Katalog

Iwona Mazurek, 2016-06-07
Trzcinica

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji

- n +

KONSPEKT LEKCJI
Przedmiot: język angielski
Nauczyciel: Iwona Mazurek
Klasa: II
Data: 25 stycznia 2016 r.
Temat: Utrwalamy nazwy przedmiotów w domu oraz liczenie do 20.

Cele ogólne:
Uczeń;
- utrwali piosenki poznane w poprzednich rozdziałach,
- utrwali nazwy przedmiotów w domu oraz liczenie do 20,
- będzie uczestniczył w zabawach językowych,
- będzie pracował w zeszycie ćwiczeń.
Cele szczegółowe:
Uczeń;
- śpiewa piosenki z poprzednich rozdziałów („It’s my favourite thing”, „I’ve got a big sister”, „He’s got a grey body”)
- wymienia nazwy przedmiotów w domu,
- liczy do 20,
- uczestniczy w zabawach językowych,
- wykonuje krótkie zadanie zawarte w zeszycie ćwiczeń.
Metody pracy:
metoda reagowania całym ciałem( TPR), metoda audiolingwalna, śpiewanie piosenek, metoda dramy (wcielenie się w rolę gwiazdy, przeprowadzenie wywiadu)
Formy pracy:
zbiorowa, indywidualna
Pomoce dydaktyczne:
płyta CD, karty obrazkowe przedstawiające produkty spożywcze, kapelusz oraz peleryna ( z przeznaczeniem do charakteryzacji danego ucznia na gwiazdę), podręcznik



PRZEBIEG LEKCJI

I Czynności organizacyjne ( 2 min.)
1) Nauczyciel sprawdza listę obecności.
2) Nauczyciel zapisuje temat w dzienniku.

II Rozgrzewka językowa ( 7 min.)
1) Uczniowie śpiewają kolejno piosenkę powitalną „ Hello to you”, piosenkę o zabawkach
„ Toys, toys”(dzieci wykonują polecenia zawarte w piosence) oraz o samopoczuciu
„ Everything’s great, we’re happy today”, a także rymowankę o produktach spożywczych.

III Prezentacja ( 10 min.)
1) Uczniowie siadają na dywaniku. Nauczyciel wprowadza 4 nowe słowa używając kart obrazkowych. Zasłania obrazek na karcie tak, by widoczny był tylko jeden fragment, następnie zadaje pytanie „ What is it?”. Gdy uczniowie zgadną , podaje angielską nazwę. Nauczyciel kolejno mocuje karty do tablicy. Wskazuje kolejno produkty i mówi „ I like eggs” oraz kieruje pytanie do poszczególnych dzieci mówiąc „ Do you like eggs?”. Dzieci odpowiadają całymi zdaniami (np. I like eggs, I don’t like eggs).
2) Uczniowie w ławkach otwierają podręcznik na stronie 30 i odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące tego, jakie produkty widzą w ramce w zadaniu 5 i jakiego są one koloru. Dzieci słuchają i zakreślają tylko ten produkt, który lubi osoba w nagraniu.

IV Aktywizacja i utrwalenie materiału ( 22 min.)
1) Uczniowie opisują, co widzą na dużym obrazku ze strony 30 i 31 w podręczniku kierując się pytaniami pomocniczymi zadawanymi przez nauczyciela.
2) Nauczyciel przyczepia na tablicy karty obrazkowe w kolejności pojawiającej się w piosence. Zadaniem dzieci jest wysłuchanie piosenki i wskazanie, które produkty są lubiane przez bohaterów piosenki, a które nie.
3) Nauczyciel ponownie odtwarza nagranie i zachęca dzieci, aby włączyły się do śpiewania trzymając się za ręce na środku klasy.
4) Uczniowie śpiewają nową piosenkę z wersją karaoke.
5) Dzieci wracają na dywanik, a nauczyciel wybiera spośród nich jednego ucznia, który wciela się w rolę gwiazdy, wymyśla sobie imię, zakłada kapelusz oraz pelerynę ( z pomocą nauczyciela) i siada na krześle na środku klasy. Koledzy/Koleżanki próbują się dowiedzieć, jakie produkty są przez niego lubiane, a jakie nie zadając mu pytanie rozpoczynające się od słów„ Do you like?. Uczeń odpowiada na pytanie i wybiera sobie kolejną „ gwiazdę”.

V Podsumowanie i zakończenie lekcji ( 4 min.)
1) Uczniowie wymieniają 4 nowe produkty spożywcze poznane na lekcji spoglądając na obrazek w podręczniku.
2) Nauczyciel zadaje i wyjaśnia w jaki sposób trzeba zrobić zadanie domowe (ćwiczenie 6, strona 30, zeszyt ćwiczeń).
3) Nauczyciel kieruje pochwały do dzieci za udział w lekcji.
4) Uczniowie śpiewają piosenkę pożegnalną.























Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.