Katalog

Anna Miler, 2016-06-01
Skierniewice

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego

- n +


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

mgr Anna Miler

nauczyciel mianowany języka angielskiego
w Liceum Ogólnokształcącym im. B. Prusa
w Skierniewicach






Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2013 roku
Data zakończenia stażu: 31 maja 2016 roku



Zastrzega się możliwość modyfikacji planu rozwoju zawodowego w trakcie trwania stażu.

Cele stażu:

1. Poszerzenie zakresu wiedzy.
2. Doskonalenie własnych umiejętności.
3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy.
4. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć
wykraczających poza wykonywane obowiązki.
5. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu
na stopień nauczyciela dyplomowanego.














Czynności organizacyjne:
Lp. Zadania do realizacji Forma realizacji zadań Termin
Spodziewane efekty

1. Poznanie procedury awansu
zawodowego Analiza przepisów prawa
oświatowego dotyczącego awansu
zawodowego. Cały staż Znajomość procedur awansu
zawodowego.

Złożenie wniosku
o rozpoczęcie stażu.

Opracowanie
i przedłożenie dyrektorowi szkoły planu rozwoju
zawodowego.

2. Przeanalizowanie zasad
funkcjonowania organizacji zadań
szkoły. Analiza dokumentacji szkoły: statut,
szkolny system oceniania

Prowadzenie dokumentacji
wynikającej obowiązku nauczyciela
Cały staż Plan rozwoju

Dokumentacja szkolna
3. Bieżące dokumentowanie realizacji
planu rozwoju zawodowego Kompletowanie dokumentacji mającej znaczenie na ocenę pracy Cały staż Gromadzenie dokumentów

Dyplomy

Zaświadczenia

Inne

4. Opracowanie sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego Przygotowanie sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego
Dwa razy w roku Sprawozdanie



Zadania wynikające z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej

§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli , o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją;


Zadania
Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji

1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności
podejmowania
działań na rzecz
podwyższenia
jakości pracy szkoły.
• Realizacja zadań wynikających z planu pracy zespołu nauczycieli języków obcych

• Podejmowanie inicjatyw własnych
i we współpracy
z innymi anglistami, mających na celu poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły

• Opracowanie planów pracy dydaktycznej
i planów wynikowych oraz ich ewaluacja

• Organizacja konkursów

• Studiowanie fachowych czasopism metodycznych
i pedagogicznych oraz źródeł internetowych w celu poznania nowych metod pracy na lekcjach języka obcego oraz rozwiązywania problemów wychowawczych

Cały okres stażu
 Teczka osiągnięć zawodowych
 Potwierdzenia
 Sprawozdania
 Dyplomy
 Notatki własne

2. Współtworzenie zasad funkcjonowania
w szkole poprzez aktywną pracę
w zespołach zadaniowych
• Praca z zespołach zadaniowych, opracowujących dokumenty obowiązujące
w szkole
• Praca w zespole zadaniowym
ds. ewaluacji wewnętrznej
(funkcja przewodniczącej)
Zgodnie
z poleceniami dyrektora szkoły



Rok szkolny 2013/2014

Zgodnie
z poleceniami dyrektora szkoły


 Wypracowane dokumenty




 Raport z działalności zespołu zadaniowego


3. Uczestniczenie
w różnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę
i umiejętności
• Aktywny udział
w szkoleniach, kursach i warsztatach organizowanych
przez WODN i inne placówki

• Udział w warsztatach
i konferencjach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa językowe

• Poszerzenie wiedzy i umiejętności
w obszarze działań wychowawczych oraz wykorzystania metod aktywizujących

• Przeprowadzenie lekcji w oparciu
o materiały wypracowane podczas szkoleń

Cały okres stażu
 Notatki
 Scenariusze lekcji

4. Uczestniczenie
w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli

• Udział w szkoleniach członków Rady Pedagogicznej

Cały okres stażu
 Notatki
 Zaświadczenia

5. Organizacja zajęć dodatkowych
z języka angielskiego
• Przeprowadzenie zajęć dla maturzystów
w oparciu
o przygotowany plan zajęć (zajęcia dodatkowe oraz
w ramach godzin
z KN)

• Organizacja zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla uczniów słabych
(w ramach godzin
z KN)

Cały okres stażu








Według potrzeb
 Dzienniki zajęć
z Karty Nauczyciela

6. Przygotowanie uczniów
do olimpiady języka angielskiego, konkursów szkolnych
i pozaszkolnych.

• Przygotowanie pomocy dydaktycznych.

• Zachęcanie uczniów do brania udziału
w olimpiadzie
oraz konkursach
szkolnych
i pozaszkolnych.

Cały okres stażu

Wg harmonogramu konkursów
 Zgłoszenie do konkursu
 Wypracowane pomoce naukowe

7. Rozwijanie warsztatu pracy.
• Gromadzenie nowych materiałów dydaktycznych, testów maturalnych, konspektów zajęć.
Cały okres stażu
 Wypracowane materiały
 Konspekty zajęć
 Baza testów
i sprawdzianów


§ 8 ust. 2 pkt. 2
wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;


Zadania
Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji

1. Wykorzystywanie
w pracy technologii informacyjnej
i komunikacyjnej.
• Opracowanie planu rozwoju oraz całej dokumentacji awansu zawodowego.

• Wykorzystanie komputera do organizowania warsztatu pracy oraz tworzenia dokumentów szkolnych.

• Wykorzystanie dostępnych narzędzi
do komunikacji online (poczta elektroniczna, komunikatory, itp.).

• Opracowywanie scenariuszy zajęć, materiałów i pomocy dydaktycznych.

Cały okres stażu
 Dokumentacja stażu
 Zestawy ćwiczeń,
 Sprawdziany,
 Prezentacje multimedialne
 Scenariusze


2. Wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych
i komputera.
• Wykorzystywanie prezentacji multimedialnych na zajęciach

• Opracowanie bazy pomocy naukowych: filmy, muzyka, prezentacje

• Korzystanie
z angielskich stron
i przydzielanie uczniom zadań
z wykorzystaniem danej strony
Cały okres stażu
 Scenariusze zajęć
 Prezentacje multimedialne
 Baza pomocy naukowych
 Lista stron internetowych


3. Doskonalenie umiejętności wykorzystania komputera i Internetu na lekcji języka obcego oraz w życiu codziennym

• Udział w formach doskonalenia mających na celu podwyższanie umiejętności wykorzystywania
w pracy technologii informacyjnej (kursy, warsztaty)

• Zdobywanie nowych umiejętności w zakresie wykorzystania technologii informacyjnej na lekcji języka obcego.

Cały okres stażu
 Zaświadczenia
 Notatki własne


§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć;

Zadania
Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji

1. Dzielenie się swoją wiedzą
i doświadczeniem
z innymi nauczycielami.
• Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli języków obcych.

• Prowadzenie lekcji otwartych.

• Samokształcenie w zespole anglistów.

• Konsultacje wspierające.
• Współpraca w ramach przygotowania uroczystości szkolnych

Listopad 2013 – lekcja otwarta na temat wykorzystania piosenek na lekcjach języka angielskiego.

Cały okres stażu
 Scenariusze lekcji
 Protokoły spotkań zespołu
 Materiały (np. plakaty, scenariusze lekcji, materiały uzupełniające podręcznik)


2. Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego na portalu edukacyjnym


• Przygotowanie planu
i przesłanie na stronę internetową
Pod koniec stażu
 Publikacja
w Internecie

3. Publikacja scenariuszy lekcji
• Opracowanie i zamieszczenie scenariuszy na edukacyjnych portalach internetowych oraz udostępnienie ich
w szkolnej bibliotece

Okres stażu
 Publikacja
w Internecie


§ 8 ust. 2 pkt. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.




Zadania
Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji

1. Realizacja szkolnego projektu edukacyjnego.
• Opracowanie oraz przeprowadzenie projektu edukacyjnego „Szkolne Dni Języków Obcych”
• Opracowanie, przeprowadzenie oraz koordynowanie projektu edukacyjnego na temat obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia
w krajach anglojęzycznych oraz w innych krajach obszarów językowych nauczanych
w szkole

Listopad 2014





Grudzień 2015




 Dokumentacja projektów


§ 8 ust. 2 pkt. 4b
wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej;


Zadania
Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji

1. Uzyskanie uprawnień egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej
z języka angielskiego
• Odbycie kursu
a następnie wykonywanie zadań egzaminatora OKE w zakresie egzaminu maturalnego
z języka angielskiego

Okres stażu

Cyklicznie w maju
 Zaświadczenie


§ 8 ust. 2 pkt. 4c
poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych;

Zadania
Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji

1. Organizowanie szkolnych konkursów języka angielskiego, przygotowanie ewentualnych uczniów chętnych do udziału
w konkursach lokalnych

• Zaangażowanie uczniów do konkursów rozwijających ich zainteresowania, prezentacja ich dokonań na forum szkoły i na stronie internetowej szkoły

Cały okres stażu






 Scenariusze konkursów
 Zaświadczenia

2. Rozwijanie zainteresowań młodzieży
• Współorganizowanie uroczystości szkolnych

• Współorganizowanie wyjść do kina lub teatru oraz wycieczek szkolnych

• Organizowanie
wyjazdów mających na celu zapoznanie
z życiem kulturalnym
Wielkiej Brytanii
(współpraca z British Council)

Cały okres stażu
 Scenariusze uroczystości szkolnych
 Karty wycieczek
 Zaświadczenia

3. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów
• Prowadzenie zajęć wyrównujących szanse edukacyjne uczniów lub zajęć rozwijających zainteresowania uczniów w ramach realizacji dodatkowej godziny
z KN

Cały okres stażu
 Dzienniki zajęć prowadzonych
w ramach Karty Nauczyciela

§ 8 ust. 2 pkt. 4e
wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Zadania
Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji

1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.

• Praca z uczniami objętymi opieką Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

• Przygotowanie opinii
na temat funkcjonowania ucznia w szkole.

Na bieżąco




Cały okres stażu
 Opinie

2. Podejmowanie działań
na rzecz tworzenia tradycji szkolnej.

• Współorganizowanie wydarzeń na terenie szkoły.
Cały okres stażu
 Zdjęcia

3. Współpraca
z Powiatową
i Wojewódzką Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną.

• Zorganizowanie spotkań uczniów ze specjalistami
w zakresie uzależnień oraz zdrowego trybu życia

• Udział w konferencjach na temat współczesnych zagrożeń oraz zachowań ryzykownych młodzieży

Cały okres stażu
 Zdjęcia
 Karty wycieczek
 Zaświadczenia

4. Uwrażliwienie ucznia na potrzeby społeczne
• Zorganizowanie lub współorganizowanie akcji charytatywnej

W trakcie trwania stażu
 Plakaty

§ 8 ust. 2 pkt. 4f
uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej;

§ 8 ust. 2 pkt. 5
umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony;

Zadania
Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji

1. Rozpoznawanie
i rozwiązywanie
problemów
edukacyjnych
oraz pomoc uczniom
słabym

• Obserwacja i analiza możliwości ucznia
i jego środowiska rodzinnego.

• Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami w celu zdiagnozowania problemu.

• Opis i analiza przypadku z zakresu rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych.

• Dodatkowe zajęcia
z uczniem słabym

Cały okres stażu




Cały okres stażu




Cały okres stażu





Cały okres stażu





 Zapisy w dzienniku




 Opis i analiza przypadku

2. Rozwiązywanie problemów wychowawczych

• Współpraca
z pedagogiem szkolnym
i innymi nauczycielami w rozwiązywaniu trudnych przypadków wychowawczych

Cały okres stażu
 Zaświadczenie

4. Praca w komisjach egzaminacyjnych podczas pisemnych
i ustnych egzaminów maturalnych


• Udział w pracach komisji jako członek lub przewodniczący
Cyklicznie
w maju
w każdym roku szkolnym
 Zaświadczenie dyrektora
 Protokoły egzaminów maturalnych

3. Opieka nad młodzieżą na imprezach szkolnych oraz imprezach zewnętrznych

• Współorganizowanie imprez szkolnych, klasowych




Cały okres stażu
 Scenariusze uroczystości
 Zdjęcia



Skierniewice, dn. 13.09.2013r. Opracowała:

mgr Anna Miler

Podpis i pieczęć dyrektora:



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.