Katalog

Aneta Rzeczycka, 2016-06-01
Mała

Biologia, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego

- n +

ZESPÓŁ SZKÓŁ W ŁĄCZKACH KUCHARSKICH



PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego


mgr Anety Rzeczyckiej
nauczyciela przyrody i biologii






Rozpoczęcie stażu : 1 września 2013r.

Okres stażu : 2 lata i 9 miesięcy

Zakończenie stażu : 31 maja 2016r.

Cel podstawowy niniejszego planu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego
nauczyciela dyplomowanego





WSTĘP

Plan rozwoju zawodowego uwzględnia wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01.12.2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dziennik Ustaw Nr 260. poz. 2593).

Zadania do
realizacji Formy realizacji zadań Termin Dowody
realizacji
§ 8 ust. 2 pkt 1.
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją


1. Poznanie procedury awansu zawodowego. 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela wraz z zmianami z dnia 6 grudnia 2007 r.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli wraz z Rozporządzeniem z późniejszymi zmianami z dnia 14 listopada 2007 r.

2. Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego.

3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
IX 2013r.








Cały okres stażu.


IX 2013r. Znajomość procedury awansu zawodowego.







Prawidłowo napisany plan

2. Poznanie
i przeanalizowanie zasad funkcjonowania
i organizacji zadań szkoły. Systematyczne analizowanie dokumentów szkoły: statutu, programu rozwoju szkoły, regulaminów szkolnego systemu oceniania itp. Cały okres stażu. Plan rozwoju zintegrowany z dokumentami szkoły.
3. Systematyczne poszerzenie wiedzy
w zakresie pracy wychowawczo- dydaktycznej
i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej
w celu podnoszenia jakości pracy szkoły 1. Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły (kursy, szkolenia, konferencje metodyczne, adekwatnie do potrzeb szkoły i nauczyciela).


2. Systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną.

3. Uczestniczenie w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej.

4. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli.

5. Udział w zespole samokształceniowym matematyczno-przyrodniczym i wychowawczym.

Okres stażu zgodnie z potrzebami szkoły oraz zainteresowaniami nauczyciela.

Cały okres stażu.


Cały okres stażu.


Zaświadczenia o ukończeniu różnorodnych form doskonalenia zawodowego.

Dziennik lektur.


4. Praca w komisjach egzaminacyjnych Praca w komisji egzaminacyjnej egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu po klasie VI-tej.
Cały okres stażu.


Potwierdzenie dyrektora.

5.Współpraca
z Samorządem Szkolnym przy organizacji uroczystości szkolnych. Organizacja uroczystości szkolnych we współpracy z Samorządem Szkolnym. Cały okres stażu. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.
6. Pedagogizacja rodziców. Rozmowy z rodzicami na tematy związane z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi uczniów. Cały okres stażu. Dokumentacja w dzienniku lekcyjnym.
7. Organizacja wycieczek.
Wycieczki krajoznawcze w celu zapoznania z pięknem natury oraz w celu integrowania grupy.
Cały okres stażu. Karta wycieczki, potwierdzenie Dyrektora Szkoły.
8. Praca z uczniem zdolnym. 1. Wzbudzanie szerszych zainteresowań uczniów.
2. Udział w konkursach międzyszkolnych. Przygotowywanie uczniów do Ogólnopolskiego Konkursu przyrodniczego i biologicznego oraz innych konkursów międzyszkolnych ( np. Międzyszkolne Spotkanie Ekologiczne). Cały okres stażu. Opis działania, dyplomy.
9. Podejmowanie dodatkowych zadań w szkole 1. Konsultacje z biologii przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego dla klas trzecich w celu podnoszenia wyników egzaminu gimnazjalnego.

2. Udział w realizacji projektów przygotowywanych przez uczniów klasy II gimnazjum.

3. Koordynowanie programów profilaktycznych realizowanych w szkole np. „Trzymaj formę” i „Szkoła Promująca Zdrowie”.

4. Współredagowanie szkolnej gazetki informacyjnej „Szk@lne Ech@”. Cały okres stażu.


Od września 2014r. do maja 2015r.



Cały okres stażu. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.

Dokumentacja w dzienniku zajęć pozalekcyjnych.

Sprawozdania.


Egzemplarze gazetki.

10. Rozwijanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy.
1. Przygotowanie pomocy dydaktycznych (np. plansze, próbki, prezentacje).

2. Tworzenie „banku testów i sprawdzianów.


Cały okres stażu.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.
11. Rozwijanie kwalifikacji zawodowych. Ukończenie studiów podyplomowych „Wychowanie obronne z edukacją dla bezpieczeństwa i zarządzaniem bezpieczeństwem”.

VII 2014 Dyplom ukończenia studiów.

11. Planowanie konsultacji dla uczniów przed pisaniem testów gimnazjalnych i sprawdzianu po klasie VI-tej.
Przygotowanie uczniów do egzaminu i sprawdzianu w oparciu o istniejące testy i własnoręcznie przygotowane zestawy pytań.







Cały okres stażu.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.

12. Monitorowanie efektów nauczania.
1. Przygotowanie testu diagnozującego z biologii i przyrody na początku klasy I gimnazjum i klasy IV-tej szkoły podstawowej oraz na zakończenie klasy VI –tej szkoły podstawowej i klasy III gimnazjum.




Cały okres stażu.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.
Przykładowy raport.

13. Organizowanie konkursów szkolnych.

Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów.

Cały okres stażu.
Potwierdzenie dyrektora szkoły.
§ 8 ust. 2 pkt.2
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej.
1. Przygotowanie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego.
1. Publikacja planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej.
2. Przygotowywanie egzaminów próbnych z biologii dla uczniów klas II i III gimnazjum.
3. Opracowywanie analiz i konstruowanie planów naprawczych po egzaminie gimnazjalnym z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych w kl. III.

4. Udział w różnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego
związanych między innymi z : projektowaniem stron internetowych.
5. Aktywne uczestnictwo w działaniach związanych z usprawnieniem pracy szkoły.

X 2013 r.


Cały okres stażu.
Wydruki.


Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.

2. Przygotowanie pomocy dydaktycznych
i narzędzi badawczych. 1. Korzystanie z encyklopedii multimedialnej.

2. Przygotowanie sprawdzianów, pomocy dydaktycznych, kart pracy itp. mające na celu wzbogacenie zajęć lekcyjnych z biologii i przyrody. Cały okres stażu. Wydruki.
3. Śledzenie aktualności na portalach internetowych. Zapoznanie się z aktualnościami zamieszczonymi na różnych portalach internetowych. Cały okres stażu. Wydruki.
4. Wykorzystanie
w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
1. Zastosowaniem technologii informacyjnej i komunikacyjnej na zajęciach edukacyjnych. Przygotowanie zajęć z wykorzystaniem technik multimedialnych.
2. Wykorzystanie programów komputerowych w realizacji niektórych lekcji biologii, przyrody oraz edukacji dla bezpieczeństwa (wzbogacenie, uatrakcyjnienie lekcji).
3. Wykorzystanie własnego komputera do przygotowania i drukowania materiałów dydaktycznych, testów, scenariuszy, dokumentów związanych z pracą itp. (ułatwienie uczniom pracy na lekcji).
4. Opracowanie wyników sprawdzianów z wykorzystaniem technologii komputerowej .
5. Opracowanie gazetek tematycznych opisujących zagadnienia z nauczanych przedmiotów oraz promocji zdrowia.
Cały okres stażu.



Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.



5. Współuczestniczenie w opracowywaniu strony szkoły

Zamieszczenie na stronie www.zslkucharskie.edupage.org własnych materiałów związanych z wykonywaną pracą dydaktyczno – wychowawczą
W szczególności na zamieszczaniu:
 informacje dla rodziców i uczniów;
 plan zajęć (lekcyjnych i pozalekcyjnych);
 informacje o konkursach dla uczniów;
 zdjęcia (z uroczystości szkolnych, wycieczek, spotkań, konkursów itp.)
 informacje z działań prowadzonych w szkole w ramach promocji zdrowia.
Cały okres stażu. Wydruki.
§ 8 ust.2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
1. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. 1. Przeprowadzenie zajęć otwartych z biologii i przyrody wykorzystując urządzenia multimedialne i ewaluację w formie ankiety.

2. Lekcje koleżeńskie dla zainteresowanych nauczycieli (szczególnie nauczyciela stażysty).

3. Opublikowanie na stronie internetowej portalu edukacyjnego własnego „Planu rozwoju zawodowego”. Cały okres stażu. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły, scenariusze lekcji, recenzje – informacje zwrotne.
2. Aktywne uczestniczenie w pracach zespołu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. 1. Wymiana poglądów, spostrzeżeń, dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami uczącymi przedmiotów przyrodniczych.

2. Udział w pracach zespołu matematyczno-przyrodniczego podczas tworzenia planów pracy, opracowywania diagnoz, pomiarów osiągnięć edukacyjnych ucznia, konstruowania analiz egzaminów próbnych i gimnazjalnych oraz pisania planów naprawczych.
Cały okres stażu. Notatki.
§ 8 ust. 2 pkt. 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1. Współpraca
z rodzicami uczniów. Pogadanki z rodzicami, rozmowy indywidualne.
 Sporządzenie planu współpracy i spotkań z rodzicami.
 Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców.
 Angażowanie rodziców do pomocy w pracy wychowawczej – udział w imprezach klasowych i szkolnych.
 Wspólne rozwiązywanie problemów we współpracy z innymi nauczycielami Cały okres stażu. Zapisy w dzienniku lekcyjnym, lista obecności.
2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów ich problemów i współpraca z tym środowiskiem

1. Rozmowy indywidualne z rodzicami.
2. Rozmowy indywidualne z młodzieżą.
3. Aktywna współpraca rodziców, wychowawcy i pedagoga szkolnego. Cały okres stażu. Zapisy w dzienniku,


3. Opracowanie programu pracy
z uczniem
z opinią/orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej. Opracowanie i wdrożenie programu pracy z dzieckiem dyslektycznym lub z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej.




