Katalog

IWONA MIERZWA, 2016-05-31
WROCŁAW

Język angielski, Scenariusze

Temat: Present Perfect Continuous jako gość w the Stirling Castle w okresie Bożego Narodzenia.

- n +

Przedmiot: Język angielski
Temat: Present Perfect Continuous jako gość w the Stirling Castle w okresie Bożego Narodzenia.
Autorka: Iwona Mierzwa
Uczestnicy lekcji: uczniowie klasy II, gimnazjum
Powiązanie z ostatnim materiałem lekcyjnym:
Nauczyciel przypomina uczniom w skrócie gramatykę poprzednio przerabianego czasu Present Perfect.

Uczeń:
• zna gramatykę czasu Present Perfect
• uczeń zna większość słownictwa dotyczącego Bożego Narodzenia.
Cele lekcji:
Uczeń:
• potrafi budować zdania w czasie Present Perfect Continuous i zna jego zastosowanie
• pozna amerykańskiego piosenkarza Roda Stewarda i australijską piosenkarkę muzyki pop Kylie Minou
• pozna jeden z największych i najważniejszych zamków w Szkocji.


Cele dla ucznia:
uczeń zbuduje przykłady zdań w nowo poznany czasie
pozna twórczość muzyczną piosenkarzy o tematyce Bożego narodzenia
uczeń uświadomi sobie, że zadbane obiekty historyczne mogą służyć następnym generacją do popularyzowania sztuki
uczeń znajdzie radość w poznawaniu gramatyki w kontekście przeżywania klimatu Bożego Narodzenia.



Plan lekcji:
Etap I.
 Czynności organizacyjno-porządkowe: przywitanie uczniów i gości
 Sprawdzenie obecności.
Etap II.
 Napisanie tematu lekcji na tablicy i zapoznanie uczniów z celami lekcji
 Nauczyciel zapisuje formułę budowania zdań w czasie Present Perfect Continuous i podaje przykłady
 Odsłuchanie przez uczniów dialogu z podręcznika z jednostki 5B, strona 50 (uczniowie poznają zastosowanie czasu Present Perfect Continuous w kontekstach sytuacyjnych)
 Dwóch uczniów zapisuje przykłady zdań z wysłuchanego dialogu na tablicy
 Nauczyciel mówi kilka zdań o historycznym zamku w Szkocji w który właśnie ma miejsce świąteczny koncert
 Nauczyciel dzieli uczniów na grupy i objaśnia uczniom ćwiczenie jakie będą musieli wykona w grupach,(nauczyciel będzie z źródeł internetowych puszczał fragment koncertu z zamku Stirling w Szkocji i prosi uczniów by postarali się zbudować 4 zdania w nowo poznanym czasie, obserwują czynności wykonywa- ne przez piosenkarzy, muzyków orkiestry, publiczności, dziennikarkę itd.)
 Uczniowie zapisują wypracowane zdania w zeszytach
 Nauczyciel prosi poszczególnych uczniów o przeczytanie zdań i je omawia.
 Ćwiczenie dodatkowe jeśli czas lekcji na to pozwoli: strona 51, ćw.6 i 7.
Etap III. Nauczyciel zadaje zadanie domowe: Napisz krótkie „ghost story”, którego miejsce akcji odbywa się w zamku Stirling Castle i wbuduj w nie zdania Present Perfect Continuos i Present Perfect.
Materiały i sprzęt wykorzystany w trakcie lekcji: podręcznik do gimnazjum UPBEAT3, taśma do kursu podręcznikowego, tablica, Internet strona wskazująca położenie zamku w Szkocji, internetowe, projektor, komputer, ekran.

Nauczyciele obserwujący lekcję:







Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.