Katalog Dawid Krzystała, 2016-06-01 Godów Inne języki obce, Konspekty 17.12.2014r. HOSPITACJA - CHRISTMAS TIME - tradycje świąteczne w Wielkiej BrytaniiKonspekt lekcji języka angielskiego - hospitacja I. Założenia ogólne 1. Nauczyciel kontraktowy: Dawid Krzystała 2. Imię i nazwisko obserwatorów: nauczyciele z Zespołu Języków Obcych 3. Typ szkoły: Gimnazjum 4. Przedmiot: język angielski 5. Poziom nauczania: podstawowy język angielski 6. Klasa: II C 7. Data: 17.12.2014r. 8. Temat lekcji: "Christmas time" - tradycje świąteczne II. Cele jednostki lekcyjnej Cel ogólny lekcji: Uczeń doskonali sprawności: produktywne (mówienie) oraz receptywne (słuchanie i czytanie) w nawiązaniu do tematu bożonarodzeniowego. Poszerza wiedzę z zakresu kultury i zwyczajów krajów anglojęzycznych. Cele operacyjne: a) Wiadomości Uczeń zna:słowa związane z Bożym Narodzeniem w języku angielskim angielskie zwyczaje świąteczne b) Umiejętności uczeń potrafi narysować mapę skojarzeń dotyczącą Bożego Narodzenia potrafi posługiwać się słowami związanymi z Bożym Narodzeniem rozumie teksty kolęd stosuje słownictwo związane z Bożym Narodzeniem w pisaniu kartki świątecznej uczeń opisuje zwyczaje świąteczne czyta ze zrozumieniem tekst o świętach Cele operacyjne: Wiadomości – uczeń zna - słownictwo (słownictwo tematyczne - święta), Umiejętności – uczeń potrafi - zastosować poznane słownictwo, zwroty oraz frazy językowe w trackie komunikacji z kolegami / koleżankami z klasy. - Potrafi budować krótkie wypowiedzi pisemne z użyciem poznanych na lekcji środków leksykalnych i gramatycznych. Postawy – uczeń potrafi - pracować w parach - pracować samodzielnie. Środki dydaktyczne, tablica, karty pracy - ksera, netbook,projektor, tablica interaktywna, zdjęcia, kartki świąteczne,kolędy (słowa i płyty), Techniki i metody pracy lekcyjnej: Metoda: podejście komunikacyjne, mapa skojarzeń, burza mózgów, opis, pogadanka, pytania-odpowiedzi, praca z tekstem Forma: praca indywidualna i w parze Treści nauczania - wymagania szczegółowe 1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych,gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: 5) Życie rodzinne i towarzyskie (święta i uroczystości) 15) elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym,z uwzględnieniem kontekstu międzykulturowego oraz tematyki integracji europejskiej. 2. Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi (np. instrukcje,komunikaty, ogłoszenia, rozmowy) artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka: 1) reaguje na polecenia; 2) określa główną myśl tekstu; 3) znajduje w tekście określone informacje; 5) określa kontekst wypowiedzi (np. czas, miejsce, sytuację, uczestników); 3. Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne (np. napisy informacyjne, listy, broszury,ulotki reklamowe, jadłospisy, ogłoszenia, rozkłady jazdy, instrukcje obsługi, proste artykuły prasowe i teksty narracyjne): 3) znajduje w tekście określone informacje; 6) rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu; 4. Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne: 1) opisuje zjawiska i czynności; 5) wyraża i uzasadnia swoje opinie, poglądy i uczucia; 8) opisuje doświadczenia swoje i innych osób; 9) stosuje formalny lub nieformalny styl wypowiedzi w zależności od sytuacji. 6. Uczeń reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach: 8) wyraża swoje opinie, intencje, preferencje i życzenia, pyta o opinie, preferencje i życzenia innych, zgadza się, sprzeciwia się; 13) prosi o powtórzenie bądź wyjaśnienie (sprecyzowanie) tego, co powiedział rozmówca. 8. Uczeń przetwarza tekst ustnie lub pisemnie: 1) przekazuje w języku obcym informacje zawarte w materiałach wizualnych (np. wykresach, mapach, symbolach, piktogramach), audiowizualnych (np. filmach, reklamach) oraz tekstach obcojęzycznych; 2) przekazuje w języku polskim główne myśli lub wybrane informacje z tekstu w języku obcym; 3) przekazuje w języku obcym informacje sformułowane w języku polskim. 