Katalog Monika Curyło - Drabek, 2016-06-07 Tarnowiec Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć czytelniczych w grupie dzieci 4-5 latków.Temat zajęcia: Na podstawie opowiadania J. Papuzińskiej „Jak nasza mama zreperowała księżyc”, kształcenie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć i wiedzy, rozpoznawanie bajkowych bohaterów. Cel główny: - rozbudzanie zainteresowań czytelniczych poprzez stwarzanie sytuacji do obcowania z literaturą. -rozwijanie mowy - rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego Cele szczegółowe: Dziecko: - rozwija umiejętność współdziałania w sytuacjach zabawowo- zadaniowych, - przestrzega podanych zasad obowiązujących w czasie zajęć, - układa historyjkę obrazkową wg kolejności zdarzeń; - ćwiczy spostrzegawczość wzrokową Metody pracy: opowiadanie, zagadki, zabawa ruchowa, zadania do wykonania. Formy pracy: indywidualna, zbiorowa, grupowa. Środki dydaktyczne: opowiadania J. Papuzińskiej „Jak nasza mama zreperowała księżyc”, ilustracje, emblematy, Odtwarzacz CD. Płyta CD. Przebieg zajęć: 1.Zabawa integracyjna „Promyk uśmiechu”. Piosenka - „Jak to miło i wesoło, gdy czytamy wszyscy w koło, czytam ja, czytasz ty, mama z tatą no i my!”. 2.Opowiadanie J. Papuzińskiej „Jak nasza mama zreperowała księżyc”. 3.Rozmowa na temat opowiadania. 4.Zagadki z obrazkami: Są bajki krótkie i długie, Jedna piękniejsza od drugiej. Mama je czyta i tata czyta. A czy wy te bajki znacie? Kukułeczka kuka w lesie, Kto to wchodzi? Koszyk niesie. A na głowie ma czapeczkę, Zawiązaną na wstążeczkę. Niesie koszyk- w tym koszyku, Pełno różnych smakołyków... /Czerwony Kapturek/ Jaki to kotek w krainie bajek, co chodzi w butach i kurzy faje? Kapelusz z piórem nosi na głowie? Co to za kotek? Kto mi powie? (Kot w butach) Ciągnie sieci stary rybak. Ach, skarb jakiś złowił chyba. Skarb ten ludzkim mówi głosem: Puść mnie, puść mnie, proszę./złota rybka/ Siedem krasnoludków W skalnej grocie mieszka. Kto im gotuje? Czarnowłosa……. (Śnieżka) Jakie imiona mają braciszek i siostrzyczka. Którzy w lesie spotkali, chatkę zrobioną z pierniczka?/Jaś i Małgosia/ 5.Zabawa ruchowa „Znajdź taką samą postać”. 6.Dzieci odgadują, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe. - Przyjacielem Gargamela był pies. - Jaś i Małgosia mieszkali w pięknym zamku. - Śnieżka była najbrzydszą dziewczyną w królestwie. - Złota rybka spełniła trzy życzenia rybaka? - Czerwony Kapturek spotkał w lesie wilka. - Brzydkie kaczątko wyrosło na łabędzia. - Kopciuszek uciekając z balu zgubił parasol. 7.Składanie obrazków przedstawiających postacie z bajek z części (4 latki z 4 części, 5 latki z 5,6 części). 8.Piosenka „Baju, baj książeczko” (Płyta CD, nr 3 Przygoda z uśmiechem). 9.Ewaluacja. 10.Pożegnanie. „ Miło wszystkim tutaj było i radości nam przybyło. Czas pożegnać wszystkich w koło i uśmiechnąć się wesoło”. Literatura: - Podstawa programowa wychowania przedszkolnego - Program Wychowania Przedszkolnego, „Dziecko w swoim żywiole. Program wychowania przedszkolnego – dobre praktyki” - Anna Pawłowska-Niedbała, Dorota Kucharska, Justyna Święcicka, Ewelina Wilkos - „Nasza mama czarodziejka” J. :Papuzińska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |