Katalog

Anna Jastrzębowska, 2016-06-16
Mława

Matematyka, Konspekty

Origami – składamy kolorowe pudełka.

- n +


Temat: Origami – składamy kolorowe pudełka.

Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna (45 minut)

Cele lekcji:
 doskonalenie umiejętności tworzenia zgodnie ze sztuką origami,
 znajomość genezy sztuki origami
 rozwijanie umiejętności starannego zaginania i składania papieru
 rozwijanie spostrzegawczości,
 rozwijanie sprawności manualnej i precyzji,
 usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
 rozwijanie wyobraźni i twórczego myślenia,
 doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych (kwadratów), ich właściwości i sposobów składania, np. wzdłuż przekątnej,
 kształtowanie umiejętności pracy z zachowaniem ładu i porządku,
 wykorzystanie narzędzi TIK na zajęciach lekcyjnych.
Metody: oglądowe, słowne, praktyczne, naśladownictwo, pokaz.
Formy pracy: zbiorowa jednolita, praca indywidualna zróżnicowana,
Materiały i pomoce: tablica interaktywna, komputer, książki z zakresu origami, kolorowe kartki papieru, przygotowane przez nauczyciela wzory prac - origami pudełkowe z kwadratów i prostokątów, nożyczki.
Zadania do wykonania dla uczniów:
 Wykonanie metodą origami różnych pudełek (trójkątnego, prostokątnego, sześciennego)

Formy oceny: pochwała, ocena aktywności, poprawność wykonania zadań.

Przed zajęciami:
1. Nauczyciel przegotowuje komputer i tablicę multimedialną.
2. Nauczyciel przygotowuje dla uczniów pokaz przykładowych prac wykonanych techniką origami.

I część
1. Przywitanie uczniów.
2. Sprawdzenie obecności.
3. Obejrzenie filmu dotyczącego genezy origami - japońskiej sztuki składania papieru.
4. Przeglądanie ilustracji zawartych w popularnych książkach dotyczących origami.
II część
1. Przedstawienie prezentacji na temat rodzajów origami.
2. Prezentacja przykładowych prac wykonanych techniką origami pudełkowym.
3. Przygotowanie stanowisk pracy, rozkładanie kolorowego papieru.
4. Uczniowie w miarę możliwości wycinają kwadraty samodzielnie.
5. Podczas wykonywania pracy należy podkreślić znaczenie staranności i dokładności podczas zginania i składania papieru, a także doboru kolorów.
6. Uczniowie – pod dyktando nauczyciela – składają kolorowe łódki i pudełka.
7. Nauczyciel czuwa nad prawidłowością wykonania poszczególnych etapów pracy.
III część
1. Zorganizowanie wystawki wykonanych prac.
2. Omówienie gotowych prac.
3. Sprzątanie stanowisk pracy.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.