AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aniela Baranowska, 2016-06-01
Warszawa

Język francuski, Konspekty

Przyimki - lekcja odwrócona z języka angielskiego – kl. 4

- n +

Cel lekcji: nauka podstawowych przyimków i wykorzystywanie ich w życiu codziennym.
Metody pracy: aktywizujące
Formy pracy: zbiorowa i indywidualna
Środki dydyktyczne: materiały przygotowane samodzielnie (wykorzystanie TIK – film, projektor, itd.) podręcznik Evolution plus 1
Ilość uczniów: dowolna
Materiały udostępnione na kilka dni przed lekcją:
1. Krótki filmik w którym omawiam 5 podstawowych przyimków (in, on, under, between, behind) z podaniem przykładowych zdań popartych obrazem (użyte rekwizyty: dwie pacynki the monkey i the lion, marker, książka)

ZDANIA WYKORZYSTANE W CZASIE FILMU:
The marker is in my hand.
The book is between the monkey and the lion.
The monkey is on the book.
The lion is under the book.
The lion is behind the monkey.

2. Kartę pracy, na której umieściłam w losowej kolejności zdania z filmu oraz zdjęcia zrobione w czasie nagrywania filmu.
W ramach przygotowania lekcji uczniowie mieli zaznajomić się z filmem i przyimkami, uzupełnić kartę pracy oraz nauczyć się przyimków.
Bezpośrednie przygotowanie do lekcji:
• Ukrycie „bohaterów z filmiku” – małpki i lwa w sali lekcyjnej tak, by były możliwe do odnalezienia przez uczniów
Przebieg lekcji:
1. Obejrzenie filmiku jako ‘warm-up’.
2. Wspólne sprawdzenie poprawności wykonanej pracy domowy (karty pracy).
3. Przykładowe ćwiczenia pisemne z podręcznika z lekcji z przyimkami (unit 4 lessons1,2 – ilość ćwiczeń zależy od tempa pracy uczniów).
4. Wspólne robienie zdjęć szkolnym aparatem fotograficznym (zdjęcia dzieci, których rodzice zgodzili się na publikowanie wizerunku swoich dzieci na szkolnej stronie internetowej, w późniejszym czasie mogą być zamieszczone tam wraz z opisem takiej lekcji). Dzieci grupkami ustawiają się do zdjęć, po ich wykonaniu razem z dziećmi oglądamy je wspólnie i wykorzystujemy do ustnego budowania zdań opisujących z użyciem przyimków (ilość zdań zależy od ilości pozostałego czasu i tempa pracy grupy).
5. Podsumowanie: Nauczyciel sugeruje uważne rozejrzenie się po klasie by znaleźć coś bardzo szczególnego. Dzieci mają znaleźć pacynki. Wspólnie układamy i zapisujemy zdania opisujące ich położenie, np. The lion is under the chair. The monkey is on the shelf behind the book.
6. Przykładowa praca domowa: Uczeń pisze 10 zdań o różnych przedmiotach/meblach znajdujących się w jego pokoju.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.