Katalog Kinga Jaszewska, 2016-06-01 Kościerzyna Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego mgr Kingi Jaszewskiej ubiegającej się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Kingi Jaszewskiej nauczycielki Zespołu Szkół Publicznych nr 2 w Kościerzynie ubiegającej się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego czas trwania stażu – 2 lata i 9 miesięcy L.p. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego związanych z awansem zawodowym wrzesień 2013 wniosek o rozpoczęcie stażu wraz z planem rozwoju zawodowego 2. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym Zaproszenie przedstawicieli władz, rodziców i innych gości na zorganizowane przez szkołę imprezy o charakterze sportowym w okresie stażu opis i analiza 3. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. Udział w warsztatach metodycznych udział w szkoleniowych radach pedagogicznych samodzielne studiowanie fachowej literatury okres stażu opis i analiza 4. Współorganizowanie sportowych imprez szkolnych, miejskich, powiatowych opracowanie regulaminów imprez sportowych przygotowanie scenariuszy imprez szkolnych, w okresie stażu, opis i analiza § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji, materiałów dla uczniów ,rodziców i pracowników szkoły opracowywanie planów nauczania i planów pracy, opracowanie wymagań edukacyjnych, konstruowanie testów i ankiet wykorzystanie wiedzy i umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy: - plany pracy - dyplomy korzystanie ze strony MENiS (zmiany w przepisach) w okresie stażu, opis i analiza 2. Publikowanie w internecie własnych opracowań np. planu rozwoju zawodowego, planów wynikowych oraz programów edukacyjnych. współpraca z nauczycielem informatyki w okresie stażu, adres strony internetowej 3. Obsługa elektronicznego dziennika. sprawne korzystanie z programu e-dziennik, w czasie stażu, opis i analiza 4. Motywowanie uczniów do korzystania z komputera, Internetu oraz tablicy interaktywnej. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem środków multimedialnych w okresie stażu opis i analiza § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Udział w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli. aktywny udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych, szkolenia planowane w ramach WDN, w okresie stażu, opis i analiza, 2. Udział w zewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli. udział w konferencjach metodycznych, warsztatach, udział w różnych kursach, w okresie stażu, opis i analiza, 3. Praca na rzecz Zespołu Nauczycieli Wychowania Fizycznego aktywna praca w zespole nauczycieli wychowania fizycznego: - prowadzenie dokumentacji, - przygotowanie materiałów - sprawozdania z zawodów sportowych w okresie stażu, opis i analiza, 4. Dzielenie się posiadaną wiedzą i doświadczeniem opracowanie zestawu gier i zabaw dla dzieci klas I-III prowadzenie zajęć z wychowania fizycznego w klasach I-III w okresie stażu, w miarę potrzeb opis i analiza, § 8 ust. 2 pkt 4 lit. a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracowanie programu dla klas I-III z wychowania fizycznego napisanie programu, zatwierdzenie go na radzie pedagogicznej, umieszczenie programu w bibliotece szkolnej, wdrożenie programu, II rok stażu (1 lekcja w miesiącu) opis i analiza 2. Opracowanie i wdrożenie programu „Jak skutecznie walczyć z otyłością” w klasach I-III gimnazjum napisanie programu zatwierdzenie go na radzie pedagogicznej, umieszczenie go w bibliotece szkolnej, wdrożenie programu w ramach zajęć fakultatywnych II-III rok stażu opis i analiza § 8 ust. 2 pkt 4 lit c Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków diagnozowanie środowiska rozmowy z nauczycielami, rodzicami w okresie stażu w okresie stażu opis i analiza opis i analiza 2. Aktywne i bezpieczne spędzanie czasu wolnego przez uczniów prowadzenie zajęć rekreacyjno-sportowych w ramach zajęć pozalekcyjnych dla klas IV-VI dziewcząt w okresie stażu opis i analiza 3. Organizowanie imprez, wycieczek,, konkursów organizacja różnych imprez dla uczniów np. Mikołajki, Dzień Dziecka współorganizacja i organizacja wycieczek szkolnych, autokarowych, rowerowych i pieszych organizacja międzyszkolnych zawodów w piłkę siatkową współorganizacja Dnia Sportu w okresie stażu, opis i analiza § 8 ust. 2 pkt 4 lit. e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca ze strukturami samorządowymi w zakresie organizacji zawodów sportowych na terenie miasta Pomoc w organizacji przy współpracy KUKS „Remus" zawodów sportowych na terenie miasta np, Uliczne Biegi Kościerskie w okresie stażu opis i analiza 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym Konsultacje i współorganizacja pomocy uczniom potrzebującym pomocy np. zbiórka odzieży dla dzieci w okresie stażu opis i analiza 3. Współpraca z Policją Zorganizowanie spotkania z policjantem na temat: „Bezpieczna droga do szkoły i ze szkoły” dla klas I-III szkoły podstawowej w okresie stażu opis i analiza 4. Udział w różnych akcjach społecznych nawiązanie współpracy z instytucjami prywatnymi w celu pozyskania sponsorów w organizacji paczek świątecznych w okresie stażu opis i analiza § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki tupu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Rozpoznanie, opis i analiza problemów edukacyjnych lub wychowawczych opis dwóch problemów: - ucznia wykazującego niechęć do aktywności sportowej, - ucznia zdolnego Zdiagnozowanie wybranych problemów, ustalenie środków zaradczych, wyciągnięcie wniosków III rok stażu opis i analiza Niniejszy plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi Zatwierdzam do realizacji miejscowość, data podpis i pieczę dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |