Katalog Anna Kulesza, 2016-06-01 Belzec Język angielski, Konspekty konspekt lekcji jezyk angielskiTemat lekcji: I can dance. Użycie can oraz can't Cele lekcji: • Zapoznanie uczniów z użyciem can – potrafić i can`t – nie potrafić • Nabycie umiejętności zadawania pytań z użyciem can i odpowiadania na nie • Poszerzenie słownictwa z zakresu czasowników • Kształtowanie umiejętności rozumienia wysłuchanego nagrania • Zaangażowanie uczniów w zabawę poprzez ich udział w grze • Czytanie i słuchanie ze zrozumieniem • Prowadzenia dialogu w ramach podanych konstrukcji zdaniowych Środki dydaktyczne: komputer, tablica interaktywna, oprogramowanie do tablicy interaktywnej dla podręcznika Evolution1 oraz podręczniki Metody, techniki: metoda zajęć praktycznych, metoda oglądowa, praca z tekstem, odgrywanie ról, ćwiczenia indywidualne i grupowe, gra leksykalna Formy pracy: indywidualna, zbiorowa, grupowa Przebieg lekcji: 1. Przedstawienie i wyjaśnienie celów lekcji, wyświetlenie ich na tablicy interaktywnej 2. Wyjasnienie znaczenia i użycia czasownika can, can`t oraz przypomnienie czasowników fly, walk, jump, run, swim 3. Podawanie przez uczniów wszystkich czasowników jakie pamiętają i zapisanie ich na tablicy, a następnie budowanie z nimi ustnie zdań 4. Słuchanie i powtarzanie brzmienia emitowanych, izolowanych przerwami, nazw czynności 5. Powtórne wysłuchanie materiału audio z jednoczesną oceną, które czynności przedstawione w formie obrazków znajdują się na nagraniu 6. Weryfikacja wyników słuchania i wyjaśnienie znaczenia czasowników, których uczniowie nie znają 7. Powtórna emisja i przećwiczenie omawianego materiału, tym razem na tablicy interaktywnej 8. Obejrzenie filmu video Evo`s grammar dostępnego w oprogramowaniu do lekcji i odniesienie do graficznej formy dostępnej na 83str. podręcznika 9. Praca w zespołach dwuosobowych – jednolite zadania dla par - próba konstruowania zdań: Lucy potrafi jeździć na nartach oraz Czy Joe umie grać na gitarze? 10. Wysłuchanie treści krótkiego dialogu (bez pokazywania tekstu) po podaniu instrukcji do zadania. Należy wysłuchać tekst i zwrócić uwagę na to co potrafi i czego nie potrafi Joe oraz Lucy. Nauczyciel rysuje na tablicy chłopca i dziewczynke. Pod każdym rysunkiem notuje w dowolnej formie co umieją, a czego nie umieją dzieci, o których jest mowa w tekście. 11. Weryfikacja efektów ćwiczenia po dwukrotnym wysłuchaniu tekstu – odpowiedzi uczniów na pytanie nauczyciela 12. Prezentacja tekstu na tablicy interaktywnej i odczytanie go przez chętnych uczniów z podziałem na role 13. Praca indywidualna z tym samym tekstem w podręczniku str. 82 – wyszukanie i zakreślenie niezrozumiałych wyrazów oraz ich przetłumaczenie (przepisanie wyrazów do zeszytów w formie notatki) 14. Tłumaczenie tekstu w parach – po jednym wyznaczonym zdaniu 15. Scalenie pracy uczniowskich par – przetłumaczenie tekstu 16. Odpowiedzi uczniów na inne pytania związane z przeczytanym tekstem 17. Kolejne ćwiczenie prowadzenia dialogu w ramach podanych konstrukcji zdaniowych. Praca frontalna - dzieci budują pytania lub udzielają odpowiedzi do zdjęć z czyn-nościami Lucy i Joe`go (ćw. 1 str.80). pracują wg kolejności w jakiej siedzą 18. Zabawa językowa "Evo says" Dzieci pokazują czynnosc, której nazwę nauczyciel wypowie 19. Zadanie pracy domowej w zeszycie ćwiczeń (unit 7, lesson 1) 20. Nagrodzenie uczniów "plusami" za aktywnsc na lekcji Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |