dziecko otrzymuje do ręki książkę. Za pomocą dotyku odgaduje co ma w ręku. Następnie nauczyciel przeprowadza z dziećmi rozmowę na temat książek:
Do czego służą książki? -
Kiedy czytamy/oglądamy książki?
Jak należy obchodzić się z książkami?
3. Zabawa ruchowa „Rób, jak w książce"
Nauczyciel prezentuje dzieciom książeczkę, której bohaterowie wykonują ćwiczenia: podskakują, robią przysiady, biegają, wykonują skłony. Obraca kolejne kartki, a dzieci
wykonują to co prezentowane jest na ilustracji.
4. Globalne czytanie książeczki „Maluje obraz" Joy'a Cowley
Nauczycielka prezentuje dzieciom książkę „Maluje obraz" w formacie powiększonym. Mówi dzieciom, że najpierw ona, a następnie dzieci przeczytają książeczkę. Odczytuje kolejne teksty. Zwraca dzieciom uwagę, że pierwsze słowo na każdej stronie to „maluję". Odczytując drugi wyraz wskazuje dzieciom dany element na ilustracji. Następnie prosi dzieci by same przeczytały książeczkę.
5. Praca przy stolikach- kolorowanie ilustracji z książki.
Po przeczytaniu książeczki nauczyciel kolejno prosi do siebie dzieci. Każdemu dziecku wydaje odnalezienie przy stoliku i po kolorowanie wybranej ilustracji, której temat określa.
6. Zakończenie zajęć- organizacja wystawki prac dzieci.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.