Katalog

Barbara Rakowska , 2016-06-28
koszalin

Matematyka, Scenariusze

SCENARIUSZ ZAJĘCIA Z OBSZARU EDUKACJI MATEMATYCZNEJ

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘCIA Z OBSZARU EDUKACJI MATEMATYCZNEJ
Grupa dzieci: 5-latki
Temat: Pisanki, pisanki jajka malowane –klasyfikowanie elementów zbioru wg wielkości, koloru, ilości, utrwalenie dodawania w zakresie 10, utrwalenie poznanych cyfr i znaków +, >, =.
Cel ogólny: Stwarzanie okazji do przeliczania, klasyfikowania i porównywania liczebności zbiorów w zakresie 10.
Cele szczegółowe:
- porównuje liczebność zbiorów poprzez przeliczanie w zakresie 10
- układa, odczytuje zapisy matematyczne stosując poznane cyfry i znaki
-zna figury geometryczne
- klasyfikuje pisanki wg kolorów, wzorów, wielkości
- operuje wielkościami: mały, większy i największy
-lekki, ciężki
-zna figury geometryczne
- posługuje się określeniami: mniej o, więcej o, tyle samo.
Metody pracy: podająca, aktywizująca, ćwiczenia praktyczne
Formy organizacyjne pracy: zbiorowa, zespołowa, indywidualna
Środki dydaktyczne: kukiełka zajączka, jajka w gniazdach, sylwety jajek,
liczmany, pociąg z działaniem dodawania, karty pracy, nagranie ,, Taniec w skorupkach”
magnetofonowe, koszyczki do naklejania jajek.
Przebieg:
1. Nawiązanie do zbliżających się Świąt Wielkanocnych i zwyczajach z nimi związanymi.
2. Zaprezentowanie historii o zajączku, który szukał jajeczek do koszyczka, wypełnienie koszyczka zajączka jajkami od zwierząt:
- przepiórki- 4
- kury- 3
- strusia-1
3. Oglądanie jaj, opisywanie ich wyglądu, wagi-lekkie, ciężkie
4. Odsłonięcie pomalowanych jaj zwierząt na tablicy
4. Klasyfikowanie jaj ze względu na:
- kolor, wykonanie działania 5>3
-wielkość , wykonanie działania 4+3+1=8
- wzorki figury geometryczne, wykonanie działań których wynik jest zawsze 8 np; 2+2+2+2=8 itp.
7. Zabawa ruchowa do muzyki ,, Taniec w skorupkach” Musorgskiego. Na przerwę w muzyce wiązanie kół zgodnie z pokazana cyfrą. Podczas zabawy dzieci- kurki idą grzebią pazurkami, podskakują.
8. Odsłonięcie drugiej tablicy. Na tablicy jest przedstawiony pociąg zajączka, którego wagony mają napisane działanie dodawania . Zadaniem dzieci jest wybrać kolorową część wagonika z odpowiednim wynikiem dodawania i umieścić ją na wagoniku z lokomotywą.
9. Wykonanie pracy przy stole z uzupełnieniem ilości jajek w koszyczku, uzupełnienie ich liczebności do liczby wskazanej na koszyczku.
10. Poszukiwanie gniazdek z jajkami przez zespoły. Po odnalezieniu gniazdek przeliczanie jajek, określenie liczebności jajek: więcej, mniej, tyle samo ile jest dzieci. Przeczytanie życzeń wielkanocnych od zajączka.
Barbara Rakowska
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.