10. Uczeń współdziała w grupie, np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych. 11. Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym (np. z encyklopedii, mediów, instrukcji obsługi) również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych. 12. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty) i strategie kompensacyjne(np. zastąpienie innym wyrazem, opis, środki niewerbalne) w przypadku, gdy nie zna lub nie pamięta wyrazu. III. Przebieg lekcji 1. Czynności wstępne: - powitanie, - sprawdzenie obecności, - zapis tematu w dzienniku, - część powtórzeniowa: utrwalenie wiadomości i umiejętności z poprzednich lekcji, - rozgrzewka językowa, - powtórzenie zagadnień opracowanych na poprzedniej lekcji. 2. Praca nad nowym materiałem językowym - przygotowanie do prezentacji nowego materiału, - praca nad nowym materiałem językowym. 3. Część utrwalająca wprowadzony materiał 4. Zadanie i objaśnienie pracy domowej - zadanie pisemne. IV. Bibliografia: 1.Brown, H.D. (2000). Principles of Language Learning and Teaching New York: Pearson Education 2.Komorowska, H. (1999). Metodyka Nauczania Języków Obcych, Warszawa: WSiP 3.Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching New York: Oxford University Press 4.Jolanta Jedzok, British & American Holidays with handouts and exercises, [kaseta audio], Kraków, IDEA 1997. 5.Wincenty Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie Żak 2003. 6.Małgorzata Rutkowska-Paszta, Uczyć lepiej i ciekawiej, Wrocław, Wersus 2002. Szczegółowy zapis przebiegu lekcji czynności wstępne Powitanie: „Good Morning students” sprawdzenie obecności, Zapisanie tematu lekcji na tablicy Nauczyciel zapisuje temat lekcji na tablicy. "Christmas Time - Tradycje świąteczne Uczniowie przepisują temat do zeszytu rozgrzewka językowa, powtórzenie z poprzedniej lekcji Brainstorm - burza mózgów Nauczyciel pyta uczniów o słówka jakie mogą się pojawić w dzisiejszej lekcji. Burza mózgów. Nauczyciel pisze na tablicy słowo Christmas, a uczniowie podchodzą i dopisują do niego skojarzenia – słowa związane z Bożym Narodzeniem, które znają. Są to słowa typu: Jesus, carp, church, midnight mass itp. Powstaje mapa skojarzeń, którą uczniowie przepisują do zeszytów i razem z nauczycielem wyjaśniają sobie znaczenie wszystkich słów. przygotowanie do prezentacji nowego materiału Karty obrazkowe Obrazki tematyczne - święta Nauczyciel rozdaje uczniom karty obrazkowe z podstawowym słownictwem świątecznym. Uczniowie zapoznają się z nimi. Nauczyciel wyświetla na projektorze obrazki, uczniowie odpowiadają co przedstawia wyświetlony obrazek. część utrwalająca wprowadzony materiał Jakie są tradycje i zwyczaje związane z Bożym Narodzeniem w Polsce i w Wielkiej Brytanii? Karta Pracy 1 "Christmas crossword" Nauczyciel rozdaje materiały xero. Uczniowie uzupełniają świąteczną krzyżówkę. Nauczyciel monitoruje ich pracę. Uczniowie prezentują rezultaty ich pracy. Karta Pracy 2 "Christmas rhymes" Nauczyciel rozdaje materiały xero. Uczniowie wyszukują w wyszukiwarce wyrazowej słówka związane z świętami. Karta Pracy 3 "Christmas wordsearch" Nauczyciel rozdaje materiały xero. Następnie czyta je na głos, a uczniowie próbują dojść do wyrazów, które rymują się z tymi podanymi przez nauczyciela. Dyskusja Karaoke Uczniowie śpiewają piosenki świąteczne - karaoke. Kalambury Nauczyciel prosi na środek klasy 2 uczniów (1 uczeń i 1 uczennica) Ich zadaniem jest zaprezentować klasie słówka jakie się na lekcji pojawiły. Pozostali uczniowie zgaduj co oni pokazali. zadanie i objaśnienie pracy domowej, ewaluacja Zadanie domowe pisemne 1. Stwórz kartkę świąteczną i napisz życzenia 2. Karty Pracy Ocenianie wkładu pracy Ewaluacja Nauczyciel objaśnia zadanie domowe. Uczniowie zapisują zadanie domowe w zeszytach. Ocenia wkład uczniów w lekcję plusami i minusami. Nauczyciel pyta uczniów o ich opinie odnośnie lekcji, co im się w niej podobało / a co nie, co by dodali, zmienili? ............................................. (Dawid Krzystała) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |