Katalog Katarzyna Sałańska, 2016-06-01 Lipiny Nowe Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego projekt planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o dyplomowaniePLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Katarzyna Sałańska Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Duczkach Nauczany przedmiot: wychowanie przedszkolne, kształcenie zintegrowane Termin rozpoczęcia stażu: 02.09.2013r. Termin zakończenia stażu: 31.05.2016r. CELE: I. Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych. II. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. III. Poszerzenie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie plan rozwoju. • wstępna analiza własnych umiejętności; zdefiniowanie potrzeb własnego rozwoju w ramach ogólnego planu rozwoju szkoły, • zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego, • złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, • sporządzenie planu rozwoju zawodowego, • śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela oraz prawie oświatowym, • uzyskiwanie informacji na temat awansu za pomocą Internetu, sierpień 2013 sierpień/wrzesień 2013 3 września 2013 sierpień/wrzesień 2013 w okresie stażu w okresie stażu 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • gromadzenie dokumentacji, • praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego, • uzyskanie oceny dorobku zawodowego. cały okres stażu cały okres stażu czerwiec 2016 3. Opracowywanie sprawozdań - półrocznych i na koniec stażu- z realizacji planu rozwoju. • przygotowywanie sprawozdań z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju. na koniec każdego okresu czerwiec 2016 WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Doskonalenie własnego warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej. * Zdefiniowanie potrzeb własnego rozwoju w ramach ogólnego planu rozwoju szkoły; * Udział w warsztatach, szkoleniach, konferencjach, zespołach samokształceniowych (w tym współkonstruowanie planu pracy zespołu przedmiotowego i wdrażanie go), kursach doskonalących; *Samokształcenie (poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących nauczania przedszkolnego, kształcenia zintegrowanego, aktywizujących metod pracy) * Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce: - Przygotowywanie uczniów organizowanie i udział w konkursach szkolnych i pozaszkolnych - Organizowanie kółek zainteresowań -Prowadzenie zajęć wyrównawczych– w razie potrzeb. Wrzesień 2013 Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Rok szk. 2014/2015 2015/2016 2. Współpraca z rodzicami * Wsparcie pedagogiczne rodziców podczas konsultacji i zebrań (pogadanki, referaty itp.) *Angażowanie rodziców w życie szkoły -pomoc rodziców w organizowaniu imprez i wycieczek klasowych * Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców: „Odkrywajmy razem” Okres stażu wiosna 2014 3. Przygotowywanie i organizowanie wycieczek, imprez, uroczystości i apeli- szkolnych i klasowych. * Wycieczki * Dzień Babci i Dziadka, Dzień Matki, Święto Rodziny, Jasełka, Dzień Edukacji Narodowej itp. Okres stażu 4. Działać w każdy inny sposób na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły *m.in.diagnozy wstępne badania wyników nauczania i inne typy diagnoz. Okres stażu 5. Dbanie o wystrój sali i i holu szkolnego * Aktualizacja gazetek , dekoracji , aktualnymi porami roku ,uroczystościami, wystawy prac dzieci Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Wykorzystanie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela. * Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji szkolnej, np. planów, sprawozdań, * Wykorzystanie komputera do opracowania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole, * Wykorzystanie komputera do przygotowania wystroju klasy i dekoracji na uroczystości szkolne, * Wykorzystanie programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych i Internetu na lekcjach * Wykorzystanie komputera i Internetu do dokumentacji zaplanowanych zadań stażu na nauczyciela dyplomowanego, * Nawiązanie współpracy z nauczycielem informatyki oraz odpowiedzialnym za stronę internetową szkoły. Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnatrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami * Przekazywanie informacji z kursów, szkoleń itp. * Opracowanie i udostępnianie do wykorzystania w szkole scenariuszy lekcji, apelów, imprez szkolnych, testów, sprawdzianów, ankiet, kart pracy, programów autorskich * Prezentowanie warsztatu pracy w trakcie lekcji otwartych dla chętnych nauczycieli * Aktywna praca w zespole przedmiotowym, wygłaszanie referatów, wymiana doświadczeń Okres stażu 2. Publikowanie materiałów edukacyjnych na stronach internetowych * Publikacja własnych materiałów: testów, kart pracy, referatów, scenariuszy lekcji, imprez itp. Okres stażu § 8 ust.2 pkt 4 - Realizacja co najmniej trzech wybranych zadań. § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych * Opracowanie i wdrożenie programu koła ortograficznego,,Gżegżółka na szóstkę” przygotowującego uczniów do konkursów m.in. ortograficznych. * Opracowanie i wdrożenie programu prozdrowotnego dla klas I-III „Zdrowa Szkoła „ Rok szk. 2014/2015 2015/2016 Rok szk. 2014/2015 PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Katarzyna Sałańska Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Duczkach Nauczany przedmiot: wychowanie przedszkolne, kształcenie zintegrowane Termin rozpoczęcia stażu: 02.09.2013r. Termin zakończenia stażu: 31.05.2016r. CELE: I. Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych. II. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. III. Poszerzenie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie plan rozwoju. • wstępna analiza własnych umiejętności; zdefiniowanie potrzeb własnego rozwoju w ramach ogólnego planu rozwoju szkoły, • zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego, • złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, • sporządzenie planu rozwoju zawodowego, • śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela oraz prawie oświatowym, • uzyskiwanie informacji na temat awansu za pomocą Internetu, sierpień 2013 sierpień/wrzesień 2013 3 września 2013 sierpień/wrzesień 2013 w okresie stażu w okresie stażu 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • gromadzenie dokumentacji, • praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego, • uzyskanie oceny dorobku zawodowego. cały okres stażu cały okres stażu czerwiec 2016 3. Opracowywanie sprawozdań - półrocznych i na koniec stażu- z realizacji planu rozwoju. • przygotowywanie sprawozdań z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju. na koniec każdego okresu czerwiec 2016 WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Doskonalenie własnego warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej. * Zdefiniowanie potrzeb własnego rozwoju w ramach ogólnego planu rozwoju szkoły; * Udział w warsztatach, szkoleniach, konferencjach, zespołach samokształceniowych (w tym współkonstruowanie planu pracy zespołu przedmiotowego i wdrażanie go), kursach doskonalących; *Samokształcenie (poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących nauczania przedszkolnego, kształcenia zintegrowanego, aktywizujących metod pracy) * Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce: - Przygotowywanie uczniów organizowanie i udział w konkursach szkolnych i pozaszkolnych - Organizowanie kółek zainteresowań -Prowadzenie zajęć wyrównawczych– w razie potrzeb. Wrzesień 2013 Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Rok szk. 2014/2015 2015/2016 2. Współpraca z rodzicami * Wsparcie pedagogiczne rodziców podczas konsultacji i zebrań (pogadanki, referaty itp.) *Angażowanie rodziców w życie szkoły -pomoc rodziców w organizowaniu imprez i wycieczek klasowych * Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców: „Odkrywajmy razem” Okres stażu wiosna 2014 3. Przygotowywanie i organizowanie wycieczek, imprez, uroczystości i apeli- szkolnych i klasowych. * Wycieczki * Dzień Babci i Dziadka, Dzień Matki, Święto Rodziny, Jasełka, Dzień Edukacji Narodowej itp. Okres stażu 4. Działać w każdy inny sposób na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły *m.in.diagnozy wstępne badania wyników nauczania i inne typy diagnoz. Okres stażu 5. Dbanie o wystrój sali i i holu szkolnego * Aktualizacja gazetek , dekoracji , aktualnymi porami roku ,uroczystościami, wystawy prac dzieci Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Wykorzystanie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela. * Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji szkolnej, np. planów, sprawozdań, * Wykorzystanie komputera do opracowania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole, * Wykorzystanie komputera do przygotowania wystroju klasy i dekoracji na uroczystości szkolne, * Wykorzystanie programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych i Internetu na lekcjach * Wykorzystanie komputera i Internetu do dokumentacji zaplanowanych zadań stażu na nauczyciela dyplomowanego, * Nawiązanie współpracy z nauczycielem informatyki oraz odpowiedzialnym za stronę internetową szkoły. Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnatrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami * Przekazywanie informacji z kursów, szkoleń itp. * Opracowanie i udostępnianie do wykorzystania w szkole scenariuszy lekcji, apelów, imprez szkolnych, testów, sprawdzianów, ankiet, kart pracy, programów autorskich * Prezentowanie warsztatu pracy w trakcie lekcji otwartych dla chętnych nauczycieli * Aktywna praca w zespole przedmiotowym, wygłaszanie referatów, wymiana doświadczeń Okres stażu 2. Publikowanie materiałów edukacyjnych na stronach internetowych * Publikacja własnych materiałów: testów, kart pracy, referatów, scenariuszy lekcji, imprez itp. Okres stażu § 8 ust.2 pkt 4 - Realizacja co najmniej trzech wybranych zadań. § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych * Opracowanie i wdrożenie programu koła ortograficznego,,Gżegżółka na szóstkę” przygotowującego uczniów do konkursów m.in. ortograficznych. * Opracowanie i wdrożenie programu prozdrowotnego dla klas I-III „Zdrowa Szkoła „ Rok szk. 2014/2015 2015/2016 Rok szk. 2014/2015 2. Opracować i wdrożyć program wychowawczy zgodny z programem wychowawczym szkoły dla prowadzonej klasy. *Praca podczas codziennych zajęć, imprezy klasowe, wycieczki, diagnoza, ewaluacja. Okres stażu 3. Opracowanie i wdrożenie programu współpracy z rodzicami. * Przedstawienie programu na zebraniu rodziców i zaopiniowanie przez nich. - ustalenie sposobu przekazywania informacji - udział we wspólnych zabawach - udzielanie porad i wskazówek - zachęcanie do korzystania z fachowej literatury - pomoc w organizowaniu wycieczek, spacerów. Wdrożenie programu we własnej klasie. Rok szk. 2013/2014 § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Przygotowywanie uczniów do występów z okazji różnych uroczystości i imprez obchodzonych w szkole mających na celu zacieśnianie współpracy z rodzicami i promowanie szkoły w środowisku * Imprezy okolicznościowe. * Dzień Babci i Dziadka – z udziałem dziadków i babć; Dzień Matki, Święto Rodziny- z udziałem rodziców, Jasełka z udziałem rodziców- a także w ramach współpracy z miejscowym przedszkolem – dla dzieci i pracowników z przedszkola * Przygotowywanie atrakcji integrujących szkołę z rodziną i środowiskiem lokalnym – coroczny festyn rodzinny Okres stażu czerwiec 2014, 2015, 2016 2. Organizowanie wycieczek turystyczno-krajoznawczych * Wyjazdy do teatru, kina, muzeów, parku narodowego itp. okres stażu 3. Uczestniczenie w akcjach charytatywnych organizowanych na rzecz ludzi potrzebujących pomocy- współpraca z Samorządem Uczniowskim * Zachęcanie uczniów do aktywnego udziału w akcjach typu WOŚP i „Góra Grosza” okres stażu 4. Czynny udział w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”- prowadzenie zajęć pod hasłem ” Dzieci czytają dzieciom” * Nawiązanie współpracy z nauczycielami i przedszkola. Wybranie literatury dziecięcej, artystyczne czytanie dla kolegów i koleżanek. Wzbudzanie zainteresowań literaturą dziecięcą. rok szk. 2015/2016 4. Współpraca z miejscowym przedszkolem im.Pszczółki Mai * Dzielenie się pomysłami- * Wystawienie „Jasełek” dla dzieci i pracowników przedszkola okres stażu grudzień 2015 § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Współpraca z pedagogiem, psychologiem szkolnym, logopedą * Konsultacje w przypadkach nasuwających się wątpliwościami w pracy dydaktyczno- wychowawczej, * Interesowanie się postępami swoich wychowanków uczestniczących na terapii logopedycznej, okres stażu 2. Współpraca z pielęgniarką: „Odżywiajmy się zdrowo”, „Higiena ciała” * Wizyty pielęgniarki, rozmowy i pogawędki z uczniami. Promocja zdrowia poprzez udział w konkursach. Propagowanie zdrowego stylu życia. okres stażu 3. Współpraca z Policją w Wołominie * Zajęcia promujące bezpieczeństwo: „Przedszkolak bezpieczny na drodze” oraz inne dotyczące bezpieczeństwa dzieci. rok 2013/2014 4. Współpraca z organizacjami oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka i edukacji w środowisku lokalnym * np. współpraca z domem dziecka w Równem okres stażu 5. Pomoc dzieciom z problemami edukacyjnymi * Współpraca z Poradnią Psychologiczno- - Pedagogiczną okres stażu 6. Współpraca z rodzicami * Pomoc w organizowaniu wycieczek, imprez klasowych i szkolnych okres stażu 7. Dbanie o zaplecze pomocy dydaktycznych, gier, zabawek * Udział w zakupach w gromadzeniu pomocy dydaktycznych dla placówki, ciekawych gier, zabawek okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie pojawiających się problemów edukacyjnych i wychowawczych *Analizowanie i pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów- współpraca z rodzicami, nauczycielami uczącymi i specjalistami * Charakterystyka, diagnoza problemów, geneza i dynamika zjawiska, znaczenie problemu, i propozycja rozwiązania, wdrażanie i ewaluacja. okres stażu 2. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków * Ankiety skierowane do rodziców, prowadzenie obserwacji, rozmowy indywidualne z rodzicami. rok szk. 2013/2014, 2014/2015 Plan ma formę otwartego projektu, który może ulec modyfikacjom . 2. Opracować i wdrożyć program wychowawczy zgodny z programem wychowawczym szkoły dla prowadzonej klasy. *Praca podczas codziennych zajęć, imprezy klasowe, wycieczki, diagnoza, ewaluacja. Okres stażu 3. Opracowanie i wdrożenie programu współpracy z rodzicami. * Przedstawienie programu na zebraniu rodziców i zaopiniowanie przez nich. - ustalenie sposobu przekazywania informacji - udział we wspólnych zabawach - udzielanie porad i wskazówek - zachęcanie do korzystania z fachowej literatury - pomoc w organizowaniu wycieczek, spacerów. Wdrożenie programu we własnej klasie. Rok szk. 2013/2014 § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Przygotowywanie uczniów do występów z okazji różnych uroczystości i imprez obchodzonych w szkole mających na celu zacieśnianie współpracy z rodzicami i promowanie szkoły w środowisku * Imprezy okolicznościowe. * Dzień Babci i Dziadka – z udziałem dziadków i babć; Dzień Matki, Święto Rodziny- z udziałem rodziców, Jasełka z udziałem rodziców- a także w ramach współpracy z miejscowym przedszkolem – dla dzieci i pracowników z przedszkola * Przygotowywanie atrakcji integrujących szkołę z rodziną i środowiskiem lokalnym – coroczny festyn rodzinny Okres stażu czerwiec 2014, 2015, 2016 2. Organizowanie wycieczek turystyczno-krajoznawczych * Wyjazdy do teatru, kina, muzeów, parku narodowego itp. okres stażu 3. Uczestniczenie w akcjach charytatywnych organizowanych na rzecz ludzi potrzebujących pomocy- współpraca z Samorządem Uczniowskim * Zachęcanie uczniów do aktywnego udziału w akcjach typu WOŚP i „Góra Grosza” okres stażu 4. Czynny udział w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”- prowadzenie zajęć pod hasłem ” Dzieci czytają dzieciom” * Nawiązanie współpracy z nauczycielami i przedszkola. Wybranie literatury dziecięcej, artystyczne czytanie dla kolegów i koleżanek. Wzbudzanie zainteresowań literaturą dziecięcą. rok szk. 2015/2016 4. Współpraca z miejscowym przedszkolem im.Pszczółki Mai * Dzielenie się pomysłami- * Wystawienie „Jasełek” dla dzieci i pracowników przedszkola okres stażu grudzień 2015 § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Współpraca z pedagogiem, psychologiem szkolnym, logopedą * Konsultacje w przypadkach nasuwających się wątpliwościami w pracy dydaktyczno- wychowawczej, * Interesowanie się postępami swoich wychowanków uczestniczących na terapii logopedycznej, okres stażu 2. Współpraca z pielęgniarką: „Odżywiajmy się zdrowo”, „Higiena ciała” * Wizyty pielęgniarki, rozmowy i pogawędki z uczniami. Promocja zdrowia poprzez udział w konkursach. Propagowanie zdrowego stylu życia. okres stażu 3. Współpraca z Policją w Wołominie * Zajęcia promujące bezpieczeństwo: „Przedszkolak bezpieczny na drodze” oraz inne dotyczące bezpieczeństwa dzieci. rok 2013/2014 4. Współpraca z organizacjami oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka i edukacji w środowisku lokalnym * np. współpraca z domem dziecka w Równem okres stażu 5. Pomoc dzieciom z problemami edukacyjnymi * Współpraca z Poradnią Psychologiczno- - Pedagogiczną okres stażu 6. Współpraca z rodzicami * Pomoc w organizowaniu wycieczek, imprez klasowych i szkolnych okres stażu 7. Dbanie o zaplecze pomocy dydaktycznych, gier, zabawek * Udział w zakupach w gromadzeniu pomocy dydaktycznych dla placówki, ciekawych gier, zabawek okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Lp Zadania Formy realizacji Termin 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie pojawiających się problemów edukacyjnych i wychowawczych *Analizowanie i pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów- współpraca z rodzicami, nauczycielami uczącymi i specjalistami * Charakterystyka, diagnoza problemów, geneza i dynamika zjawiska, znaczenie problemu, i propozycja rozwiązania, wdrażanie i ewaluacja. okres stażu 2. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków * Ankiety skierowane do rodziców, prowadzenie obserwacji, rozmowy indywidualne z rodzicami. rok szk. 2013/2014, 2014/2015 Plan ma formę otwartego projektu, który może ulec modyfikacjom . Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |