AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Kinga Jaszewska, 2016-06-01
Kościerzyna

Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego mgr Kingi Jaszewskiej ubiegającej się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Kingi Jaszewskiej
nauczycielki Zespołu Szkół Publicznych nr 2 w Kościerzynie
ubiegającej się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
czas trwania stażu – 2 lata i 9 miesięcy


L.p.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN
DOWODY
REALIZACJI
§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły.
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego związanych z awansem zawodowym
wrzesień 2013

wniosek o rozpoczęcie stażu wraz z planem rozwoju zawodowego
2.

Promowanie szkoły w środowisku lokalnym
Zaproszenie przedstawicieli władz, rodziców i innych gości na zorganizowane przez szkołę imprezy o charakterze sportowym
w okresie stażu
opis i analiza
3.
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu
uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły.
Udział w warsztatach metodycznych
udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
samodzielne studiowanie fachowej literatury
okres stażu
opis i analiza
4.
Współorganizowanie sportowych imprez szkolnych, miejskich, powiatowych
opracowanie regulaminów imprez sportowych
przygotowanie scenariuszy imprez szkolnych,
w okresie stażu,
opis i analiza
§ 8 ust. 2 pkt 2

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1.
Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji, materiałów dla uczniów ,rodziców i pracowników szkoły
opracowywanie planów nauczania i planów pracy, opracowanie wymagań edukacyjnych, konstruowanie testów i ankiet
wykorzystanie wiedzy i umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy:
- plany pracy
- dyplomy
korzystanie ze strony MENiS (zmiany w przepisach)
w okresie stażu,
opis i analiza
2.
Publikowanie w internecie własnych opracowań np. planu rozwoju zawodowego, planów wynikowych oraz programów edukacyjnych.
współpraca z nauczycielem informatyki
w okresie stażu,
adres strony internetowej
3.
Obsługa elektronicznego dziennika.
sprawne korzystanie z programu e-dziennik,
w czasie stażu,
opis i analiza

4.
Motywowanie uczniów do korzystania z komputera, Internetu oraz tablicy interaktywnej.
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem środków multimedialnych
w okresie stażu
opis i analiza
§ 8 ust. 2 pkt 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami,
w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i
nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli
w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
1.
Udział w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli.
aktywny udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych,
szkolenia planowane w ramach WDN,
w okresie stażu,
opis i analiza,

2.
Udział w zewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli.
udział w konferencjach metodycznych, warsztatach,
udział w różnych kursach,
w okresie stażu,
opis i analiza,

3.
Praca na rzecz Zespołu Nauczycieli Wychowania Fizycznego
aktywna praca w zespole nauczycieli wychowania fizycznego:
- prowadzenie dokumentacji,
- przygotowanie materiałów
- sprawozdania z zawodów sportowych
w okresie stażu,

opis i analiza,
4.
Dzielenie się posiadaną wiedzą i doświadczeniem
opracowanie zestawu gier i zabaw dla dzieci klas I-III
prowadzenie zajęć z wychowania fizycznego w klasach I-III
w okresie stażu,
w miarę potrzeb
opis i analiza,
§ 8 ust. 2 pkt 4 lit. a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych,
opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną
lub postępowaniem w sprawach nieletnich
1.
Opracowanie programu dla klas I-III z wychowania fizycznego
napisanie programu,
zatwierdzenie go na radzie pedagogicznej,
umieszczenie programu w bibliotece szkolnej,
wdrożenie programu,
II rok stażu
(1 lekcja w miesiącu)
opis i analiza
2.
Opracowanie i wdrożenie programu „Jak skutecznie walczyć z otyłością” w klasach I-III gimnazjum
napisanie programu
zatwierdzenie go na radzie pedagogicznej,
umieszczenie go w bibliotece szkolnej,
wdrożenie programu w ramach zajęć fakultatywnych
II-III rok stażu

opis i analiza

§ 8 ust. 2 pkt 4 lit c

Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
1.
Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków
diagnozowanie środowiska


rozmowy z nauczycielami, rodzicami





w okresie stażu




w okresie stażu




opis i analiza




opis i analiza
2.
Aktywne i bezpieczne spędzanie czasu wolnego przez uczniów
prowadzenie zajęć rekreacyjno-sportowych w
ramach zajęć pozalekcyjnych dla klas IV-VI dziewcząt
w okresie stażu
opis i analiza
3.
Organizowanie imprez, wycieczek,, konkursów
organizacja różnych imprez dla uczniów np. Mikołajki, Dzień Dziecka
współorganizacja i organizacja wycieczek szkolnych, autokarowych, rowerowych i pieszych
organizacja międzyszkolnych zawodów w piłkę siatkową
współorganizacja Dnia Sportu

w okresie stażu,
opis i analiza
§ 8 ust. 2 pkt 4 lit. e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
1.
Współpraca ze strukturami samorządowymi w zakresie organizacji zawodów sportowych na terenie miasta
Pomoc w organizacji przy współpracy KUKS „Remus" zawodów sportowych na terenie miasta np, Uliczne Biegi Kościerskie

w okresie stażu

opis i analiza

2.

Współpraca z pedagogiem szkolnym


Konsultacje i współorganizacja pomocy uczniom potrzebującym pomocy np. zbiórka odzieży dla dzieci


w okresie stażu


opis i analiza



3.




Współpraca z Policją


Zorganizowanie spotkania z policjantem na temat: „Bezpieczna droga do szkoły i ze szkoły” dla klas I-III szkoły podstawowej


w okresie stażu


opis i analiza


4.

Udział w różnych akcjach społecznych


nawiązanie współpracy z instytucjami prywatnymi w celu pozyskania sponsorów w organizacji paczek świątecznych


w okresie stażu


opis i analiza

§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki tupu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony


1.


Rozpoznanie, opis i analiza problemów edukacyjnych lub wychowawczych


opis dwóch problemów:
- ucznia wykazującego niechęć do aktywności sportowej,
- ucznia zdolnego
Zdiagnozowanie wybranych problemów, ustalenie środków zaradczych, wyciągnięcie wniosków



III rok stażu


opis i analiza

Niniejszy plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi







Zatwierdzam do realizacji


miejscowość, data podpis i pieczę dyrektora szkoły




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.