Katalog

Karina Fotta, 2016-06-07
Gdynia

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Bezpieczeństwo na drodze. Zajęcia w sali.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘCIA OBSERWOWANEGO

TEMAT KOMPLEKSOWY: W przedszkolu i na drodze.
TEMAT DZIENNY: Jak poruszać się po ulicy?
PROWADZĄCA: Karina Fotta

CEL ZAJĘCIA: Dziecko jest aktywne.
TREŚCI PROGRAMOWE:
− Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych.

− Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
− Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.

CELE SZCZEGÓŁOWE (dziecko…):
− podejmuje spontanicznie różnorodną działalność zgodnie z zainteresowaniami,

− słucha cierpliwie i z uwagą tego, co dorośli i koledzy mają do powiedzenia,

− rozumie kierowane do niego polecenia i wykonuje je zgodnie z oczekiwaniami,
− zna i przestrzega podstawowe zasady poruszania się po drogach,
− wie, w jaki sposób można bezpiecznie przejść przez jezdnię na przejściu z sygnalizacją świetlną i bez niej,
− dokonuje swobodnego wyboru technik w dowolnej formie działalności plastycznej.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Plansze tematyczne, tablica do pisania, pisaki, ilustracje do zagadek, zielony i czerwony krążek, kredki, kartki, kolorowy papier, plastelina, nożyczki, kontury wybranych znaków.

FORMA PRACY:
1.Zbiorowa
2.Zespołowa
3.Indywidualna.

RODZAJ AKTYWNOŚCI:
Słowna, praktycznych działań, ruchowa.

PRZEBIEG:
1. Przedszkolaki uczestniczą w zabawie „Budzimy ciało”. Nauczyciel wymienia jakąś część ciała (ręka, buzia, stopa, brzuch itp.), a dzieci ją masują.
2. Dzieci mówią rymowankę z różną intonacją głosu: wesoło, smutno, ze zdziwieniem, ze złością.
Rymowanka: Kiedy przedszkolaki dobry humor mają to hurra! – wołają.
3. Przedszkolaki rozwiązują zagadki słowne czytane przez wychowawcę.
Stoi na drodze na jednej nodze – znak drogowy.
Jeżdżą po niej samochody – ulica.
Chodzą po nim ludzie – chodnik.
Przechodzimy po nich przez ulicę – pasy.
Oko zwrócone w twoją stronę: czerwone lub zielone – światła.
Choć nóg nie posiada – szybko pędzi szosą, bo nie nogi, ale koła, po szosie go niosą – samochód.
Jak nazywają się miejsca, po których jeżdżą samochody? – ulica.

4. Przedszkolaki mówią jak należy zachowywać się w czasie spaceru, jak poruszać się po chodniku i ulicy, na jakim świetle przechodzić przez jezdnię, aby było bezpiecznie. Nauczyciel zapisuje ich sugestie na tablicy.
5. Zabawa ruchowa „Samochody” – dzieci poruszają się po sali udając wybrane przez siebie pojazdy. Gdy wybrany kolega lub koleżanka podnosi do góry krążek czerwony – dzieci zatrzymują się. Na kolor zielony – ruszają w dalszą drogę.
6. Przedszkolaki biorą udział w quizie na temat bezpiecznych spacerów. Odpowiadają na zadane przez nauczycielkę pytania w dwóch zespołach, podnosząc czerwony klocek na: nie oraz zielony na: tak.
Pytania do quizu:
a) Zielone światło znaczy: stój!
b) Chodzimy zawsze prawą stroną chodnika, trzymając się za ręce, w parach.
c) Znak przedstawiający pasy oznacza przejście dla pieszych.
d) Krzyczymy i biegamy na spacerze.
e) Zawsze należy się rozglądać w prawo i w lewo przechodząc przez ulicę.
f) Możemy wbiegać na jezdnię.
g) Dzieci mogą się poruszać po ulicy tylko pod opieką osoby dorosłej.
h) Gramy w piłkę przy ulicy.
i) Nie odchodzimy od opiekuna.
j) Jeździmy na rowerze w kasku.
k) Na czerwonym świetle przechodzimy przez jezdnię.
l) Znak przedstawiający rower oznacza ścieżkę dla rowerzystów.
m) Lubimy skakać po kałużach!!!

8. Dzieci wykonują pracę plastyczną „Znaki” wybraną przez siebie techniką (kredkami, plasteliną, kolorowym papierem).
9. Po zakończonych zajęciach dzieci bawią się w zabawy dowolne według własnych preferencji.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.