Katalog

Joanna Witkiewicz, 2016-06-07
Wągrowiec

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Scenariusz zajęć otwartych dla nauczycieli przedszkola "Pierwsza pomoc"

- n +

-Przedszkolaki uczą się pierwszej pomocy" Grupa wiekowa: wszystkie grupy wiekowe (4-6 lat) A. -Przedszkolaki uczą się pierwszej pomocy!) Cek ogólne: • Rozumiemy czemu jest ważne ratownictwo medyczne policji i strażaków. • Wiemy jak postępować kiedy coś złego komuś się przydarzy (gdy źle się ktoś poczuje). • Określenie korzyści płynących z udzielenia pierwszej pomoc>. 2) Cele szezególowe: Poznajemy numery alarmowe pogotowia (999), straży (998), policji (997) i numer alarmowy (112) • Wiemy. w jakich sytuacjach dzwonić pod numery alarmowe. • Uczymy się jak ma wyglądać i przebiegać rozmowa-wezwanie pogotowia. • Poznajemy zasady reanimacji, potrafimy pokazywać jak wygląda taka pomoc w praktyce. 3) Metody pracy. • słowna: wykład. pogadanka. • oglądowa: pokaz, oglądanie zdjęć. • aktywizująca: aktywny udział w dyskusji i pokazach, praca w grupach. • praktyczna: samodzielne Ćwiczenia dzieci w parach. zabawy ruchowe Jak telefonować do straży pożarnej". 4) Środki dydaktyczne: • trzy komplety cyfr dla każdego zespołu dzieci 6 letnie, • _Przewodnik encyklopedyczny dla pielęgniarek". • _Przedszkolaki uczą się pierwszej pomocy." - artykuł z gazety -Twoje przedszkole-.
R. Przebieg zajęcia: 1) Wprowadzania dzieci do tematu pierwszej pomocy: co to jest Pierwsza Pomoc, jak wezwać pomoc. nauka telefonów alarmowych pogotowia (999). straży pożarnej (998) i policji (997) oraz numer alarmowy 112. Poinstruowanie przedszkolaków jak powinno przebiegać takie zgłoszenie (imię, nazwisko, adres zamieszkania). 2) Pokaz nauczyciela jak układać chorego w pozycji bezpiecznej, zachęcenie dzieci do wzajemnych ćwiczeń w pozycji bezpiecznej Pokaz reanimacji: ćwiczą uciski przydatne podczas reanimacji na lalkach. 3) Uświadomienie dzieciom jak postępować podczas różnego rodzaju stanów pacjenta. tj.: omdlenie. zatrucie. zakrztuszenie, oparzenie, porażenie prądem. udar cieplny, porażenie piorunem, ukąszenia. zwichnięcia, skręcenia, uraz kręgosłupa. zawał serca itp. 4/ Praktyczny pokaz obrazujący pomoc przy wyżej wymienionych urazach, następnie podział dzieci na grupy i każda grupa omawia i pokazuje sposób pomocy przy danym urazie. 5) Na zakończenie zabawa ruchowa: "Jak telefonować do straży pożarnej" przeprowadzam ją tylko w grupie 6-latków. Zadaniem zawodników w zespołach jest ułożenie numeru wywołanej instytucji (straż>. pogotowia policji) przez właściwe ustawienie cyfr. Celem zabawy jest zapamiętanie numerów alarmowych.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.