Katalog Renata Nestoruk, 2016-06-07 Rogoźnica Matematyka, Konspekty Konspekt lekcji - statystykaKonspekt lekcji matematyki w klasie I Prowadzący: Renata Nestoruk Hasło programowe: Zbieranie, porządkowanie i przedstawianie danych statystycznych. Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości oraz umiejętności dotyczących elementów statystyki opisowej. Wymagania ogólne zgodne z podstawą programową: - samodzielne wyszukiwanie i odczytywanie informacji matematycznych z różnych źródeł: encyklopedie, dane statystyczne, Internet - analizowanie danych statystycznych przedstawionych w różny sposób: tabele, diagramy, wykresy - posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy przeczytanych tekstów - ćwiczenie spostrzegania i odkrywania zależności matematycznych Cele operacyjne: Uczeń: - interpretuje dane przedstawione za pomocą tabel, diagramów słupkowych i kołowych - wyszukuje, selekcjonuje i porządkuje informacje z dostępnych źródeł - przedstawia dane w tabeli, za pomocą diagramu kołowego lub słupkowego Cele wychowawcze: - wytrwałość - rozwijanie aktywności poprzez angażowanie uczniów do pracy na lekcji - kształtowanie odpowiedzialności za własną pracę - kształtowanie umiejętności współpracy Materiały i środki dydaktyczne: - podręcznik do matematyki: ”Matematyka wokół nas” - plakaty wykonane przez poszczególne grupy Metody: - pogadanka z elementami metody problemowej - ćwiczenia praktyczne - praca w grupach Przebieg lekcji: 1. Sprawdzenie listy obecności 2. Sprawdzenie pracy domowej 3. Część nawiązująca - Przypomnienie wiadomości z ostatnich lekcji: • Co to jest statystyka? • W jaki sposób pozyskiwane są dane statystyczne? (Czego dotyczą te dane?) • W jaki sposób są przetwarzane dane statystyczne? (tabele, wykresy, diagramy) • Jakie instytucje zajmują się zbieraniem i porządkowaniem informacji? (CBOS, OBOP, GUS) Na poprzednich zajęciach klasa została podzielona na cztery grupy, z których każda miała zebrać informacje na dany temat: GRUPA I Jaki spośród przedmiotów gimnazjalnych lubisz najbardziej? GRUPA II Którego nauczyciela z naszej szkoły darzysz największą sympatią? GRUPA III Gdzie chciałbyś spędzić zbliżające się wakacje? GRUPA IV Jaki zawód chciałbyś wykonywać w przyszłości? Grupa ankietowanych miała być losowo wybrana spośród gimnazjalistów (minimum 30 osób) 4. Część właściwa. Każda grupa ma uporządkować zebrane informacje w podany przez nauczyciela sposób(tabela). Następnie przedstawić dane z tabeli na arkuszu papieru w poniższej postaci: GRUPA I – diagram pionowy słupkowy GRUPA II – diagram poziomy słupkowy GRUPA III – diagram kołowy GRUPA IV – diagram prostokątny Po wykonaniu plakatów wybrana osoba z każdej grupy przykleja arkusz na tablicy i krótko omawia wyniki swojej pracy(podaje wnioski wynikające z tych danych). Przechodzimy do zadań z podręcznika. Praca z całą klasą wspólnie na tablicy – rozwiązywanie zadań utrwalających z podręcznika. Zadanie 1/244 Zadanie 6/246(w zależności od czasu) 5. Podsumowanie. 6. Zadanie domowe – zadanie 2/244 (podręcznik) 7. Ocena aktywności uczniów(za najładniej wykonaną prace oraz za pracę indywidualną na lekcji) 8. Ewaluacja- rozdaję uczniom karteczki, na których maja ocenić lekcję w skali od 1-6. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |