Katalog Katarzyna Pawelec, 2016-06-01 Przyłęk Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Awans zawodowy nauczyciela stażystyPodstawa prawna •Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późń, zm. (Rozdział 3a Awans zawodowy nauczycieli) •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2013 poz. 393) Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: o Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. o Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia. o Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć edukacyjnych. o Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. o Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. o Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych oraz poprzez samokształcenie). 1. Zadania związane z organizacją stażu. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli. Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, śledzenie informacji w Internecie i prasie poświęconej oświacie. Wrzesień 2015 Rozpoczęcie stażu z dniem 01.09.2015r. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Rozmowy i konsultacje. Określenia zasad współpracy. Wrzesień 2015 Kontrakt zawarty między stażystą a opiekunem stażu. Pomoc opiekuna w przygotowaniu i realizacji planu rozwoju zawodowego. Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2015 Plan Rozwoju Zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy lekcji, zdjęć itp. Wrzesień 2015 – Maj 2016 Zaświadczenia, potwierdzenia, scenariusze lekcji, zdjęcia. Sporządzenie projektu sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi szkoły. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.Maj 2016 Sprawozdanie z realizacji własnego planu rozwoju zawodowego. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego. Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. Maj 2016Wniosek oraz dokumentacja z realizacji stażu. 2. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły oraz obowiązującej dokumentacji.Zapoznanie się z podstawowymi dokumentami regulującymi pracę szkoły: -Statut Szkoły -Wewnątrzszkolny System Oceniania -Prawa i obowiązki ucznia -Regulamin dyżurów -Tygodniowy plan zajęć w szkole, plan zastępstw. Wrzesień 2015 oraz na bieżąco. Notatki własne. Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji.Samodzielne przygotowanie PSO, planu wychowawczego klasy IV, prowadzenie dokumentacji wychowawczej. Praca w zespołach szkolnych. Wrzesień2015– Maj 2016 Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole. Udział w szkoleniu BHP, lektura obowiązujących przepisów w tym zakresie. Wrzesień 2015 Zaświadczenie o ukończeniu kursu. Praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć praktycznych, pozalekcyjnych i dyżurów. Wrzesień 2015 – Maj 2016 Notatki własne. 3. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły. Tworzenie własnego warsztatu pracy. Analiza wybranych zestawów podręczników, modyfikacja i tworzenie planów wynikowych. Konspekty zajęć. Wrzesień 2015 Plany wynikowe do wybranych programów nauczania, konspekty zajęć. Realizacja programu nauczania matematyki. Poznanie podstawy programowej, prowadzenie zajęć lekcyjnych, poznanie kryteriów oceniania opracowanych w szkole. Wrzesień 2015 – Maj 2016 Rozkłady materiałów nauczania, zapisy w dzienniku lekcyjnym, odniesienia do podstawy programowej. Opracowanie kryteriów oceniania dla poszczególnych klas. Opracowanie kryteriów oceniania z jednoczesnym przestrzeganiem zasad WSO. Wrzesień 2015 Ujęcie oczekiwanych od ucznia umiejętności w planach wynikowych, kryteria oceniania. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. Wykonywanie pomocy dydaktycznych, opracowywanie testów, prac klasowych i kart pracy ucznia. Wrzesień 2015 – Maj 2016 Gromadzone karty pracy ucznia, sprawdziany i testy. Pomoc uczniom słabym.Prowadzenie zajęć wyrównawczych w klasie III Cały rok szkolny Zapisy w dziennikach zajęć pozalekcyjnych. Wspomaganie aktywności twórczej uczniów. Przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych. Na bieżąco. Udział uczniów w konkursach. Wyniki konkursów. 4. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli w wymiarze co najmniej jednej godziny w miesiącu. Obecność na lekcjach innych nauczycieli, omówienie zajęć. Na bieżąco. Wykaz lekcji przeprowadzonych w obecności innych nauczycieli. Notatki i wnioski z prowadzonych zajęć. Hospitacje na własnych lekcjach w wymiarze jednej godziny zajęć w miesiącu.Prowadzenie zajęć w obecności dyrekcji szkoły lub opiekuna stażu i późniejsze ich omówienie. Na bieżąco. Arkusze obserwacji lekcji, opinia osoby hospitującej na temat pracy dydaktycznej, konspekty z zajęć. Analiza i ocena swoich działań. Analiza własnych lekcji, notatek i rozmów pohospitacyjnych.Na bieżąco. Wyniki pedagogiczne i wnioski do dalszej pracy. 5. Uczestniczenie w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego. Doskonalenie multimedialnych technik pracy. Praca z komputerem z wykorzystaniem Internetu w pracy nad rozwojem zawodowym, przygotowaniu lekcji oraz na lekcjach z uczniami. Publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego oraz wybranych konspektów lekcji. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. Prowadzenie strony internetowej szkoły. Wrzesień 2015 – Maj 2016 Płyta z elektronicznym zapisem dokumentacji dotyczącej stażu. Adresy portali edukacyjnych. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego. Udział w kursach, warsztatach, spotkaniach metodycznych, szkoleniach, szkoleniowych radach pedagogicznych itp., zgodnie z potrzebami szkoły. Na bieżąco. Zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń, warsztatów itp. Współpraca z biblioteką szkolną. Zapoznanie się z regulaminem oraz zasobami biblioteki. Wrzesień 2015 – Maj 2016 Potwierdzenie nauczyciela – bibliotekarza o zapoznaniu się z regulaminem oraz zasobami biblioteki szkolnej. 6. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów. Zapoznanie się z programem wychowawczym i profilaktycznym szkoły. Analiza programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły. Wrzesień – Październik 2015 Plan pracy wychowawczej i profilaktycznej na rok szkolny 2014/2015, notatki własne. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły.Planowanie i organizacja, lub udział w organizowanych wydarzeniach w życiu szkoły.Wrzesień 2015 – Maj 2016 Dokumentacja szkolna, zapisy w dziennikach, potwierdzenia uczestnictwa w organizacji imprez szkolnych, programy imprez szkolnych. Poznanie sytuacji uczniów, oraz przyczyn występowania trudności. Spotkania z rodzicami, rozmowy z uczniami. Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów z dysfunkcjami. Wrzesień2015– Maj 2016 Odpowiednie potwierdzenia. Nawiązanie współpracy z wychowawcami. Rozmowy, konsultacje, uwagi, wnioski, opinie o uczniach.Wrzesień 2015 – Maj 2016( w miarę potrzeb)Odpowiednie potwierdzenia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |