Katalog

Ewa Zelek, 2016-05-31
Mordarka

Pedagogika, Scenariusze

Bawimy się zgodnie i wesoło - zajęcia muzykoterapeutyczne

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ MRM
dla przedszkolaków
Bawimy się zgodnie i wesoło

Charakterystyka grupy i mojej relacji z nią:
Pracuję jako logopeda z dziećmi z oddziału przedszkolnego. Prowadzę zajęcia grupowe, podczas których zauważam różne kłopoty dzieci. Dzieci mają do mnie pełne zaufanie, często się przytulają, chcą chodzić za rękę, opowiadają historie. Jednak nie umieją jeszcze dobrze ze sobą współpracować czy bawić się, robią to obok siebie.

Diagnoza problemu w grupie:
- niski poziom zintegrowania,
- brak współpracy.

Cele:
- poprawienie relacji między uczniami,
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- integracja uczniów,
- kształcenie wrażliwości słuchowej,
- wyrabianie poczucia rytmu.

Pomoce: patyk z czerwonym kołem, patyk z zielonym kołem, płyta „Rymowana gimnastyka dla smyka” (redakcja Aneta Stuczyńska, Wydawnictwo BEA Książki Edukacyjne), piłeczki styropianowe, dmuchajki, okarynki, bańki mydlane

Przebieg zajęć
1. Uruchomienie.
Dzieci dmuchają bańki mydlane swobodnie chodząc po pomieszczeniu. Następnie przy stole przedmuchują do siebie nawzajem piłeczki styropianowe.
2. Zrytmizowanie.
Dzieci wystukują dłonią na blacie stołu rytm podany przez nauczyciela. Następnie wytupują rytm nadany przez prowadzącego.
3. Odreagowanie.
Dzieci tańczą do piosenki „Wirówka” umieszczonej na płycie „Rymowana gimnastyka dla smyka”, podają sobie rączki, kręcą się wkoło, wykonują kroki, kucają, uśmiechają się, kłaniają, śpiewają. Najpierw tańczą wolniej, potem szybciej.
Następnie dzieci tańczą do piosenki „Różne minki” i wykonują ćwiczenia według instrukcji pojawiających się w utworze: pokazują nosy, usta, łokcie, paznokcie, tupią klaszczą, skaczą, idą na palcach, udają, że kołyszą dziecko. Wypowiadają onomatopeje: la, la, ha, ha, aaa, ho, ho, oo, lulilaj.
Dzieci tworzą pociąg, ustawiając się jedno za drugim i trzymając ramiona kolegi. Poruszają się w rytm piosenki „Pociąg”. Zatrzymują się, gdy nauczyciel wyciąga koło czerwone, a poruszają się, gdy trzyma zielone.
4. Uwrażliwienie.
Nauczyciel włącza piosenkę „Pierwszy dzień w przedszkolu”. Dzieci podskakują i łapią szczęście, imitują płacz, potem uśmiechają się, przytulają misie, podają ręce sobie nawzajem i pani – co symbolizuje pożegnanie ze smutkiem.
„Rozśmiesz mnie” – jedno dziecko udaje smutne, drugie je rozśmiesza.
„Pomóż mi” – jedno dziecko udaje, że nie umie czegoś narysować i prosi o pomoc, drugie udziela pomocy, tłumacząc, jak coś wykonać.
5. Relaks.
Dmuchanie na piórka, w dmuchajki, w okaryny.
Rysowanie po plecach kolegi figur geometrycznych i odgadywanie ich przez masowanego.
6. Aktywizacja.
Dzieci śpiewają piosenkę i pokazują coraz szybciej poszczególne części ciała – „Głowa, ramiona, kolana, pięty, kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty, oczy, uszy, usta, nos”.
Pożegnanie – dzieci stoją w kole i puszczają sobie „iskierkę przyjaźni”.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.