AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Paprotny-Banaś, 2016-06-07
Warszawa

Różne, Scenariusze

Scenariusz otwartych zajęć świetlicowych "Wesołą zabawą witamy wiosnę"

- n +

Scenariusz otwartych zajęć świetlicowych.
Osoba prowadząca: Anna Paprotny-Banaś.
Grupa dzieci: ok.25
Wiek: 6-7 lat.
Czas trwania zajęć: ok.60 minut.
Blok tematyczny: Wiosna króluje dookoła.
Temat zajęć: Wesołą zabawą witamy wiosnę.
Cele ogólne:
• dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną,
• kształtowanie słuchu i sprawności ruchowej,
• wzmacnianie zdolności uczniów do zabawy i radości.
Cele operacyjne:
Dziecko:
• zna cechy charakterystyczne dla wiosny,
• zna nazwę miesiąca, w którym rozpoczyna się kalendarzowa wiosna,
• potrafi zagrać na instrumencie perkusyjnym,
• potrafi współpracować w zespole,
• potrafi bawić się przy muzyce,
• potrafi przeliczać do 10.

Środki dydaktyczne: komputer, magnetofon, płyty CD, prezentacja multimedialna „Wiosna”, film interaktywny „Zwiastuny wiosny”, opowiadanie „Wiosna”, emblematy (wiatr, słońce, deszcz, śnieg,chmura), zagadki dydaktyczne, instrumenty perkusyjne, kolorowanki, wycięte buzie uśmiechnięte i smutne, kredki.
Metody pracy:
• czynna,
• słowna,
• poglądowa.
Formy pracy:
• indywidualna,
• grupowa,
• zbiorowa.

Przebieg zajęć:

1.Zebranie i powitanie dzieci.
Dzieci stoją w kręgu i witają się przez przekazanie "iskierki przyjaźni ".
Powitanie okrzykiem „witaj wiosno”.

2. Rozmowa kierowana na temat wiosny- załącznik 1.
Nauczyciel czyta opowiadanie o wiośnie.
Dzieci odpowiadają na pytania:
• w jakim miesiącu przychodzi kalendarzowa wiosna?
• czy długo trzeba czekać na jej przyjście?
• jakie są pierwsze zwiastuny wiosny?

3.Film interaktywny pt. „Zwiastuny wiosny”.
Uczniowie oglądają film. Omówienie filmu.

4. Zabawa muzyczno-ruchowa –taniec boliwijski „Carnevalito”.
Dzieci w kręgu wspólnie z nauczycielem tańczą w rytm muzyki.

5.Pokaz prezentacji multimedialnej „Wiosna”.
Pokaz prezentacji multimedialnej „Wiosna”. Przypomnienie pór roku. Przeliczanie elementów.

6.Rozwiązywanie zagadek- załącznik 2.
Wychowawca czyta zagadki o tematyce wiosennej. Dzieci w grupach odgadują te zagadki. Grupa, która udzieli najwięcej poprawnych odpowiedzi wygrywa.

7.Zabawa ruchowo-taneczna „Wiosna”.
Dzieci śpiewają, tańczą i grają na instrumentach perkusyjnych w rytm muzyki.

8. Zabawa ruchowa „Kwietniowa pogoda”.
Nauczycielka rozdaje dzieciom żetony z emblematami: deszcz, słońce, wiatr, śnieg, chmury i zaprasza do zabawy ruchowej "kwietniowa pogoda". Dzieci stoją w kręgu. Na sygnał słowny nauczycielki do środka koła wbiegają dzieci przez nią wywołane na przykład: deszcz i śnieg,
na hasło: „kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy trochę lata” wszystkie dzieci zamieniają się miejscami.
9. Podsumowanie zajęć. Kolorowanie obrazka- załącznik 3.
Uczniowie kolorują obrazek kredkami. Na zakończenie dzieci, którym podobały się zajęcia wybierają sobie uśmiechniętą buzię, te którym nie podobały się – smutną.


Załącznik 1

WIOSNA

21 marca rozpoczyna się kalendarzowa wiosna! Tego dnia dzień równa się z nocą, noc jest coraz krótsza, a dzień coraz dłuższy. Ten, kto ma oczy i uszy otwarte i jest znakomitym obserwatorem, ujrzy wiosnę, usłyszy ją i poczuje. Wiosna to przecież słońce, zielone pąki, bazie na wierzbach, pierwsze wiosenne kwiaty: przebiśniegi, pierwiosnki, krokusy, zawilce, sasanki.
Wiosną przylatują ptaki z ciepłych krajów: skowronki, jaskółki, bociany. Bociany przylatują zawsze w to samo miejsce i wróżą gospodarzowi szczęście oraz bogactwo.
Z zimowego snu budzą się wiosną zwierzęta i owady.



Załącznik 2

ZAGADKI

1. Niedługo zima pryśnie , śnieg już przebiłem ... (przebiśnieg)
2. Srebrne futerko mają wiosną i na każdej wierzbie rosną ...(bazie)
3. Przyleciał szary ptaszek, nad polem zaśpiewał jak dzwonek. Znają go dobrze dzieci , bo to jest ...(skowronek)
4. Lecę, będę w czasie krótkim , czy gotowe nasze budki?Myślę, że tak – wasz ... ( szpak)
5. W kropki ma spódnicę , chętnie zjada mszyce (biedronka)
6. Wietrzyk wiosnę niesie . Ciepłe są już ranki, a za wiosna
w lesie zakwitły ...(sasanki)
7. Powrócił do nas z dalekiej strony, ma długie nogi i dziób czerwony. Dzieci się śmiały, gdy go witały, żabki płakały przez dzionek cały... (bocian)
8. Powiem po prostu, nie zawile skromny lecz piękny jest ... (zawilec)
9. Gniazdko z błota lepi pod dachu okapem.Przylatuje z wiosną, aby uciec latem ...(jaskółka)
10. Zwykle złote , białe albo fioletowe, wychodzą spod ziemi....(krokusy marcowe)
11. Skaczę po łące , pływam w wodzie, żyję z bocianem
w ciągłej niezgodzie ...(żaba)
12. Nadchodzi po zimie , zielony dywan ściele wokół. Czy znasz imię tej pory roku?... (wiosna)
13. Dobrze ją znamy z prześlicznej woni , kwitnie dzwonkami ale nie dzwoni. Zdobi nam lasy , więc jej nie zrywaj! Za to odpowiedz jak się nazywa...(konwalia)


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.