Katalog Justyna Pekar, 2016-05-31 Brzeg Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego sie o stopień zaodowy nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Nauczyciel : mgr Justyna Pekar Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Miejsce odbywania stażu: Publiczne Gimnazjum nr 3 im. Orląt Lwowskich w Brzegu Wymiar stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2013 r. Termin zakończenia stażu: 31 maja 2016 r. Szansa awansu i uzyskanie statusu nauczyciela dyplomowanego stanowi dla mnie wyzwanie oraz okazję do autorefleksji i do zweryfikowania opinii o tym, jakim jestem nauczycielem. Mój plan rozwoju zawodowego uwzględnia założenia planu rozwoju szkoły oraz jej specyfikę i potrzeby. W trakcie stażu będę kontynuowała niektóre z moich wcześniejszych działań, szczególnie te, które związane są z wykorzystaniem nowoczesnych form i metod pracy z uczniami oraz te, które służą poszerzeniu współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Cele rozwoju zawodowego w okresie stażu: 1. Rozwijanie i doskonalenie sprawności uczniów w zakresie języka niemieckiego. 2. Pogłębianie wiedzy, umiejętności i kompetencji w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia nauczycieli. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 4. Współdziałanie w opracowaniu i wdrażaniu programów rozwoju procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego szkoły. 5. Kształtowanie wizerunku szkoły w środowisku lokalnym. 6. Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Lp. Wymagania Forma realizacji zadań Termin Dowody realizacji 1. § 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Pogłębianie wiedzy i umiejętności: Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych i szkoły (udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach). Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki, dydaktyki poprzez studiowanie fachowej literatury jak również korzystanie z Internetu jako podstawowego źródła informacji. Czytanie literatury fachowej, np. „Trudna klasa Opanować, wychować, nauczyć...” Bill Rogers, „Siedem grzechów głównych nauczycieli języków obcych oraz jak je przekuć w metodyczne cnoty” Monika Badecka-Kozikowska, „Skuteczny nauczyciel języka obcego” Dorota Werbińska, „Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Kontrola - ocena – testowanie” Hanna Komorowska, „Metodyka nauczania języków obcych” Hanna Komorowska, „Postkomunikatywna dydaktyka języków obcych w dobie technologii informacyjnych. Teoria i praktyka.” Marzena Żylińska, „Otwarty, aktywny, samodzielny... Alternatywne formy pracy. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych.” Beata Karpeta – Peć i in.. Czytanie prasy fachowej np.: „Języki obce w szkole”. Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. 2. Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej: Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania. Wdrażanie zmian na podstawie bieżącej analizy własnej pracy. Stosowanie w pracy nowoczesnych metod i form pracy celem uatrakcyjnienia zajęć. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Poszukiwanie nowatorskich metod rozwiązywania problemów. 3. Konstruowanie programów naprawczych: Analiza wyników sprawdzianów, wyników egzaminów, wyciąganie wniosków do dalszej pracy. 4. Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniem zdolnym i słabym: Diagnozowanie poziomu wiedzy uczniów, opracowywanie planów i organizacja zajęć z uczniem słabym i zdolnym. 5. Przygotowanie uczniów i udział w różnych konkursach: Praca z uczniem w formie zajęć dodatkowych. 6. Rozwijanie i doskonalenie swego warsztatu pracy: Tworzenie pracowni przedmiotowej. Przygotowanie pomocy dydaktycznych, w tym także przy współudziale uczniów. (plansze gramatyczno-tematyczne do nauczania języka niemieckiego, karty, plansze i napisy używane w metodach aktywnych) Na bieżąco Cały staż Cały staż Na bieżąco Na bieżąco Dokumentacja z posiedzeń rad pedagogicznych Potwierdzenia udziałów w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach. notatki scenariusze ankiety, arkusze ewaluacyjne plany zajęć dodatkowych Lp. Wymagania Forma realizacji zadań 2. § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystywanie w pracy technologii komputerowej: Tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem komputera. Wykorzystanie technik informacyjnych do gromadzenia danych. Korzystanie z internetowych portali edukacyjnych, np.: www.edukacja.edux.pl, www.interklasa.pl, Prowadzenie dokumentacji własnej i szkolnej w formie elektronicznej. 