2013/2014 r. Program.
4. Opracowanie oraz wdrożenie do realizacji programu koła biologicznego i przyrodniczego. Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu oraz merytoryczne opracowanie jego treści.



2013/2014r.
Własny program.


5. Opracowanie i wdrożenie programu działań wychowawczych.
Opracowanie i zrealizowanie planu wychowawczego klasy VI szkoły podstawowej. 2013/2014r. Własny plan.

6. Opracowanie planu pracy szkoły w ramach promocji zdrowia.
Opracowanie i wdrożenie planu działań „Szkoły promującej Zdrowie” IX 2013r. Plan działań.
§ 8 ust. 2 pkt 4b
Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, konsultanta CEA.
1.Wykonywanie zadań rzeczoznawcy do spraw podręczników lub środków dydaktycznych.
1. Podjęcie współpracy z wydawnictwami edukacyjnymi w celu oceny podręczników lub środków dydaktycznych. 2013/2014r.
Umowy.

§ 8. ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
1.Organizowanie konkursów na forum Szkoły




1. Przeprowadzenie w szkole konkursu z biologii pt.: „Olimpiada biologiczna” oraz konkursów wynikających z realizacji zadań Szkoły Promującej Zdrowie.

2. Prowadzenie kółek: biologicznego i przyrodniczego w celu:
a) doskonalenia umiejętności zdobytych na lekcjach
b) poszerzania umiejętności przyrodniczych
c) przygotowywania do egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu.
III 2014, 2015, 2016r.


Cały okres stażu.




Potwierdzenie Dyrektora, przykładowe materiały, zdjęcia, potwierdzenia udziału.
2. Podejmowanie działań wychowawczych we współpracy z innymi podmiotami 1. Organizowanie spotkań klasy i szkoły z przedstawicielami Policji zajmujących się profilaktyką, pogadanki, dyskusje – ochrona uczniów przed przemocą, uzależnieniami i innymi zagrożeniami.
2. Organizowanie spotkań z psychologiem.
3. Organizowanie spotkań z pielęgniarką. Cały okres stażu.
Potwierdzenie Dyrektora.
3. Organizowanie wystaw, pokazów Organizowanie wystaw i pokazów o tematyce przyrodniczej lub związanej z promocją zdrowia.. Cały okres stażu.
Tematy przygotowanych wystaw, zdjęcia.
4. Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury
Wyjazdy do kina lub teatru itp. Cały okres stażu.
Potwierdzenie Dyrektora.
5. Poznanie sytuacji rodzinnej i organizowanie pomocy uczniom z problemami.
1. Rozmowy z rodzicami.
2. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
3. Stosowanie środków zaradczych.

Cały okres stażu.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.
§ 8 ust. 2 pkt. 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami lub innymi podmiotami

1.Współpraca z rodzicami 1. Podjęcie prób zaangażowania rodziców w prace na rzecz klasy i szkoły.

2. Aktywna współpraca z klasową trójką rodziców. Cały okres stażu. Dokumentacja własna.
2. Udział w akcjach społecznych Współuczestniczenie w akcjach „Sprzątanie Ziemi”, „Góra Grosza”, „Szlachetna Paczka” i innych.

IX i XII 2013-2016r.
Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.

3. Współpraca z wydawnictwem Nowa Era i PWN
Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw, pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. Udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwo. Cały okres stażu. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.

4. Współpraca z Zarządem Rejonowym PCK w Ropczycach oraz SSE w Ropczycach.


1. Wykonywanie zadań powierzonych przez Zarząd PCK.

2. Realizacja założeń programu „Trzymaj Formę”.




Cały okres stażu.

Potwierdzenie dyrektora szkoły.
§ 8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
1.Opis i analiza dwóch przypadków problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Zdiagnozowanie problemu, dobór właściwych metod, wyciągnięcie wniosków.

Przypadek 1
„Brak integracji i porozumienia w zespole klasowym”
Przypadek 2
„Praca z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze”
Cały okres stażu. Opisy przypadków.

Opracowała: Aneta Rzeczycka
.......................

Zatwierdzam do realizacji.
................................................... ........................................................
miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora szkoły








Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.