Katalog Justyna Pietryka, 2016-06-07 Łódź Zawodowe, Scenariusze Scenariusz - technologia gastronomiczna -Warzywa korzeniowe i rzepowate oraz ich wykorzystanie w produkcji gastronomicznejJustyna Pietryka Przedmiot: Technologia gastronomiczna z towaroznawstwem Klasa: I Czas trwania: 45minut Temat: Warzywa korzeniowe i rzepowate oraz ich wykorzystanie w produkcji gastronomicznej. Cel ogólny: Poznanie warzyw korzeniowych i rzepowatych, ich wartości odżywczych oraz zastosowanie w produkcji gastronomicznej. Cele szczegółowe: - Uczeń zna rodzaje warzyw korzeniowych. - zna rodzaje warzyw rzepowatych - potrafi powiedzieć, jaką wartość odżywczą posiadają warzywa korzeniowe, rzepowate. - umie omówić czynności związane z obróbką wstępną warzyw korzeniowych i rzepowatych. - potrafi omówić obróbkę cieplną warzyw zabarwionych karotenem. - potrafi wymienić potrawy, do jakich wykorzystuje się omówione warzywa. Metody pracy: Pogadanka, rozmowa, praca z książką. Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupach. Pomoce dydaktyczne: Plansze poglądowe, naturalne okazy warzyw, książka kucharska. Przebieg lekcji Nauczyciel Uczniowie 1. Sprawdza listę obecności 2. Wstęp do lekcji - elementy dyskusji 3. Temat lekcji – zapisuje na tablicy 4. Omawia cel lekcji – Poznanie warzyw korzeniowych i rzepowatych, ich wartości odżywczych oraz zastosowanie w produkcji gastronomicznej. 5. Omówienie nowego materiału - pogadanka: -Asortyment warzyw korzeniowych i rzepowatych - Wartość odżywcza warzyw korzeniowych i rzepowatych - Na czym polega obróbka wstępna warzyw ? - Obróbka cieplna warzyw zabarwionych karotenem. 6. N-l prezentuje notatkę 7.N-l dzieli klasę na grupy, rozdaje Książki kucharskie, zadaje zadanie: –Wyszukaj potrawy, w których wykorzystuje się warzywa rzepowate i korzeniowe? 8. N-l zapisuje nazwy wyszukanych potraw na tablicy - każdej grupy oddzielnie 9. Podsumowanie lekcji – porównanie wypisanych potraw, omówienie sposobu przygotowania poszczególnych warzyw /obróbka wstępna , obróbka cieplna/ 10. Zakończenie zajęć -N-l zadaje pracę domową - zajmują miejsca, przygotowują zeszyty i przybory do pisania - próba dyskusji - zapisują w zeszycie temat lekcji - uczniowie słuchają - uczniowie zapisują notatkę w zeszycie - Uczniowie w grupach wyszukują w Książkach kucharskich potrawy, w których wykorzystuje się warzywa rzepowate i korzeniowe? - prezentują wyszukane potrawy - rozmowa - zapisują pracę domową: Napisz przepis kulinarny na potrawę, którą chciałbyś przygotować, wykorzystując warzywa korzeniowe lub rzepowate? Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |