Katalog Anna Jastrzębowska, 2016-06-16 Mława Matematyka, Konspekty Origami – składamy kolorowe pudełka.Temat: Origami – składamy kolorowe pudełka. Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna (45 minut) Cele lekcji: doskonalenie umiejętności tworzenia zgodnie ze sztuką origami, znajomość genezy sztuki origami rozwijanie umiejętności starannego zaginania i składania papieru rozwijanie spostrzegawczości, rozwijanie sprawności manualnej i precyzji, usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej, rozwijanie wyobraźni i twórczego myślenia, doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych (kwadratów), ich właściwości i sposobów składania, np. wzdłuż przekątnej, kształtowanie umiejętności pracy z zachowaniem ładu i porządku, wykorzystanie narzędzi TIK na zajęciach lekcyjnych. Metody: oglądowe, słowne, praktyczne, naśladownictwo, pokaz. Formy pracy: zbiorowa jednolita, praca indywidualna zróżnicowana, Materiały i pomoce: tablica interaktywna, komputer, książki z zakresu origami, kolorowe kartki papieru, przygotowane przez nauczyciela wzory prac - origami pudełkowe z kwadratów i prostokątów, nożyczki. Zadania do wykonania dla uczniów: Wykonanie metodą origami różnych pudełek (trójkątnego, prostokątnego, sześciennego) Formy oceny: pochwała, ocena aktywności, poprawność wykonania zadań. Przed zajęciami: 1. Nauczyciel przegotowuje komputer i tablicę multimedialną. 2. Nauczyciel przygotowuje dla uczniów pokaz przykładowych prac wykonanych techniką origami. I część 1. Przywitanie uczniów. 2. Sprawdzenie obecności. 3. Obejrzenie filmu dotyczącego genezy origami - japońskiej sztuki składania papieru. 4. Przeglądanie ilustracji zawartych w popularnych książkach dotyczących origami. II część 1. Przedstawienie prezentacji na temat rodzajów origami. 2. Prezentacja przykładowych prac wykonanych techniką origami pudełkowym. 3. Przygotowanie stanowisk pracy, rozkładanie kolorowego papieru. 4. Uczniowie w miarę możliwości wycinają kwadraty samodzielnie. 5. Podczas wykonywania pracy należy podkreślić znaczenie staranności i dokładności podczas zginania i składania papieru, a także doboru kolorów. 6. Uczniowie – pod dyktando nauczyciela – składają kolorowe łódki i pudełka. 7. Nauczyciel czuwa nad prawidłowością wykonania poszczególnych etapów pracy. III część 1. Zorganizowanie wystawki wykonanych prac. 2. Omówienie gotowych prac. 3. Sprzątanie stanowisk pracy. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |