Katalog Edyta Czyżycka, 2016-06-28 Czchów Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego Imię i nazwisko nauczyciela: mgr EDYTA CZYŻYCKA Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Agnieszka Śliz Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2013r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2016r. Szkoła: Publiczne Gimnazjum w Czchowie, Publiczna Szkoła Podstawowa w Czchowie Dyrektor Szkoły: mgr Anna Wojakiewicz – Skarżyńska, mgr Barbara Wojakiewicz Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji § 7 ust.1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1. Poszerzenie wiadomości na temat zasad funkcjonowania i organizacji życia szkoły. - analiza dokumentacji szkolnej - na bieżąco - własne notatki 2. Udział w posiedzeniach i pracach Rady Pedagogicznej, zespołu humanistycznego oraz w zespołach doraźnych powołanych przez Dyrektora Szkoły. - obecność na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, zespołu humanistycznego, innych zespołów, realizacja przydzielonych obowiązków, - współpraca z gronem pedagogicznym - cały okres stażu - lista obecności - protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej, zespołu humanistycznego, innych zespołów 3. Współpraca z rodzicami wychowanków, wychowawcami klas i pedagogiem szkolnym. - spotkania z rodzicami w trakcie dni otwartych oraz wywiadówek, - zbieranie, aktualizowanie i udzielanie informacji o wychowankach, - organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, - opracowywanie IPET-ów dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - wspólne rozwiązywanie problemów opiekuńczo-wychowawczych - sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, wyjść i imprez. - cały okres stażu - wpisy w dzienniku - własne notatki - dokumentacja z zakresu organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej 4. Motywowanie i wspieranie rozwoju uczniów - organizowanie konkursów przedmiotowych z języka polskiego, - zachęcanie uczniów do nauki języka polskiego, - przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach, - prowadzenie zajęć wyrównawczych z języka polskiego, - prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów - zgodnie z planem konkursów z języka polskiego - w miarę potrzeb, w okresie trwania stażu - cały okres stażu - protokoły z konkursów -wpisy w dziennikach zajęć pozalekcyjnych - wydruk ze szkolnej szkoły internetowej 5. Współpraca ze strukturami samorządowymi, innymi organizacjami działającymi na rzecz systemu edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich. - zaznajomienie się ze specyfiką pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, uwzględnianie w działaniu własnym opinii i zaleceń PPP w stosunku do wychowanków - współpraca z kuratorami sądowymi - współpraca z MOPS w Czchowie -cały okres stażu - notatki własne - dokumentacja szkolna § 7 ust. 1 pkt. 2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego. - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego : Karty Nauczyciela, Rozporządzenia MEN z 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - udział w warsztatach metodycznych na temat awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego - samodzielne opracowanie planu rozwoju zawodowego -IX 2013 - według terminów szkoleń - IX 2013 -właściwe prowadzenie dokumentacji - zaświadczenia - plan rozwoju zawodowego 2. Poszerzanie wiedzy i rozwijanie umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz szkolnym i zewnętrznym doskonaleniu służącemu własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły. - udział w szkoleniowych radach pedagogicznych - udział w kursach, konferencjach i warsztatach metodycznych - cały okres stażu - listy obecności - zaświadczenia - potwierdzenia uczestnictwa 3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej. - poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę; śledzenie nowości wydawniczych - cały okres stażu - wykaz lektur - adresy stron internetowych 4. Tworzenie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. - korzystanie z portali internetowych dla nauczycieli - zamieszczenie planu rozwoju zawodowego a także konspektów zajęć własnego autorstwa na portalach internetowych dla nauczycieli, - tworzenie dyplomów, - tworzenie bazy zasobów internetowych wykorzystywanych do prowadzenia zajęć przy użyciu tablicy interaktywnej - cały okres stażu - wykaz stron internetowych - wydruk ze strony internetowej - przykładowe dyplomy 5. Prowadzenie zajęć obserwowanych przez Dyrektora Szkoły lub opiekuna stażu. - prowadzenie zajęć obserwowanych przez Dyrektora Szkoły lub opiekuna stażu - cały okres stażu - scenariusze zajęć 6. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. - obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu - cały okres stażu(zgodnie z planem) - notatki własne 6. Prowadzenie zajęć otwartych. - prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli, studentów odbywających praktyki, a także rodziców - cały okres stażu - scenariusze zajęć § 7 ust. 1 pkt 3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. 1. Zapoznanie się z podstawowymi ustawami regulującymi system oświaty. - analiza dokumentów prawa oświatowego: • Ustawa o Systemie Oświaty • Karta Nauczyciela • Rozporządzeń MEN - cały okres stażu - własne notatki 2. Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. - analiza i dobra znajomość dokumentacji wewnątrzszkolnej: Statutu, regulaminów (Rady Pedagogicznej, SU, Regulaminu Pracy, BHP), Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Programu Wychowawczego, Szkolnego Programu Profilaktycznego. - cały okres stażu - własne notatki § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłebianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. -samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej - udział w wewnątrz - i zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego - cały okres stażu - według oferty szkoleniowej - zaświadczenia 2. Tworzenie i rozbudowa własnego warsztatu pracy -gromadzenie i aktualizacja materiałów i pomocy dydaktycznych -opracowywanie nowych metod pracy oraz narzędzi podnoszących atrakcyjność pracy - uzupełnianie zasobów środków dydaktycznych. - cały okres stażu - materiały i pomoce dydaktyczne 3. Prowadzenie ewaluacji własnych działań - planowanie pracy dydaktycznej - opracowywanie i modyfikowanie rocznych planów pracy dydaktycznej -ewaluacja pracy dydaktycznej poprzez sprawdziany, ankiety, rozmowy - IX 2013, IX 2014, IX 2015 - cały okres stażu - plany pracy dydaktycznej - sprawozdania - sprawdziany - ankiety § 7 ust. 2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Poznawanie struktury i problemów środowiska uczniowskiego i lokalnego. - Zaznajomienie się z dokumentami zgromadzonymi w szkole: opinie i orzeczenia PPP, zapisy w protokołach Rady Pedagogicznej - rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów poprzez indywidualne rozmowy z uczniami, konsultacje z rodzicami, wychowawcami i innymi nauczycielami, wywiady - obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych, pozaszkolnych - indywidualne kontakty z dzieckiem - prowadzenie pracy wychowawczej w zakresie profilaktyki, przeciwdziałania agresji, bezpiecznego korzystania z internetu - współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz wychowania i oświaty, wspierającymi działalność szkoły. - cały okres stażu - dokumentacja szkolna - własne notatki - dzienniki lekcyjne 2. Uaktywnianie środowiska szkolnego i lokalnego na rzecz rozwiązywania problemów społecznych , cywilizacyjnych i ekologicznych. - organizacja i włączanie się do akcji o charakterze ekologicznym (np. sprzątanie Świata, Dzień Ziemi) - realizacja elementów programów profilaktycznych dotyczących przemocy, komunikacji w grupie, uzależnień, stresu - organizowanie akcji charytatywnych. -cały okres stażu - zapisy w dziennikach lekcyjnych - sprawozdania z akcji 3. Wspieranie rozwoju uczniów. - opieka nad uczniem zdolnym oraz mającym trudności w nauce - organizacja konkursów z języka polskiego, przygotowanie uczniów do udziału w konkursach - bieżące diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn; pomoc uczniom z trudnościami w nauce w celu wyrównania braków, prowadzenie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych - cały okres stażu - dzienniki zajęć pozalekcyjnych - protokoły z przebiegu konkursów - notatki własne § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętnośćwykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera i technologii informacyjnej w codziennej pracy nauczyciela. - opracowywanie przy wykorzystaniu komputera materiałów i pomocy dydaktycznych, testów, sprawdzianów, scenariuszy lekcji - wykorzystanie zasobów Internetu w pracy zawodowej do przygotowywania lekcji, zajęć pozalekcyjnych, konkursów i uroczystości szkolnych - przygotowanie dokumentów szkolnych, min. programów nauczania, planów pracy dydaktycznej, sprawozdań z realizacji planów, sprawozdań z zajęć pozalekcyjnych - przygotowanie dokumentacji nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego - korzystanie z encyklopedii multimedialnych i programów edukacyjnych przy opracowywaniu zajęć - korzystanie z dziennika elektronicznego - cały okres stażu - na bieżąco - wszelkie potrzebne materiały sporządzone przy pomocy komputera - spis stron www, adresów portali edukacyjnych - pisemna dokumentacja nauczyciela związana z przebiegiem stażu oraz inne dokumenty szkolne - scenariusze zajęć 2. Wykorzystanie komputera i Internetu na zajęciach. - wykorzystanie na zajęciach tablicy interaktywnej, komputera, narzędzi multimedialnych, encyklopedii multimedialnych, słowników, programów edukacyjnych, Internetu - cały okres stażu - dzienniki zajęć lekcyjnych - scenariusze lekcji § 7 ust. 2 pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych. - bieżące diagnozowanie i rozwiązywanie trudności wychowawczych i edukacyjnych - stosowanie w trakcie zajęć różnych ciekawych form pracy - współpraca z opiekunami uczniów -cały okres stażu, według potrzeb - notatki własne 2. Pedagogizacja rodziców. - rozmowy indywidualne z rodzicami mające na celu wyznaczenie kierunków pracy dydaktycznej z dzieckiem - zapraszanie na spotkania z rodzicami różnych specjalistów - cały okres stażu - dokumentacja szkolna 3. Nawiązanie współpracy z organizacjami działającymi w celu wspierania nauczycieli w rozwiązywaniu problemów. - wspólne rozwiązywanie problemów pedagogiczno-psychologicznych zaistniałych w szkole - cały okres stażu - według potrzeb - dokumentacja szkolna - notatki własne § 7 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły,w której nauczyciel odbywał staż. 1. Przeanalizowanie aktów prawnych. - znajomość przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy właściwych dla szkoły - cały okres stażu - notatki własne 2. Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. - wykazywanie się znajomością przepisów w konkretnych działaniach - gromadzenie własnych zasobów tekstów aktów w formie pisemnej i elektronicznej - cały okres stażu - notatki własne - spis aktów prawnych 3. Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły oraz kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. - udział w Radach Pedagogicznych i zespołach opracowujących i modyfikujących różne dokumenty wewnątrzszkolne - udział w pracach różnorodnych komisji - prawidłowa organizacja wycieczek szkolnych - na bieżąco - zapisy w protokołach - dokumentacja z przebiegu prac komisji - karty wycieczek Zatwierdzam do realizacji: ............................................................... .......................................................... ( data i podpis dyrektora ) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |