Katalog Maciej Wierzchnicki, 2016-06-01 Słupsk Historia, Rady Pomysł dobrej praktyki - lekcja historii (Bogowie Olimpijscy)POMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI FORMATKA autor/ szkoła / miejscowość Maciej Wierzchnicki SP Bierkowo tytuł dobrej praktyki BOGOWIE OLIMPIJSCY lead: Odpowiedź na pytanie czy bogowie greccy istnieli naprawdę i co się z nimi stało. Porównanie wierzeń starożytnych Greków z wiarą chrześcijańską. Pomocne będą zadania i ćwiczenia interaktywne oraz wizerunki i charakterystyka bogów dostępna na płytach CD i w Internecie. przedmiot/ poziom nauczania (ew. klasa)Historia i społeczeństwo/szkoła podstawowa/klasa VI Cele: Uczeń: - zna podstawowe fakty dotyczące Grecji w epoce starożytnej (do 476 r.n.e.) - charakteryzuje atrybuty najważniejszych bogów - opisuje i porównuje „życie po śmierci” w religii starożytnych Greków i chrześcijan - potrafi samodzielnie znaleźć i wykorzystać treści dotyczące poruszanych zagadnień w podręczniku, Internecie lub na płycie CD - rozumie jaką rolę odgrywa wiara w życiu człowieka pomoce dydaktyczne: - komputer z podłączeniem do Internetu - tablica multimedialna, projektor, wizualizer, laptopy dla uczniów - strony www: scholaris.pl starozytna-grecja.info wikipedia.pl - płyty CD z zadaniami dotyczącymi wierzeń starożytnych Greków krótki opis pomysłu a) W trakcie zajęć próbujemy znaleźć odpowiedź na pytanie czy bogowie greccy istnieli naprawdę i co się z nimi stało. Na tablicy zapisujemy wszystkie proponowane odpowiedzi, a na koniec lekcji wybieramy wspólnie tę najbardziej popularną w klasie i możliwie najbardziej realną. b) W wyszukiwarce znajdujemy stronę z wizerunkami bogów i opisami ich atrybutów, która pomoże nam we właściwym wyobrażeniu sobie kim lub czym byli wspomniani bohaterowie. c) Uczniowie dzięki treściom zamieszczonym w sieci oraz w podręczniku odpowiedzą na pytanie co dzieje się z człowiekiem po śmierci w myśl wierzeń starożytnych Greków (i dla porównania chrześcijan). d) Uczniowie będą mogli także zapoznać się z kulturą starożytnej Grecji i państw chrześcijańskich, co jest nierozerwalnie połączone z omawianym zagadnieniem. efekty pracy a) Uczniowie utrwalają technikę wyszukiwania informacji w sieci . b) Przy wykorzystaniu komputera z podłączeniem do Internetu i tablicy multimedialnej można łatwo i szybko uzyskać dostęp do podstawowej wiedzy o danej epoce czy problematycznym zagadnieniu. c) Młodzież uczy się zdyscyplinowanej i samodzielnej pracy (nauczanie przez działanie). d) Uczniowie po lekcji znają najważniejszych bogów Greckich, wiedzą czym był Olimp i jaka była wiara starożytnych w to, co dzieje się z człowiekiem po śmierci. e) Uczniowie rozróżniają także boga od herosa oraz wiedzą gdzie informacja to czysta fikcja, a gdzie może znajdować się odrobina prawdy. f) Młodzież odpowiada sobie na pytanie czy wiara w zjawiska nadprzyrodzone jest dalej w XXI w. tym samym co w starożytności i jak do spraw wiary odnosi się współczesna nauka. uwagi - lekcję należy dogłębnie przemyśleć (opracować plan i ściśle się go trzymać) oraz pilnować czy poszczególni uczniowie wykonują powierzone im zadania - jeżeli istnieje taka możliwość poprosić drugiego nauczyciela o pomoc (problemy techniczne, sprawy sprzętowe) - być pozytywnie nastawionym do wszelkich nowinek technicznych ;-) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |