Katalog Joanna Bucka, 2016-05-31 Busko-Zdrój Język angielski, Konspekty KONSPEKT LEKCJI: Podawanie godziny- ćwiczenia. Poznajemy dni tygodnia.KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Klasa: III a Nauczyciel: Joanna Bucka Temat lekcji : Podawanie godziny- ćwiczenia. Poznajemy dni tygodnia. Cele lekcji: Po zakończeniu lekcji uczeń: Potrafi -zapytać o godzinę oraz podać godzinę w języku angielskim -podać angielskie nazwy dni tygodnia -współpracować w grupie Zna - słownictwo z zakresu produktów żywnościowych - zasady podawania pełnych godzin w języku angielskim - słownictwo z zakresu dni tygodnia Pomoce: - prezentacje multimedialne, kartki z nazwami produktów żywnościowych, karty obrazkowe, karty „domino”, karty pracy, zeszyt ćwiczeń NEW SPARKS Formy pracy: - praca indywidualna, praca grupowa, praca w parach, praca w grupach Metody: -gry dydaktyczne -metoda dramy- ćwiczenia pantomimiczne - pogadanka -wykład -metody praktyczne- ćwiczenie -„giełda pomysłów” Przebieg lekcji: 1.Moment organizacyjno-porządkowy: sprawdzenie obecności (2min) 2.Rozgrzewka językowa- powtórzenie słownictwa - nauczyciel rozdaje wybranym uczniom kartki ze słownictwem -produkty żywnościowe, a następnie pokazuje uczniom karty obrazkowe przedstawiające te produkty; zadaniem uczniów jest podejście do nauczyciela w momencie kiedy zostaje pokazana karta z produktem żywnościowym, którego nazwę trzymają w ręku ( 5 min) - wybrani uczniowie podchodzą do nauczyciela i losują kartę ze słownictwem z zakresu produktów żywnościowych, następnie pokazują jak spożywają dany produkt; zadaniem pozostałych uczniów jest odgadnięcie nazwy pokazywanego produktu ( 4 min) 3. Utrwalenie podawania godziny w języku angielskim - uczniowie przypominają ogólne zasady podawania godzin w języku angielskim - nauczyciel puszcza prezentację multimedialną dzięki której, w formie gry dydaktycznej, uczniowie praktykują podawanie godzin ( 5min) -nauczyciel rysuje na tablicy zegar; uczniowie pracują parami – jeden uczeń podaje godzinę, a drugi podchodzi do tablicy i rysuje wskazówki zegara na tablicy ( 4min) 4. Wprowadzenie nazw dni tygodnia - nauczyciel podaje uczniom nazwy dni tygodnia ; uczniowie zapisują notatkę w zeszytach przedmiotowych ( 6min) 5. Praktykowanie nowego słownictwa - nauczyciel puszcza prezentację multimedialną; w formie gry dydaktycznej uczniowie utrwalają nazwy dni tygodnia (5min) - uczniowie pracują w grupach a ich zadaniem jest ułożenie kart „ domino”, tak żeby utworzyły poprawne nazwy dni tygodnia ( 7min) 6.Podsumowanie lekcji -nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy – uczniowie rozwiązują ćwiczenia utrwalające nazwy produktów żywnościowych, nazwy godzin i nazwy dni tygodnia ( 5min) 7. Zadanie pracy domowej Zeszyt ćwiczeń str. 30 ćw.5 (2min) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |