Katalog

Aneta Michalska, 2016-06-28
Człopa

Matematyka, Scenariusze

Scenariusz lekcji matematyki "Trójkąty prostokątne podobne"

- n +

Aneta Michalska

Scenariusz lekcji matematyki

Data: 20.01.2016 r.
Temat: Trójkąty prostokątne podobne
Klasa: III
Czas trwania: 45 minut

 Cel główny lekcji:

Uczeń zna cechy podobieństwa trójkątów prostokątnych i korzysta z nich przy rozwiązywaniu zadań.

Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zna cechy podobieństwa prostokątów prostokątnych
- rozpoznaje trójkąty podobne,
- potrafi uzasadnić podobieństwo trójkątów ,
- oblicza skalę podobieństwa,
- stosuje własności figur podobnych do rozwiązywania zadań problemowych.

 Środki dydaktyczne: Podręcznik Matematyka z plusem 3, tablica multimedialna oraz zasoby strony internetowej www. epodręczniki.pl
Metody pracy: wykład, ćwiczenia praktyczne.
Formy pracy: praca z całą klasą, praca w parach, praca indywidualna

Przebieg lekcji:
Część wstępna:
1. Sprawdzenie listy obecności.
2. Sprawdzenie pracy domowej.
3. Podanie celu lekcji i NaCoBeZu
4. Upewnienie się, czy cele zostały zrozumiane.
Część właściwa lekcji:
1. Wyjaśnienie cech podobieństwa trójkątów podobnych oraz zależności z nich wynikających.
2. Uczniowie przy tablicy rozwiązują zadania 1 i 4 str.150, 5 str. 151 z podręcznika Matematyka z plusem oraz zadanie z epodręcznika.
3. Nauczyciel przypomina zagadnienie, które słabo wypadło podczas testu kompetencji w klasie II, tj. zapisywanie związków miedzy różnymi wielkościami za pomocą wyrażeń algebraicznych. Rozwiązuje przykład jeden przykład wspólnie z uczniami i prosi o rozwiązanie pozostałych w parach.
5. Podsumowanie lekcji. Zadanie pracy domowej. Ocena pracy na lekcji.
 








Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.