Katalog Ewelina Szymańska, 2016-06-01 Mniszków Język angielski, Konspekty "One finger, one hand keep moving" - nauka piosenki.KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Temat lekcji: One finger, one hand keep moving – nauka piosenki. Klasa: III (szkoła podstawowa) Czas trwania: 45 minut Metody i formy pracy: praca z całym zespołem klasowym, praca w grupach, gry językowe. Materiały i środki dydaktyczne: podręcznik, płyta, karty obrazkowe, pacynka/maskotka Cel ogólny: wzbogacanie słownictwa, nauka piosenki Cele szczegółowe/operacyjne: 1. Wiadomości – Uczeń zna: - nazwy części twarzy i ciała: an eye, an ear, a mouth, a nose, a hand, a finger, a head, a leg, a foot, a toe, i piosenkę. 2. Umiejętności – Uczeń potrafi: - nazwać poznane części twarzy i części ciała, - zaśpiewać piosenkę „One finger, one hand keep moving ” - uzupełniać zdania odpowiednimi nazwami części twarzy i części ciała 3. Cele wychowawcze: kształtowanie postawy aktywnej pracy na lekcji, rozwijanie umiejętności pracy w grupach. Planowany przebieg zajęć: 1. Czynności organizacyjne. 2. Sprawdzenie pracy domowej. 3. Rozgrzewka językowa: przypomnienie historyjki obrazkowej z poprzedniej lekcji i czytanie jej na głos. Przypomnienie nazw części twarzy przy pomocy kart obrazkowych 4. Wprowadzenie nazw części ciała.: a) prezentacja słownictwa przy użyciu kart obrazkowych i powtarzanie wyrazów w celu utrwalenia poprawnej wymowy, b) nauczyciel umieszcza karty na tablicy, a uczniowie podają nazwy wskazanych przez nauczyciela części ciała. Następnie nauczyciel kolejno usuwa karty, a uczniowie dalej podają nazwy części ciała, próbując sobie przypomnieć jakie karty były umieszczone na tablicy zanim nauczyciel je zabrał. 5. Praca z piosenką: a) uczniowie słuchają piosenki i wskazują w książce części ciała, których nazwy pojawiają się w piosence, b) nauczyciel przydziela uczniom nazwy części ciała. W trakcie drugiego słuchania piosenki uczniowie wstają, gdy usłyszą „swoje” słowo, c) wspólne śpiewanie piosenki. 6. Utrwalenie słownictwa za pomocą gry językowej: uczniowie wycinają karty z końca książki przedstawiające części ciała i w dwu osobowych grupach grają w memory game. 7. Zakończenie lekcji i zadanie pracy domowej z ćwiczeń: uczniowie mają połączyć wyrazy z obrazkami oraz uzupełnić zdania właściwymi wyrazami. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |