AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dawid Krzystała, 2016-06-01
Godów

Język angielski, Konspekty

03.03.2015 - hospitacja - Let

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego - hospitacja


I. Założenia ogólne

1. Nauczyciel kontraktowy: Dawid Krzystała
2. Imię i nazwisko hospitującego:
nauczyciele z Zespołu Języków Obcych
3. Typ szkoły: Gimnazjum
4. Przedmiot: język angielski
5. Poziom nauczania: poszerzony język angielski
6. Klasa: IIa (1 grupa)
7. Data: 03.03.2015r.
8. Temat lekcji: Let's talk - ćwiczenia komunikacyjne

II. Cele jednostki lekcyjnej

Ogólny:

umiejętność posługiwania się znanym już słownictwem, umiejętność wypowiadania się i komunikacji z kolegami z ławki

Operacyjne:

Wiadomości – uczeń zna słownictwo pomocne mu w komunikacji
Umiejętności – uczeń potrafi zastosować znane mu słownictwo, zwroty, frazy językowe w trackie komunikacji z kolegami / koleżankami z klasy.
Postawy – uczeń potrafi pracować w parach, z całą klasą, samodzielnie

Środki dydaktyczne

– tablica, czyste kartki papieru, słowniki

Techniki pracy lekcyjnej:

ćwiczenia wdrażające, pytania i odpowiedzi, dyskusja, rozmowa na podstawie materiału stymulującego

III. Przebieg lekcji

1. Czynności wstępne:
- powitanie,
- sprawdzenie obecności,
- zapis tematu w dzienniku,
- część powtórzeniowa: utrwalenie wiadomości i
umiejętności z poprzednich lekcji,
- rozgrzewka językowa,
- powtórzenie zagadnień opracowanych na
poprzedniej lekcji.

2. Praca nad nowym materiałem językowym
- przygotowanie do prezentacji nowego materiału,
- praca nad nowym materiałem językowym.

3. Część utrwalająca wprowadzony materiał

4. Zadanie i objaśnienie pracy domowej
- zadanie domowe pisemne,
- zadanie ustne.

Zapis przebiegu lekcji


czynności wstępne

Powitanie: „Good Morning students” sprawdzenie obecności,
Zapisanie tematu lekcji na tablicy
Nauczyciel zapisuje temat lekcji na tablicy.
"Let's talk - ćwiczenia komunikacyjne"
Uczniowie przepisują go do zeszytu

rozgrzewka językowa, powtórzenie z poprzedniej lekcji

Gra: Wąż literowy

Nauczyciel tłumaczy uczniom zasady gry.
Nauczyciel podaje uczniom pewien angielski wyraz, a zadaniem uczniów jest podanie kolejnego wyrazu, który zaczyna się na ostatnią literę poprzednio podanego wyrazu.

przygotowanie do prezentacji nowego materiału

Ćw. Pantomima

Nauczyciel tłumaczy uczniom zasady ćwiczenia.
Uczniowie pracują w grupach. Każda grupa wymyśla 2 wyrazy: 1 rzecz i 1 osobę. Następnie uczniowie z 1 grupy wybierają 1 osobę z drugiej grupy która ma to pokazać, tak aby ich grupa zgadła: o co / o kogo chodzi. Uczniowie mogą zadawać pytania po angielsku.

część utrwalająca wprowadzony materiał

Gra Skojarzeniowa

Nauczyciel tłumaczy uczniom zasady gry.
Jeden uczeń wypowiada jeden wyraz, a następnie wyznacza kolejnego ucznia, który ma powiedzieć 2 wyrazy, które są związane z tym pierwszym. Następnie stopień trudności rośnie i kolejni uczniowie musza podać nowy wyraz wymyślony przez siebie i wyznaczyć osobę, która poda 3 wyrazy związane z tym wyrazem. Każda kolejna osoba musi podać kolejno coraz większą ilość wyrazów.

Gra: Rząd wyrazów

Nauczyciel tłumaczy uczniom zasady gry.
Nauczyciel podaje kategorię, a następnie uczniowie z 2 grup licytują się ile wyrazów z danej kategorii potrafią wymienić. Jeśli wymienią tyle wyrazów ile podali to zdobywają punkt. Jeśli im się nie uda, to punkt zdobywa drużyna przeciwna.

Gra: Zgaduj - zgadula

Nauczyciel tłumaczy uczniom zasady gry.
Uczniowie są podzieleni na 2 grupy.
Każda z grup wymyśla po 3 wyrazy.
Następnie, grupa typuje 1 osobę z drużyny przeciwnej, która siada z przodu sali, odwrócona plecami do klasy. Następnie pozostali członkowie grupy będą opisywać osobie siedzącej przy tablicy ten wyraz tak, aby ona go zgadła.

Gra: Układanie opowiadania.

Nauczyciel tłumaczy uczniom zasady gry.
Uczniowie z każdej grupy wymyślają 15 wyrazów (5 czasowników, 5 przymiotników, 5 rzeczowników) Następnie wymieniają się tymi wyrazami, zadaniem każdej z grup jest ułożenie historyjki zawierającej wszystkie te wyrazy.

zadanie i objaśnienie pracy domowej

Zadanie domowe ustne:
Utrwalenie słówek poznanych na lekcji.
Nauczyciel objaśnia zadanie domowe.
Uczniowie zapisują zadanie domowe w zeszytach.

..........................................
(Dawid Krzystała)
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.