2. Umieszczanie materiałów na stronach internetowych: Umieszczenie planu rozwoju zawodowego oraz innych opracowanych materiałów na stronie internetowej portalu edukacyjnego www.interklasa.pl 3. Wykorzystywanie na lekcjach urządzeń multimedialnych: Prowadzenie lekcji i zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego i programów edukacyjnych. 4. Opracowywanie prezentacji multimedialnych jako forma pracy z uczniem zdolnym: Opracowywanie prezentacji na zajęciach z uczniem zdolnym. Cały staż Na bieżąco Na bieżąco Na bieżąco materiały dydaktyczne scenariusze lekcji prezentacje multimedialne LP. Wymagania Forma realizacji zadań 3. § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem: Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego. Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć, testów. Prowadzenie lekcji otwartych i koleżeńskich w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych oraz rodziców. 2. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów: Wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych, konkursów, szkoleń. Cały staż Podczas trwania stażu materiały dydaktyczne dokumentacja szkolna Lp. Wymagania Forma realizacji zadań 4. § 8 ust. 2 pkt.4 a. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i wdrożenie programu szkolnego koła języka niemieckiego: Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych. 2. Opracowanie i wdrożenie programu wewnątrzszkolnego konkursu z wiedzy o krajach niemieckojęzycznych: Opracowanie i przeprowadzenie konkursu języka niemieckiego wg. opracowanego programu. Podczas trwania stażu Raz w roku szkolnym program szkolnego koła języka niemieckiego. program konkursu języka niemieckiego. Lp. Wymagania Forma realizacji zadań Termin Dowody realizacji 5. § 8 ust. 2 pkt.4 b. Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum edukacji Artystycznej. 1. Uzyskanie kwalifikacji egzaminatora egzaminu gimnazjalnego: Złożenie wniosku na szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej 2014 Potwierdzenie uzyskania kwalifikacji Lp. Wymagania Forma realizacji zadań Termin Dowody realizacji 6. § 8 ust. 2 pkt. 4 c. Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. . 1. Promowanie szkoły w środowisku: Udział w organizacji Dni Otwartych Szkoły, Europejskiego Dnia Języków. 2. Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów ( rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych): Planowanie i prowadzenie zajęć utrwalających sprawności językowe. 3. Organizowanie szkolnego etapu kuratoryjnego konkursu przedmiotowego z języka niemieckiego: Organizacja i przeprowadzenie konkursu. 4. Praca w zespole przedmiotowym- ewaluacja wewnętrzna: Opracowywanie narzędzi badawczych do mierzenia jakości pracy, wyciąganie wniosków do dalszej pracy. Raz w roku Według harmonogramu z kuratorium Dokumentacja szkolna plany zajęć regulamin konkursu Regulaminy i protokoły z przeprowadzonych konkursów ankiety, arkusze ewaluacyjne Lp. Wymagania Formy realizacji zadań Termin Dowody realizacji 7. § 8 ust. 2 pkt. 4 e. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym: Współorganizowanie uroczystości szkolnych, akademii Wspólna z uczniami pomoc na rzecz akcji charytatywnych. Pomoc w organizowaniu imprez, uroczystości, konkursów Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. 2. Współpraca z Organizacją użytku publicznego: Podjęcie współpracy z Fundacją Krzyżowa dla Porozumienia Europejskiego. Podjęcie współpracy z Publicznym Gimnazjum nr 5 im. Księcia Jerzego Wilhelma w Legnicy Cały staż Dokumentacja szkolna Scenariusze imprez Lp. Wymagania Forma realizacji zadań Termin Dowody realizacji 8. § 8 ust. 2 pkt. 4 f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej 1. Ukończenie studiów podyplomowych: Podjęcie studiów i uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu Przedsiębiorczości oraz prowadzenia zajęć z zakresu doradztwa zawodowego. 2015 Dyplom ukończenia studiów Lp. Wymagania Forma realizacji zadań Termin Dowody realizacji 9. § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych: Analiza efektywności metod aktywizujących stosowanych w nauce przedmiotu. Praca z uczniem sprawiającym kłopoty wychowawcze Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. Współpraca z pedagogiem szkolnym, wychowawcami, rodzicami. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu, czytanie literatury fachowej. Cały staż dokumentacja szkolna Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |