Katalog

Anna Siwka, 2016-06-28
Smolno

Zajęcia przedszkolne, Ćwiczenia

Przykłady zabaw z wykorzystaniem ćwiczeń Gimnastyki Mózgu.

- n +

Przykłady zabaw ( działań) do wykorzystania
w pracy z dziećmi wieku przedszkolnego (6 latków) z zastosowaniem elementów kinezjologii edukacyjnej
- ćwiczeń Gimnastyki Mózgu



Ruchome portrety

Dzieci na polecenie nauczyciela stają się ruchomymi portretami na dwa sposoby:

1 sposób: Pierwsze dziecko delikatnie dotyka różnych części twarzy kolegi (koleżanki),
a ono w odpowiedzi porusza nimi.

2 sposób: Jedno dziecko porusza różnymi częściami twarzy, a drugie dziecko je naśladuje. Następnie w obu wersjach zabawy dzieci zamieniają się rolami.

Cele zabawy:
 rozluźnianie mięśni twarzy,
 wzmacnianie percepcji wzrokowej i słuchowej,
 doskonalenie umiejętności wypowiadania się przez dotyk,
 doskonalenie komunikacji niewerbalnej,
 rozwijanie kreatywności.



Podaj dalej…
Dzieci siadają w kole, twarzami do środka. Przenoszą różne przedmioty np. piłeczki, klocki, maskotki czy kredki w ten sposób, że:
1. kładą je lewą (prawą) ręką przed kolegą (koleżanką)
z prawej (lewej) strony;

2. od kolegi (koleżanki) z lewej strony biorą przedmiot swoją lewą ręką, przekładają go do prawej ręki i oddają koledze (koleżance) z prawej strony.
W czasie zabawy, na ustalony znak, można zmieniać kierunek podawania przedmiotów.

Cele zabawy:
 kształtowanie świadomości lewej i prawej strony ciała,
 wzmacnianie koordynacji ręka-oko,
 doskonalenie orientacji przestrzennej,
 rozwijanie współpracy w grupie,
 aktywizowanie organizacji procesu uczenia się,
 wspieranie umiejętności matematycznych, przygotowanie do czytania i pisania.



Prace domowe

Dzieci poruszając się w rytm muzyki (najlepiej w kręgu) wykonując różne czynności, które jednocześnie angażują obie ręce, np. robienie na drutach, wałkowanie, pranie lub wieszanie ubrań) lub jedną rękę, np. prasowanie, malowanie ścian, wycieranie kurzu, mycie okien, ucieranie kremu, krojenie chleba, ubijanie piany). Następnie dzieci powtarzają te czynności drugą ręką.

Cele zabawy:
 usprawnianie koordynacji ruchowej,
 wzmacnianie integracji ręka- oko-ucho,
 rozwijanie współpracy w grupie.

Anna Siwka
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.