Katalog

Katarzyna Rzeźnik, 2016-06-07
Głogów Małopolski

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

- n +

PLAN
ROZWOJU ZAWODOWEGO




NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO



................. nauczyciel języka angielskiego



Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013
Data zakończenia stażu: 31.05.2016





Szansa awansu i uzyskanie statusu nauczyciela dyplomowanego stanowi dla mnie wyzwanie oraz okazję do autorefleksji i do zweryfikowania opinii o tym, jakim jestem nauczycielem. Mój plan rozwoju zawodowego uwzględnia założenia planu rozwoju szkoły oraz jej specyfikę i potrzeby. W trakcie trwania stażu będę kontynuowała niektóre z moich wcześniejszych działań, szczególnie te, które związane są z wykorzystaniem nowoczesnych form i metod pracy z uczniami oraz te, które służą poszerzeniu współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym.

Cele stażu:
1. Poszerzenie zakresu wiedzy.
2. Doskonalenie własnych umiejętności.
3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy.
4. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki.
5. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.






WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


§ 8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły


Zadania rozwojowe
Formy realizacji Termin Dowody realizacji
I. Organizacja własnego doskonalenia zawodowego.

1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia).

wrzesień 2013






- poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu
- zatwierdzony przez Dyrektora szkoły PRZ
- rejestr przeanalizowanych przepisów


II. Popularyzacja wiedzy
z zakresu nauczanego przedmiotu. 1. Prowadzenie koła miłośników języka angielskiego.

2. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych przygotowujących uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego.

3. Organizowanie konkursów językowych, w tym o zasięgu międzyszkolnym. Angażowanie uczniów do udziału w konkursach rozwijających ich zainteresowania językowe.
Opracowywanie konkursów.


4. Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce. Praca z uczniem słabym, pomoc przy pokonywaniu trudności, motywowanie do pracy nad sobą, do przełamywania barier.




w okresie stażu


cały okres stażu



w okresie stażu







w okresie stażu






- potwierdzenie Dyrektora szkoły

- potwierdzenie Dyrektora szkoły


- potwierdzenie Dyrektora szkoły, protokoły, dyplomy






- dziennik zajęć dodatkowych







III. Aktywny udział w pracach na rzecz szkoły.
( Pełnienie dodatkowych funkcji) 1. Opracowanie wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego (poziom podstawowy i rozszerzony)

2. Opracowanie narzędzi diagnostycznych. Przygotowanie i przeprowadzenie testów diagnostycznych, mierzących postęp uczniów w zdobywaniu umiejętności językowych.


3. Przygotowywanie uroczystości szkolnych.

4. Praca w Zespole Humanistycznym



5. Praca w Zespole ds. Ewaluacji Wewnętrznej

6. Praca w komisjach Nadzorujących Egzamin Gimnazjalny.

7. Uczestnictwo w komisjach konkursowych sierpień 2013, 2014, 2015


w okresie stażu







według Kalendarza Imprez Szkolnych

cały okres stażu



rok szkolny 2013/2014


kwiecień 2014, 2015, 2016

w okresie stażu - analiza wyników egzaminu gimnazjalnego wraz
z wnioskami do dalszej pracy

- testy, analizy i wnioski







- zbiór scenariuszy uroczystości


- potwierdzenie Dyrektora szkoły, plan pracy, sprawozdanie

- potwierdzenie Dyrektora szkoły

- potwierdzenie Dyrektora szkoły,

- potwierdzenie uczestnictwa
IV. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. 1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.

2. Systematyczne zapoznawanie się z ofertą wydawniczą dotyczącą warsztatu pracy nauczyciela języka angielskiego. Udział w konsultacjach prowadzonych przez przedstawicieli wydawnictw
.
3. Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli i pedagogów. Analiza materiałów zamieszczanych przez nauczycieli na edukacyjnych portalach Internetowych.


4. Studiowanie czasopism
i literatury z zakresu metodyki
i psychologii. Wykorzystanie zdobytej wiedzy do przeprowadzania lekcji
z języka angielskiego.
cały okres stażu


cały okres stażu





cały okres stażu






cały okres stażu - zaświadczenia uczestnictwa


- potwierdzenia, certyfikaty uczestnictwa




- spis stron Internetowych dla nauczycieli.





- wykaz pozycji bibliotecznych
- zbiór scenariuszy zajęć


§ 8 ust. 2 pkt. 2

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej


Zadania rozwojowe
Formy realizacji
Termin Dowody realizacji
I. Poszerzenie wiedzy
i umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej
i komunikacyjnej. 1.Udział w kursach lub warsztatach komputerowych

2. Wykorzystywanie komputera
w codziennej pracy pedagogicznej:
- wykorzystanie platformy
e-learningowej, prowadzenie dziennika elektronicznego,
- gromadzenie materiałów,
- przechowywanie i przetwarzanie danych,
- wypełnianie i opracowywanie kart pracy, testów, sprawdzianów, itp. techniką komputerową,
- korzystanie z programów kalkulacyjnych przy sporządzaniu analiz.

3. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych na lekcjach języka angielskiego, na zajęciach koła miłośników języka angielskiego .

4. Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej. Nawiązanie współpracy z nauczycielem informatyki.

5. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej na lekcjach języka angielskiego i na zajęciach koła miłośników języka angielskiego .

w okresie stażu


cały okres stażu













cały okres stażu




cały okres stażu



cały okres stażu
- zaświadczenie
o uczestnictwie

- zbiór opracowanych materiałów












- scenariusze zajęć




- potwierdzenie nawiązania współpracy, zbiór scenariuszy,.

- scenariusze zajęć
§ 8 ust. 2 pkt. 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami,
w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć


Zadania rozwojowe
Formy realizacji
Termin Dowody realizacji
I. Wymiana doświadczeń
i doskonalenie się w ramach zespołu przedmiotowego.






1. Aktywne uczestnictwo
w pracach zespołu humanistycznego.

2. Wymiana doświadczeń (dzielenie się problemami, własnymi rozwiązaniami, efektami pracy) i wzajemna pomoc w doborze podręczników, pomocy naukowych, programów nauczania, planów wynikowych.
cały okres stażu


cały okres stażu - zaświadczenie przewodniczącego zespółu

- protokoły z posiedzeń zespołu
- opracowane materiały

II. Praca na rzecz innych nauczycieli.
1.Prowadzenie otwartych zajęć dla zainteresowanych nauczycieli.

2. Opracowywanie i udostępnianie swoich scenariuszy zajęć oraz pomocy dydaktycznych.

3. Gromadzenie i udostępnianie własnego zestawu bibliotecznego dotyczącego realizacji programu z języka angielskiego.

4. Publikacje w Internecie. Dzielenie się opracowanymi dokumentami z innymi nauczycielami. Opublikowanie swojego planu rozwoju zawodowego na stronie portalu edukacyjnego.
cały okres stażu


w okresie stażu



cały okres stażu



w okresie stażu - scenariusze przeprowadzonych zajęć

- potwierdzenia



- potwierdzenia



- potwierdzenia








§ 8 ust. 2. pkt. 4a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich


Zadania rozwojowe
Formy realizacji
Termin Dowody realizacji
I. Kształcenie umiejętności opracowywania i wdrażania programów działań edukacyjnych.

1. Poszukiwanie publikacji dotyczących kształcenia umiejętności opracowywania i wdrażania programów edukacyjnych. Analiza literatury naukowej.
w okresie stażu




- zestawienie bibliografii, notatki, uwagi
- adresy stron www



II. Wspomaganie rozwoju ucznia .




1. Praca z uczniem zdolnym – prowadzenie zajęć pozalekcyjnych z języka angielskiego dla podniesienia efektywności pracy z uczniem zdolnym – przygotowywanie do egzaminu gimnazjalnego, konkursów przedmiotowych. w okresie stażu - opis realizacji, dziennik zajęć









§ 8 ust. 2. pkt. 4b

Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych…


Zadania rozwojowe
Formy realizacji
Termin Dowody realizacji
I. Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej egzaminu gimnazjalnego.


1. Szkolenia dla egzaminatorów okręgowej komisji egzaminacyjnej i praca w zespole poprawiającym prace egzaminacyjne. w okresie stażu


- zaświadczenie.





§ 8 ust. 2. pkt. 4c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych


Zadania rozwojowe
Formy realizacji
Termin Dowody realizacji
I. Współpraca z wychowawcami oraz rodzicami uczniów. 1. Systematyczne kontakty z wychowawcami i rodzicami. w okresie stażu
- wpisy w dzienniku

§ 8 ust. 2. pkt. 4e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy
z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami


Zadania rozwojowe
Formy realizacji
Termin Dowody realizacji
I. Organizowanie wycieczek szkolnych 1. Opracowanie i wdrażanie wycieczek szkolnych. w okresie stażu - potwierdzenie dyrektora szkoły
II. Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury 1. Wyjazdy do kina , teatru, na wystawy w okresie stażu
III. Aktywna współpraca
z pedagogiem szkolnym
i Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. 1. Konsultacje z pedagogiem szkolnym oraz ze specjalistami PP – P w celu niesienia pomocy uczniom mającym problemy wychowawczo – dydaktyczne.
według potrzeb - potwierdzenie kontaktów wystawione przez pedagoga szkolnego i pracownika PP- P
IV. Przygotowanie uczniów do olimpiad i konkursów poza szkolnych.
1. Praca z uczniem zdolnym – prowadzenie zajęć pozalekcyjnych
z języka angielskiego.
w okresie stażu - potwierdzenie dyrektora szkoły
V. Współpraca z wydawnictwami. 1. Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw językowych.
Udział w konsultacjach.
Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. w okresie stażu - potwierdzenia



§ 8 ust. 2. pkt. 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony



Zadania rozwojowe
Formy realizacji
Termin Dowody realizacji
I. Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych uczniów oraz podejmowanie działań mających na celu ich zaspokojenie.

1. Wnikliwa obserwacja oraz podejmowanie działań mających na celu eliminowanie problemów edukacyjnych uczniów. w okresie stażu - opis i analiza przypadku
II. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania
i rozwiązywania problemów wychowawczych. 1. Podejmowanie działań mających na celu eliminowanie problemów wychowawczych (ustalenie i zastosowanie środków zaradczych).

2. Studiowanie fachowej literatury według potrzeb




w okresie stażu - studium przypadku




- spis lektur


Plan ma formę otwartą, dopuszcza się nanoszenie modyfikacji dotyczących podejmowanych zadań, form ich realizacji, czy też dokumentowania, w zależności od wynikających potrzeb, przydzielonych zadań dodatkowych itp.



podpis nauczyciela zatwierdzam do realizacji
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.