AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aleksandra Siewiera, 2016-06-07
Kołobrzeg

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na drodze awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego


Imię i nazwisko: Aleksandra Siewiera
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2015r.




Wymagania wynikające z rozporządzenia MENiS z dnia 14.11.2007r. Zadania Sposób realizacji wymagań Termin realizacji Sposób dokumentowania
§8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Samodzielne rozbudowanie warsztatu pracy






Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego





Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego







Ewaluacja własnych działań




Podwyższanie jakości własnej pracy poprzez doskonalenie wewnętrzne


Ukończenie instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego zgodnie z potrzebami placówki i specyfiki pracy z dziećmi o SPE




Przygotowywanie imprez i uroczystości przedszkolnych
Opieka nad salą i gabinetem przedszkolnym Tworzenie pomocy terapeutycznych przeznaczonych do nauki i terapii dzieci niepełnosprawnych
Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego dla przedszkola.
Studiowanie literatury dotyczącej posiadanych wad rozwojowych dzieci


Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego – nauczyciela dyplomowanego
poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu,
opracowanie planu rozwoju zawodowego,
dokumentowanie realizacji planu rozwoju,
sporządzanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

Przygotowanie półrocznych sprawozdań z realizacji planu rozwoju zawodowego
Określenie mocnych i słabych stron własnej pracy


Uczestniczenie w szkoleniowych radach




Udział w szkoleniach, kursach, superwizjach organizowanych przez stowarzyszenia i gabinety pomagające osobom z autyzmem

Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
1. kursach (wzbogacających tematykę pracy z dziećmi o spe),
2. warsztatach,
3. konferencjach (pogłębiających ogólną wiedzę psychologiczną, pedagogiczną oraz powinności nauczyciela wychowawcy)

Według harmonogramu imprez
Wzbogacanie sali w nowe pomoce, kąciki zainteresowań, kompletowanie biblioteczki utworów literatury dziecięcej
Zorganizowanie wycieczki turystyczno – krajobrazowej na Ziemi kołobrzeskiej
systematycznie
wg potrzeb






na bieżąco




IX 2012







Wg potrzeb











Wg oferty szkoleniowej







Według harmonogramu Zaświadczenia, materiały szkoleniowe










Plan rozwoju, sprawozdania




Co pół roku




Protokół RP




zaświadczenia


§8 ust. 2 pkt. 2


Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Wykorzystanie technologii w pracy dydaktyczno-terapeutycznej



Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji

Poszukiwanie
i stosowanie w procesie nauczania skutecznych metod aktywizujących.





Opracowanie materiałów i dokumentów okresu stażu z wykorzystaniem technologii komputerowej
Wykorzystanie internetu jako dodatkowego źródła w pracy dydaktyczno – wychowawczej

Korzystanie z komputera w opracowywaniu scenariuszy zajęć, kart pracy i dokumentowania efektów własnej pracy

Udział w internetowych portalach dyskusyjnych dla nauczycieli; dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami

Publikacje w Internecie: plan rozwoju zawodowego, scenariusze imprez przedszkolnych.

Korzystanie z nośników optycznych (DVD,CD) w pracy z dziećmi
Na bieżąco






systematycznie


w ciągu trwania stażu


Spis wykorzystanych stron

Według potrzeb



















§8 ust. 2 pkt. 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem
Praca na rzecz rady pedagogicznej


Pełnienie funkcji opiekuna stażu


Przygotowanie zajęć otwartych dla nauczycieli mianowanych i nauczycieli kontraktowych Prowadzenie zajęć otwartych, koleżeńskich dla innych nauczycieli,

Udostępnianie chętnym nauczycielom własnych opracowań (pomoce dydaktyczne, scenariusze uroczystości),

Projektowanie scenografii na uroczystości szkolne, pomoc nauczycielom w przygotowywaniu dekoracji do różnych inscenizacji,

Przygotowanie wystąpienia (pogadanki)i ulotek informacyjnych na zebrania rodziców,
Prowadzenie zajęć pokazowych dla rodziców
Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach rady pedagogicznej

Prowadzenie zajęć otwartych i rad szkoleniowych dla nauczycieli

Opracowanie harmonogramu współpracy metodologicznej i merytorycznej Na bieżąco






Według potrzeb


Na bieżąco Sporządzanie bieżącej dokumentacji







§8 ust. 2 pkt. 4 a


Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawie nieletnich












Opracowanie oraz wdrożenie do realizacji programu






Opracowanie programu wynikającego z potrzeb przedszkola Pedagogizacja rodziców-gazetka ścienna, spotkania ze specjalistami
Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu oraz merytoryczne opracowanie jego treści

Współpraca z Biblioteką Publiczną celem rozwijania u dzieci zainteresowań czytelniczych

Organizowanie spotkań z ciekawymi ludźmi w ramach kampanii „Cała Polska czyta Dzieciom”

Włączenie rodziców do współpracy na rzecz grupy i przedszkola

Opracowanie regulaminów konkursów: plastycznych, recytatorskich itp.
Wdrożenie programu antytytoniowego dla dzieci w wieku przedszkolnym
Cały okres trwania stażu






W trakcie stażu Gazetka ścienna, potwierdzenie dyrektora





Zgromadzone materiały, programy i dokumenty przedszkolne








§8 ust.2 pkt. 4d

uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym, Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym w stopniu zaawansowanym Udział w kursie językowym certyfikat
§8 ust.2 pkt. 4e


Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Współpraca ze szkołami podstawowymi w Kołobrzegu
Współpraca z Nadleśnictwem Powiatowym
Współpraca z gabinetem stomatologicznym
Współpraca z wydawnictwem Nowa Era
Współpraca z Powiatową Komendą Policji
Współpraca z PPP
Dążenie do nowych rozwiązań metodycznych, inspirowania twórczej aktywności dzieci Nawiązanie współpracy z przedstawicielami policji, prowadzenie stałej wymiany informacji, pomocnych w wychowaniu komunikacyjnym
pogadanki na temat profilaktyki higieny jamy ustnej,
zorganizowanie konkursu na temat zdrowego stylu życia i odżywiania się
Zorganizowanie akcji „ Niewidzialna Ręka”
Pomoc dzieciom z problemami psychologicznymi i pedagogicznymi
Organizowanie międzyprzedszkolnych konkursów
Okres stażu










Zgodnie z potrzebami
Zaświadczenia, podziękowania
świadectwa,










Potwierdzenie dyrektora
§8 ust. 2 pkt. 4 f

Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
Opublikowanie planu rozwoju zawodowego
Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach,turniejach
Organizowanie wystaw prac dzieci
Współorganizowanie akademii środowiskowych
Pozyskiwanie środków finansowych Umieszczenie planu rozwoju w Internecie
Gromadzenie prac dzieci i prezentowanie ich na forum przedszkola, oraz na stronie internetowej
Wykonanie dekoracji na uroczystości i imprezy
w okresie trwania stażu
§8 ust. 2 pkt. 5


Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych Określenie problemu
Krótka charakterystyka problemu
Skonstruowanie indywidualnego planu pracy korekcyjno-wyrównawczego
Wdrażanie oddziaływań przewidzianych planem
Efekty oddziaływań
Uzyskane rezultaty i wnioski końcowe W okresie trwania stażu

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.