AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Kamińska, 2016-06-07
Tomaszów Mazowiecki

Chemia, Konspekty

Konspekt lekcji chemii

- n +

Konspekt lekcji chemii kl. II
Temat: Woda - właściwości i rola w przyrodzie
Opracowała: Monika Kamińska

Cele i treści programowe:

Uczeń:
opisuje właściwości i znaczenie wody w przyrodzie
wymienia rodzaje wód w przyrodzie
proponuje sposoby racjonalnego gospodarowania wodą
wymienia źródła zanieczyszczeń i sposoby usuwania zanieczyszczeń z wód

Środki dydaktyczne:
tablica multimedialna – schematy, krzyżówka, rysunki porównawcze
uniwersalny zestaw szkolny do badania jakości wody, gleby i powietrza
prezentacje uczniowskie dotyczące zanieczyszczenia wód i ich oczyszczania

Metody:
słowna naprowadzająca
słowna podająca
praktyczna – praca ze schematem zmiany stanów skupienia wody
praktyczna - pokaz nauczycielski

Formy:
praca indywidualna
praca z całą klasą

Fazy lekcji:
Część wstępna:
Pytania powtórkowe dotyczące:
- stanów skupienia wody (schemat tablica interaktywna uzupełnianie)
- dotyczące właściwości fizycznych wody ( tablica interaktywna – uzupełnij luki)

Część główna:
Pytania naprowadzające i dyskusja z uczniami dotycząca występowania wody w przyrodzie :
- w atmosferze – w jakiej postaci
- w hydrosferze - w jakiej postaci i jaki procent kuli ziemskiej zajmują wody
- w biosferze – organizmy żywe w przyrodzie w tym człowiek i jego zawartość procentowa wody
- w litosferze – skorupa ziemska
doświadczenie ( w formie pokazu) wykazujące obecność pary wodnej w gipsie. Metoda słowna naprowadzająca uczniów na uzyskanie konkretnych odpowiedzi
- wymienienie rodzajów wód występujących w przyrodzie i życiu człowieka: wody podziemne, wody gruntowe, wody powierzchniowe (jak one powstają), wody słodkie, słone, mineralna, lecznicza, destylowana, utleniona (jak one powstają)
- metoda słowna – dyskusja – dlaczego lód pływa po wodzie, wybieranie właściwych argumentów spośród podanych
- analiza schematu obieg wody w przyrodzie – przedstawienie schematu na tablicy interaktywnej, próba samodzielnej interpretacji przez uczniów krążenia wody w przyrodzie
- krótka prezentacja multimedialna uczniów dotycząca zanieczyszczenia wód i sposobów ich usuwania

Część końcowa:
- schemat połącz w pary – rodzaje wody z ich występowaniem bądź wykorzystywaniem
- rozdanie uczniom notatki z lekcji dotyczącej właściwości wody, jej występowania w przyrodzie oraz źródeł zanieczyszczenia wód i sposobów jej oczyszczania
- pytania kontrolne w postaci krzyżówki oraz rysunków porównawczych dotyczących racjonalnego gospodarowania wodą w życiu człowieka( załącznik 1)
- zadanie pracy domowej dotyczącej omawianego tematu w zeszycie ćwiczeń

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.