Katalog Joanna Bucka, 2016-05-31 Busko-Zdrój Język angielski, Konspekty KONSPEKT LEKCJI:Co on robi?- odpowiadamy na pytania.KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Klasa: III a Nauczyciel: Joanna Bucka Temat lekcji :Co on robi?- odpowiadamy na pytania. Cele lekcji: Po zakończeniu lekcji uczeń: Potrafi -nazwać niektóre czynności w języku angielskim -opisać pełnym zdaniem czynność wykonywaną w tym momencie za pomocą użycia czasownika w formie ciągłej Zna - czasowniki: drink, swim, play football, play tennis, ride a bike, eat, dance, run, sit, stand, -odmianę czasownika „ to be” w liczbie pojedynczej - zasady dodawania końcówki- ing do czasownika Pomoce: - prezentacja multimedialna, kartki z czasownikami, kartki z obrazkami dla uczniów oraz zasadami dodawania końcówki –ing, podręcznik i zeszyt ćwiczeń NEW SPARKS, karty obrazkowe Formy pracy: - praca indywidualna, praca grupowa Metody: -uczenie się przez odkrywanie -pokaz -metoda realizacji zadań wytwórczych -gry dydaktyczne -metoda dramy- ćwiczenia pantomimiczne Przebieg lekcji: 1.Moment organizacyjno-porządkowy: sprawdzenie obecności (2min) 2.Rozgrzewka językowa - wybrani uczniowie podchodzą do biurka nauczyciela i losują karteczki z czasownikami; ich zadaniem jest pokazanie za pomocą mimiki i gestów danej czynności; pozostali uczniowie odgadują pokazane czynności (5min) 3. Wprowadzenie i praktykowanie czasownika „ to be” - nauczyciel włącza prezentację multimedialną mającą na celu zapoznanie uczniów z tematyką czasownika „to be” w liczbie pojedynczej (prezentacja nawiązuje do dobrze znanej dzieciom kreskówki „SpongeBob”); zadaniem uczniów jest samodzielne odkrycie znaczenia czasownika „ to be” oraz uświadomienie sobie różnic w formach czasownika „to be” przy poszczególnych osobach -uczniowie samodzielnie podają formy czasownika „to be” przy poszczególnych osobach oraz starają się podać formy skrótowe (5min) -uczniowie powtarzają za nauczycielem odmianę czasownika „to be”, wybrani uczniowie samodzielnie odmieniają czasownik „ to be” - nauczyciel po raz kolejny odmienia czasownik „to be” robiąc od czasu do czasu przerwy –to zadaniem uczniów jest uzupełnienie tego czego nie dopowiedział nauczyciel - uczniowie wklejają kartki z odmianą „ to be” do zeszytów (3min) 4. Wprowadzenie czasownika w formie ciągłej oraz zasad dodawania końcówki –ing -nauczyciel wyświetla slajd z paroma zdaniami w czasie Present Continuous i tłumaczy uczniom, że zdania które widzą opisują czynności wykonywane w tym momencie; uczniowie na podstawie zdań próbują powiedzieć w jaki sposób tworzymy zdania z czasownikiem w formie ciągłej -nauczyciel rozdaje uczniom kartki z zasadami dodawania końcówki- ing, informacje zawarte na kartkach nie są kompletne, tak więc zadaniem uczniów będzie ich uzupełnienie na podstawie kolejnych slajdów pokazanych przez nauczyciela; uczniowie wklejają kartki do zeszytów (6min) 5. Utrwalenie poznanych struktur gramatycznych - nauczyciel rozdaje uczniom kartki z obrazkami- obrazki przedstawiają chłopców i dziewczynki wykonujących różne czynności, zadaniem uczniów jest opisanie pełnym zdaniem (używając czasownika w formie ciągłej ) obrazków (15 min) 6.Podsumowanie lekcji -nauczyciel pokazuje uczniom karty obrazkowe przedstawiające różne czynności, wypowiada zdanie opisujące dany obrazek, np.” She’s swimming”, jeśli zdanie jest zgodne z treścią obrazka uczniowie mówią -YES , a jeżeli nie -NO (6min) 7. Zadanie pracy domowej zeszyt ćwiczeń str. 16 ćw.1,2 (3min) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |