Katalog Katarzyna Zarębska-Grodzicka, 2016-05-31 Lublin Inne języki obce, Scenariusze Scenariusz lekcji jęz. hiszpańskiego - Cocinas del mundoScenariusz lekcji z języka hiszpańskiego w klasie IF dn. 18.03.2014 r. Prowadzący: Katarzyna Zarębska- Grodzicka Temat: Cocinas del mundo – ejercicios de comprensión lectora Treści z podstawy programowej: (PP 1.5, 1.15) Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: żywienie, elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka (PP. 3.3) Uczeń rozumie krótkie, proste wypowiedzi pisemne (np. napisy informacyjne, listy, ulotki reklamowe, jadłospisy, ogłoszenia, rozkłady jazdy, proste teksty narracyjne): znajduje w tekście określone informacje; Cel ogólny: Wzbogacenie i ugruntowanie słownictwa związanego z żywieniem Cele szczegółowe: - uczeń zna i posługuje się słownictwem związanym z żywieniem - uczeń rozumie krótkie, proste wypowiedzi pisemne oraz wyszukuje w nich określone informacje Postawy- cele wychowawcze: - uczeń potrafi pracować w małych zespołach zadaniowych (parach, grupach) - uczeń rozwija ciekawość poznawczą i aktywność intelektualną - uczeń rozwija postawę ciekawości i otwartości wobec innych kultur Metody i formy pracy: - metoda aktywizująca (oglądowa – wykorzystanie obrazków, książki elektronicznej), - praca indywidualna, - praca w parach, - praca całą klasą Techniki pracy : praca z materiałem wizualnym, zabawa Środki dydaktyczne: podręcznik „Español en marcha”, program do tablicy interaktywnej, zdjęcia artykułów spożywczych, karty do pracy w parach Przebieg lekcji: I. Etap wstępny (Wprowadzenie) 1. Sprawdzenie obecności, wpisanie tematu do dziennika 2. Określenie celu lekcji oraz zapisanie tematu na tablicy 3. Rozgrzewka językowa - sprawdzenie umiejętności i wiedzy z lekcji poprzednich, powtórzenie wiadomości z zakresu żywienia (cała klasa). Nauczyciel pyta klasę o typowe potrawy pochodzące z Hiszpanii. Uczniowie przypominają sobie składniki. Etap główny (rozwinięcie) 1. Lektura ogłoszeń restauracji i barów - praca w parach 2. Objaśnienie nowego słownictwa, objaśnienie pytań dotyczących ogłoszeń 3. Uczniowie odpowiadają na pytania w parach, a następnie cała klasa wyszukuje informacje w ogłoszeniach i zaznacza je na tablicy. 4. Ćwiczenie 2/53 – uczniowie pracują w parach, identyfikują pochodzenie różnych produktów spożywczych, omówienie ćwiczenia całą klasą. Faza końcowa (Podsumowanie) 1. Nauczyciel objaśnia zasady zabawy 2. Uczniowie w parach współzawodniczą, powtarzając słownictwo, które pojawiło się w czasie lekcji 4. Nauczyciel wystawia oceny za aktywność. 5. Nauczyciel zadaje pracę domową z zeszytu ćwiczeń ćw. 1,2/32 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |