Katalog

Anna Kwolek, 2016-05-31
Kombornia

Zajęcia przedszkolne, Różne

Opinia nauczyciela wychowania przedszkolnego wydana na prośbę rodziców …………………. do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w B……….

- n +



Opinia nauczyciela wychowania przedszkolnego
wydana na prośbę rodziców ………………….
do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w B……….


Jakub ……… ur.12.06.2008r w…………… uczęszcza pierwszy rok do oddziału przedszkolnego w Zespole Szkół w …………...
Chłopiec jest dzieckiem bardzo zadbanym. Zawsze przychodzi w czystym i odpowiednio dobranym do pogody ubraniu. Na uroczystości i zabawy organizowane w szkole zawsze ma odpowiednie stroje.
Adaptacja w grupie przedszkolnej przebiegała bardzo długo. Chłopiec słabo nawiązywał kontakty z rówieśnikami i bardzo źle reagował na rozstanie z rodzicami. Nawet teraz zdarza mu się – zwłaszcza po dłuższej nieobecności w szkole - histerycznie płakać, kopać, krzyczeć a nawet bić podczas pozostawiania go przez ojca w szkole. Wybuchy gwałtownej złości występują również podczas niepowodzeń szkolnych, nieudanego rysunku, szlaczka czy nawet zapomnienia z domu zabawki lub kubeczka na herbatę. Chłopiec odmawia wówczas jakiejkolwiek współpracy z nauczycielem i wszystkie próby porozumienia się z dzieckiem kończą się fiaskiem.
Mimo w/w zachowań dziecko jest lubiane w grupie rówieśniczej, łatwo nawiązuje kontakty z koleżankami i kolegami. Chętnie uczestniczy w zabawach i w miarę łatwo podporządkowuje się regułom panującym w grupie przedszkolnej.
Podczas zajęć Jakub pracuje w bardzo zmiennym tempie. Bywa, że bardzo się śpieszy, zachowuje chaotycznie, jest bardzo ruchliwy i żywiołowy. Prace wówczas wykonuje szybko ale niedokładnie. Innym razem, jest powolny, niechętny i zazwyczaj nie doprowadza pracy do końca. Nie potrafi zorga-nizować sobie stanowiska pracy, często gubi przybory szkolne, nie potrafi ich znaleźć mimo, że zazwyczaj leżą na półce z rzeczami dzieci. Unika zajęć wymagających dłuższego wysiłku umysłowego. Nie potrafi skoncentrować się i skupić na wykonywanych zadaniach. Nie słucha poleceń nauczyciela, nie potrafi więc odpowiedzieć na zadane mu pytania oraz ma problemy z samodzielnym wykonywaniem pracy. Potrafi być jednak miłym i sympatycznym chłopcem, wdzięcznym za okazywane mu zainteresowanie i pomoc w pracy.
Kuba dysponuje bogatym słownictwem, chętnie bierze udział w spontanicznych rozmowach. Jego wypowiedzi są logiczne i wielozdaniowe. Problemem dziecka jest jednak słabo rozwinięte myślenie przyczynowo-skutkowe oraz pamięć. Pomimo licznych ćwiczeń, chłopiec nie przelicza na-wet w zakresie 5. Na zajęciach podpatruje co robią inne dzieci i wykonuje zadanie na zasadzie odwzorowywania. Nie liczy i nie rozumie zależności po-między liczbami. Nie nazywa i nie rozpoznaje liter. Nie potrafi opisać treści i sensu opowiadania, kolejności historyjek obrazkowych. Nie określa ilości zdań i słów w zdaniu, dzieli na sylaby niektóre słowa, nie dzieli słów na głoski.
Z obserwacji stwierdza się, że chłopiec może mieć problemy z osiągnięciem gotowości szkolnej.


Wychowawca
…………………….
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.