Katalog Magdalena Dynkiewicz, 2016-06-01 Chełm Język angielski, Konspekty Konspekt zajęć z języka angielskiego dla przedszkolakówKONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM Grupa: „Oa” Nauczyciel: Magdalena Dynkiewicz Data: ……… Grupa wiekowa uczniów: 5, 6 lat Czas trwania zajęć: 30 minut Temat: Feelings – określanie uczuć i emocji. Cele lekcji ogólne: - rozbudzenie pamięci dziecka - rozbudzenie aktywności fizycznej dziecka celem zwiększenia możliwości pamięciowych - powtórzenie i utrwalenie liczebników od 1 do 5 - powtórzenie i utrwalenie nazw kolorów: blue, yellow, red, purple - wprowadzenie pytania: How are you today? - wprowadzenie słownictwa określającego uczucia i emocje: happy, sad, hungry, angry, scared, sleepy Cele lekcji szczegółowe: Uczeń: - zna liczebniki od 1 do 5 - potrafi zaśpiewać piosenkę utrwalającą liczebniki - rozumie nazwy kolorów: blue, yellow, red, purple - potrafi prawidłowo wymówić nazwy kolorów: blue, yellow, red, purple - potrafi zaśpiewać piosenkę o kolorach - poznaje pytanie „How are you today?” - poznaje słownictwo określające uczucia i emocje - rozumie niektóre polecenia Materiały i pomoce naukowe: - laptop - magnetofon - płyta z piosenkami: Five little monkeys, I see something blue, How are you today, If you’re happy -flashcards – colours - maskotka - „buźki” wyrażające różne uczucia Formy pracy: - zbiorowa - indywidualna Metody pracy: - wizualne - audytywne - TPR (reagowanie ciałem) Przebieg zajęć: 1. Przywitanie dzieci. Śpiewanie piosenki na powitanie „Hello song”. 2. Przypomnienie liczebników od 1 do 5. Liczenie. Śpiewanie piosenki „Five little monkeys”. 3. Przypomnienie przy pomocy kolorowych flashcards nazw kolorów. Wskazane dzieci przynoszą przedmiot w danym kolorze. Śpiewanie piosenki „I see something blue”. 4. Gimnastyka. Utrwalenie poleceń w języku angielskim: sit down, stand up, jump, turn around. Przypomnienie wierszyka „Walking, walking, walking…”. 5. Wprowadzenie pytania o samopoczucie „How are you today?”. Uczniowie powtarzają pytanie za nauczycielem. 6. Poznanie słownictwa określającego uczucia i emocje. Nauczyciel pokazuje uczniom „buźki” i prosi ich o nazwanie uczuć i emocji w języku polskim. Następnie uczniowie poznają angielskie słówka. Wymawiają za nauczycielem i starają się pokazać dane słowo. 7. Nauczyciel prosi wskazanych uczniów o pokazaniu danej emocji w lusterku. 8. Nauka piosenki „How are you today?”. Uczniowie słuchają utworu, a następnie śpiewają wspólnie z nauczycielem. 9. Nauka poleceń: clap your hands, stomp your feet, say „Oh no”, take a nap. 10. Wysłuchanie piosenki „If you’re happy”. Śpiewanie i pokazywanie wspólnie z nauczycielem. 11. Zakończenie zajęć. Pożegnanie słowami „Bye, bye…”. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |