Katalog Joanna Rzeźnicka, 2016-06-16 Wieluń Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju ZawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Opracowała Joanna Rzeźnicka Informacje o nauczycielu Imię i nazwisko: Joanna Rzeźnicka Rodzaj pracy w chwili rozpoczęcia stażu: Nauczyciel języka angielskiego Stopień awansu zawodowego: Nauczyciel mianowany Miejsce odbywania stażu: II Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Wieluniu Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013r. Czynności organizacyjne Lp. Zadanie/działanie Formy realizacji Inf. o realizacji zadań/ inf. o efektach prowadzenia zajęć (zaświadczenia i materiały) Termin realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego -analiza przepisów prawa oświatowego -analiza dostępnej literatury, zasobów Internetu -wniosek o rozpoczęcie stażu IX-X 2013r 2. Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji: -Statutu Szkoły; -Wewnątrzszkolnego systemu oceniania; -Programu wychowawczego; -Planu pracy szkoły. -posiadanie bieżących wiadomości, orientacja w zmianach, właściwe wykorzystanie przepisów w codziennej pracy. IX-X 2013r 3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju -gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń potwierdzających realizację zadań -dokumentacja własna cały okres stażu 4. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej funkcji -aktywny udział w pracach Rady Pedagogicznej -praca w zespołach -współpraca z rodzicami: zebrania otwarte, spotkania indywidualne, konsultacje -notatki własne -protokoły -potwierdzenia cały okres stażu 5. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego -analiza dokumentacji -opracowanie sprawozdania -sprawozdanie V 2016r Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393) § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadanie/działanie Formy realizacji Inf. o realizacji zadań/ inf. o efektach prowadzenia zajęć (zaświadczenia i materiały) Termin realizacji 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnych i zewnątrzszkolnych formach doskonalenia -udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli -udział w kursach, szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne -zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia -materiały szkoleniowe cały okres stażu 2. Badanie poziomu i przyrostu wiedzy uczniów -przeprowadzenie oraz analiza wyników testu diagnostycznego i porównawczego uczniów klas I -przeprowadzenie oraz analiza matur próbnych w klasach maturalnych -kopia testu -przykładowy arkusz maturalny -wyniki cały okres stażu 3. Samodzielne studiowanie literatury, doskonalenie metod i form pracy -stosowanie w pracy metod aktywizujących np. praca w parach, burza mózgów -studiowanie literatury fachowej i czasopism przydatnych do podniesienia jakości pracy -śledzenie aktualności w zasobach Internetu -korzystanie z zasobów biblioteki, wyszukiwanie nowości wydawniczych -wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami -praca w zespole przedmiotowym -scenariusze -spis pozycji -notatki -potwierdzenie przewodniczącego zespołu przedmiotowego cały okres stażu 4. Rozwijanie zainteresowań uczniów językiem angielskim - organizacja szkolnych konkursów z języka angielskiego -opracowane materiały -prace uczniów -dokumentacja konkursu -zdjęcia cały okres stażu 5. Sprawowanie opieki nad pomieszczeniem dydaktycznym -aktualizowanie gazetek ściennych -pozyskiwanie pomocy od przedstawicieli wydawnictw językowych -gromadzenie materiałów i pomocy -dbałość o sprzęt i wystrój -zdjęcia -pozyskane materiały cały okres stażu 6. Włączanie się w różnorodne formy promocji szkoły - praca w zespole do spraw promocji szkoły - aktywny udział w targach edukacyjnych -notatki własne -protokoły -potwierdzenia cały okres stażu 7. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych -ukończenie kursu na Egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej -dyplom ukończenia w okresie stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadanie/działanie Formy realizacji Inf. o realizacji zadań/ inf. o efektach prowadzenia zajęć (zaświadczenia i materiały) Termin realizacji 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej -korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, słowników multimedialnych -opracowywanie dokumentacji szkolnej np.: testów, sprawdzianów, planów pracy itp. techniką komputerową -opracowana dokumentacja w formie papierowej i elektronicznej cały okres stażu 2. Korzystanie z zasobów sieci www -śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego -korzystanie z wiedzy i doświadczeń innych nauczycieli -przesyłanie opracowanych przez n-la wyników matur -korespondencja z przedstawicielami wydawnictw językowych, pozyskiwanie informacji o kursach/szkoleniach -baza zgromadzonych przepisów prawa -korespondencja mailowa cały okres stażu 3. Przeprowadzanie konkursów językowych z wykorzystaniem techniki komputerowej i Internetu -opracowanie regulaminu konkursu językowego, -samodzielny wydruk zaproszeń, podziękowań, projekt dyplomów -zamieszczenie wyników konkursu oraz krótkiej notatki o podsumowaniu na stronie szkoły -płyta CD z materiałami z konkursów -zdjęcia -przykładowe prace uczestników cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadanie/działanie Formy realizacji Inf. o realizacji zadań/ inf. o efektach prowadzenia zajęć (zaświadczenia i materiały) Termin realizacji 1. Przeprowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli -opracowanie scenariuszy zajęć -przygotowanie pomocy dydaktycznych -scenariusze -potwierdzenia uczestników cały okres stażu 2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami -aktywny udział w doskonaleniu wewnątrzszkolnym -prowadzenie zajęć otwartych -praca w zespole przedmiotowym -zaświadczenia -potwierdzenia cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadanie/działanie Formy realizacji Inf. o realizacji zadań/ inf. o efektach prowadzenia zajęć (zaświadczenia i materiały) Termin realizacji 1. Opracowanie programu zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego. -opracowanie i wdrożenie programu. -scenariusze lekcji Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych. Lp. Zadanie/działanie Formy realizacji Inf. o realizacji zadań/ inf. o efektach prowadzenia zajęć (zaświadczenia i materiały) Termin realizacji 1. Uzyskanie kwalifikacji Egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w zakresie egzaminu maturalnego z języka angielskiego - ukończenie szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów - wykonywanie zadań członka zespołu egzaminacyjnego - zaświadczenie o zdobyciu kwalifikacji -zaświadczenie o pracy w komisji w okresie stażu wg harmonogramu OKE § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadanie/działanie Formy realizacji Inf. o realizacji zadań/ inf. o efektach prowadzenia zajęć (zaświadczenia i materiały) Termin realizacji 1. Wzbogacanie oferty działań dydaktyczno- wychowawczych szkoły -sprawowanie opieki nad młodzieżą podczas wyjść do kina, muzeum -organizacja konkursów z języka angielskiego -potwierdzenia -dokumentacja konkursów -zdjęcia cały okres stażu 2. Współpraca w organizacji targów edukacyjnych -aktywny udział w targach edukacyjnych -potwierdzenia cały okres stażu 3. Promocja szkoły -praca w zespole do spraw promocji szkoły -potwierdzenia cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadanie/działanie Formy realizacji Inf. o realizacji zadań/ inf. o efektach prowadzenia zajęć (zaświadczenia i materiały) Termin realizacji 1. Współpraca z wydawnictwami językowymi -stała korespondencja z przedstawicielami -pozyskiwanie pomocy dydaktycznych -udział w szkoleniach: zapoznawanie z ofertą -podnoszenie własnych kompetencji -potwierdzenia -zaświadczenia -pozyskane pomoce cały okres stażu 2. Nawiązanie współpracy z księgarnią językową - uzyskiwanie zniżek dla uczniów za zakup podręczników - otrzymywanie gratisowych pozycji dla uczniów - potwierdzenie księgarni cały okres stażu 3. Współpraca z pedagogiem szkolnym -systematyczne spotkania, konsultacje, rozmowy -potwierdzenie pedagoga szkolnego cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadanie/działanie Formy realizacji Inf. o realizacji zadań/ inf. o efektach prowadzenia zajęć (zaświadczenia i materiały) Termin realizacji 1. Poszerzenie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów młodzieży - udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych - samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki -zaświadczenie -wykaz literatury cały okres stażu 2. Analiza wybranych przypadków dydaktycznych -zebranie informacji o uczniach -identyfikacja problemu -opisanie historii zjawiska -propozycji rozwiązania problemu -uzyskane rezultaty -refleksje i wnioski -opis i analiza wybranych przypadków dydaktycznych cały okres stażu Plan rozwoju zawodowego jest planem otwartym, dlatego proszę o umożliwienie mi nanoszenia istotnych zmian i ewentualnych dodatkowych pozycji w jego realizacji w trakcie trwania stażu. opracowała: Joanna Rzeźnicka Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |