AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

W. Gołębiewska, M. Kwiatkowska
Informatyka, Scenariusze

Wyszukiwanie informacji z różnych źródeł multimedialnych - scenariusz lekcji dla klasy I technikum i liceum

- n +

Scenariusz lekcji z technologii informacyjnej w klasie I technikum i liceum
Wyszukiwanie informacji z różnych źródeł multimedialnych

Cel ogólny: umiejętność wyszukiwania potrzebnych informacji za pomocą internetu.

Cele szczegółowe:

  • Uczeń pozna sposoby wyszukiwania informacji poprzez internet,
  • Uczeń pozna adresy niektórych źródeł informacji: encyklopedii, atlasów, słowników i leksykonów oraz czasopism komputerowych,
  • Uczeń będzie potrafił:
    - wyszukać potrzebne informacje,
    - skopiować na dysk twardy oraz dyskietkę
    - uporządkować i sformatować przygotowane dokumenty
  • wyrazić swoją opinię na opracowany temat i zreferować wyniki pracy grupy

    Czas pracy: 2*45min

    Metody pracy: pogadanka, dyskusja, ćwiczenia praktyczne, praca w grupach,

    Część wstępna lekcji.

    1. Pogadanka na temat sposobów wyszukiwania informacji w internecie
    2. Wyszukiwanie adresów niektórych encyklopedii multimedialnych, słowników oraz czasopism komputerowych,
    3. Podział klasy na grupy i przydział zadań.

    Część właściwa lekcji: grupy3-osobowe wyszukują informacje na zadany temat
    Grupa 1 - co oznacza pojęcie "globalizacja", wyraź swoją opinię na ten temat;
    Grupa 2 - co oznacza pojęcie "medycyna naturalna", czy znasz kogoś kto z niej korzystał i dlaczego?
    Grupa 3 - co oznacza określenie "western", wymień filmy, które oglądałeś. Który zaliczyłbyś do ulubionego i dlaczego?
    Grupa 4 - wyszukaj znaczenie słowa "wszechświat", czy uważasz siebie za integralną część wszechświata? Odpowiedź uzasadnij.
    Grupa 5 - wyszukaj znaczenie pojęcia "dramat". Jakie znasz utwory dramatyczne w literaturze? Wymień Twój ulubiony.
    Poszczególne grupy wyszukują informacje w internecie, a następnie przygotowują notatkę i wybierają ucznia do referowania. Grupa przedstawia swoje stanowisko na zadany temat.

    Część końcowa lekcji

    1. Podsumowanie pracy poszczególnych grup przez nauczyciela i ocena.
    2. Wnioski własne uczniów dotyczące poszukiwań informacji w internecie.
    3. Porównanie źródeł tradycyjnych i multimedialnych.

    Opracowanie: W. Gołębiewska, M. Kwiatkowska

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2837


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


    BAROMETR


    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 1



    Ilość głosów: 2

    Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
    Dowiedz się więcej.