Katalog

Joanna Bucka, 2016-05-31
Busko-Zdrój

Język angielski, Konspekty

KONSPEKT LEKCJI: Poznajemy nazwy dzikich zwierząt.

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Klasa: V b
Charakterystyka:
Klasa Vb stanowi zróżnicowany zespół pod względem wyników nauczania. Większa część grupy dobrze lub bardzo dobrze radzi sobie z przyswajaniem materiału z j. angielskiego i osiąga dobry poziom kompetencji językowych. Troje uczniów, ze względu na dysleksję rozwojową ma dostosowane wymagania edukacyjne. Prace tych uczniów są oceniane liberalnie w zakresie poprawności ortograficznej czy graficznej pisma, nie są wyrywani do natychmiastowej odpowiedzi, mają więcej czasu na odpowiedzi ustne czy pisemne. Indywidualnego podejścia wymaga również uczeń Bartek Drozdowski ze względu na stwierdzony zespół Aspergera. Uczeń wymaga motywowania, przypominania o zasadach naprzemiennej komunikacji i stałej kontroli w trakcie zajęć. Uczniowie osiągający słabe wyniki nauczania są wspierani poprzez dodatkowe wyjaśnienia oraz niski stopień trudności prac domowych. Uczniowie zdolni mają możliwość wykonywania dodatkowych prac o stopniu trudności adekwatnym do ich możliwości.

Nauczyciel: Joanna Bucka
Temat lekcji : Poznajemy nazwy dzikich zwierząt.
Cele lekcji:
Po zakończeniu lekcji uczeń :
• posiada następujące umiejętności i wiadomości( określone w nowej podstawie programowej):
- znajomość środków językowych ( kategoria tematyczna- świat przyrody)
-rozumienie wypowiedzi (uczeń rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego adresowanych do ucznia, rozumie krótkie, proste polecenia w języku angielskim- reaguje na nie werbalnie i niewerbalnie, uczeń rozumie krótkie wypowiedzi pisemne)
- przetwarzanie wypowiedzi ( zapisuje i przekazuje ustnie informacje uzyskane z tekstu słuchanego)
- współdziałanie w grupie
- stosowanie strategii komunikacyjnych ( uczeń domyśla się znaczeń nieznanych słów i zwrotów z kontekstu)
• zna:
-nazwy dzikich zwierząt w języku angielskim

Pomoce:
- karty obrazkowe, kartki dla uczniów, płyta CD
Metody:
-pogadanka
-praca z tekstem
- uczenie się przez odkrywanie
- gry dydaktyczne- zagadki, dopasowywanie obrazków do zdań
Formy pracy:
- praca z całością klasy, praca indywidualna, praca w grupach


Przebieg lekcji:
1.Moment organizacyjno-porządkowy:
- sprawdzenie obecności
- sprawdzenie pracy domowej
- zapisanie tematu lekcji - uczniowie odkrywają cele lekcji, podanie kryteriów lekcji, krótkie omówienie przebiegu lekcji
- podzielenie uczniów na trzy grupy (7min)
2.Rozgrzewka językowa :
powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji :
- każdy uczeń losuje dla siebie jeden przymiotnik, wybrani uczniowie czytają swój przymiotnik, osoba która ma przymiotnik o przeciwstawnym znaczeniu do odczytanego wstaje i czyta na głos swój przymiotnik (5min)
Cele: powtórzenie wiadomości z ostatniej lekcji, uzyskanie uwagi uczniów
pogadanka:
- nauczyciel pyta uczniów czy wiedzą jakie zwierze z rodziny kotów jest największe na świecie oraz czy znają różnice pomiędzy gepardem, jaguarem, lampartem, panterą i tygrysem- uczniowie mają możliwość wyrażenia swojej opinii
- uczniowie czytają po polsku krótkie teksty o gepardzie, lamparcie i jaguarze; na podstawie przeczytanych tekstów mówią jakie są różnice pomiędzy tymi zwierzętami oraz potrafią je wskazać na obrazku (5min)
Cele: zaciekawienie uczniów tematyką zajęć, umożliwienie uczniom wyrażenie opinii, zadawanie pytań, skupienie ich uwagi, wykorzystanie korelacji międzyprzedmiotowej do wprowadzenia uczniów w tematykę zajęć
3. Prezentacja nowego słownictwa:
- nauczyciel próbuje wyegzekwować od uczniów jakie nazwy zwierząt pamiętają z I etapu kształcenia (2min)
- nauczyciel zapisuje na tablicy nowe słowa- na podstawie analogii i wskazówek nauczyciela uczniowie odkrywają nazwy zwierząt; uczniowie zapisują nowe słowa w zeszytach przedmiotowych (8 min)
Cele: (znajomość środków językowych); zachęcenie do samodzielnego zdobywania wiedzy przez uczniów- kształcenie umiejętności stosowania strategii komunikacyjnych
4. Praktykowanie (gry dydaktyczne)
- uczniowie są podzieleni na 3 drużyny
I konkurencja: rozszyfruj jakie to zwierzę na podstawie usłyszanego dźwięku (4min)
II konkurencja: rozszyfruj zagadki i podaj nazwę zwierzątka (5min)
III konkurencja: Dopasuj obrazki przedstawiające zwierzęta do zdań, które najlepiej je opisują (7min)
Uczniowie otrzymują punkty za każde poprawnie wykonane zadanie. Najlepsza drużyna otrzymuje plusy.
Cele : praktykowanie nowego słownictwa, ćwiczenie umiejętności rozumienia wypowiedzi, reagowania na wypowiedzi, kształtowanie umiejętności współpracy i komunikacji, angażowanie uczniów do pomocy innym uczniom, uzyskanie zaangażowania uczniów.

5 Podsumowanie
- wybrani uczniowie podsumowują czego udało im się nauczyć na tej lekcji (2min)
Cele: sprawdzenie stopnia zrozumienia nowych treści
6. Praca domowa
-ćw 1 a str 34 zeszyt ćwiczeń ( uczniowie muszą podpisać obrazki nazwami zwierząt - zadanie jest na tyle proste, że poradzą sobie z nim uczniowie słabsi) dla chętnych ćw 1b.
Cele: utrwalenie wiedzy i umiejętności z dzisiejszych zajęć, dostosowanie poziomu trudności pracy domowej do możliwości uczniów ( łatwe zadanie dla wszystkich uczniów, trudniejsze zadanie dla uczniów zdolnych)
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.