AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Ogórkiewicz, 2016-06-07
Bydgoszcz

Zawodowe, Scenariusze

Technologia gastronomiczna scenariusz

- n +

Konspekt lekcji

KLASA: I zawodowa o profilu kucharz.
PRZEDMIOT: Technologia gastronomiczna z towaroznawstwem.
TEMAT: Środki spożywcze i ich podział.
Substancje dodawane do żywności i ocena organoleptyczna.
Zasady przechowywania produktów spożywczych.
Metody utrwalania żywności.
CELE NAUCZANIA:
Cel ogólny – uczeń potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia i zaplanować prawidłowy sposób przechowywania żywności.
Cele szczegółowe:
- Cele operacyjne:
Kategoria A (zapamiętywanie wiadomości)
Uczeń:
- definiuje pojęcia: środki spożywcze, dodatek do żywności, substancje obce, używki, surowiec, półprodukt, wyrób gotowy, potrawa, posiłek.
- wymienia metody utrwalania żywności.
- wymienia roślinne środki spożywcze.
- wymienia zwierzęce środki spożywcze.
- wymienia mineralne środki spożywcze.
Kategoria B (rozumienie omawianego zadania)
Uczeń:
- wskazuje podobieństwa i różnice między surowcem, półproduktem a wyrobem gotowym.
- wyjaśnia na czym polega ocena organoleptyczna.
- wyjaśnia zmiany zachodzące w środkach spożywczych podczas ich przechowywania.
Kategoria C (stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych)
Uczeń:
- klasyfikuje środki spożywcze.
- określa czas i warunki w jakich należy składować poszczególne środki spożywcze.
- charakteryzuje różne metody utrwalania żywności.
Kategoria D (stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych)
Uczeń:
- potrafi dowieść potrzebę stosowania dodatków do żywności.
- przewiduje skutki stosowania nieprawidłowych warunków przechowywania środków spożywczych.
- Cele wychowawcze:
- Wdrożenie uczniów do samodzielnego myślenia, aktywności i systematycznej nauki.
METODY NAUCZANIA: Wykład z elementami pogadanki.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Zeszyt, podręcznik.
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 180 min.

PRZEBIEG ZAJĘĆ 1
1. Faza wprowadzająca:
Sprawdzenie obecności uczniów, sprawdzenie zadania domowego (5 min.).
Sprawdzenie wiadomości z ostatnich zajęć (luźne pytania rzucane na całą klasę):
Czym zajmuje się technologia gastronomiczna? Czym zajmuje się towaroznawstwo? Co to są środki spożywcze? Jakie są zadania zawodowe kucharza? (15 min.).
2. Faza realizacji:
Podanie tematu lekcji (5 min.).
Podanie i omówienie punktów dotyczących tematu zajęć(145 min):
1. Środki spożywcze.
2. Podział środków spożywczych.
3. Substancje dodawane do żywności.
4. Ocena organoleptyczna.
5. Zasady przechowywania produktów spożywczych.
6. Metody utrwalania żywności.
3. Faza podsumowująca:
Odpowiadam na pytania. Oceniam uczniów (5 min.).
Podanie zadania domowego: dokonać oceny organoleptycznej jabłka (5 min.).

Opracowała: Katarzyna Ogórkiewicz
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.