Katalog Dagmara Jaszczuk, 2016-05-31 Klembów Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego DAGMARA JASZCZUK NAUCZYCIEL MIANOWANY Data rozpoczęcia stażu: 1 IX 2012 Data zakończenia stażu: 31 V 2015 Ostrówek, 1 września 2012 Zadania w kontekście powinności nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Czynności organizacyjne. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozp. MEN z dn.01.12.2004 r., broszury „Awans zawodowy nauczycieli”, strony internetowe) . Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Sierpień/ wrzesień 2012 Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrektora szkoły. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Założenie teczki „Awans Zawodowy” Gromadzenie dokumentacji Uzyskanie oceny dorobku zawodowego Wrzesień 2012 Na bieżąco, cały okres stażu Maj 2015 Ocena dorobku zawodowego wystawiona przez Dyrektora Szkoły 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. Maj / czerwiec 2015 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i funkcją ( §8 ust. 2 pkt. 1) Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia pracy własnej i metod pracy. Aktywny udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych doskonaleniach zawodowych (rady szkoleniowe, warsztaty, kursy, konferencje metodyczne) Na bieżąco Zaświadczenia, potwierdzenia uczestnictwa 2. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz metodyki przedmiotu. Studiowanie literatury fachowej. Na bieżąco Notatki własne Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu (literatura, słowniki, plansze, itp.) Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języka angielskiego. Urozmaicanie zajęć 3. Opracowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów znajomości słownictwa i struktur angielskich lub znajomości języka angielskiego oraz kultury i historii Wielkiej Brytanii i USA w klasach gimnazjalnych. Opracowanie regulaminu konkursu. Rok szkolny 2013/14 oraz 2014/2015 Sprawozdania z przeprowadzonych konkursów. Przygotowanie uczniów Opracowanie i przeprowadzenie konkursu. Pozyskanie nagród dla uczniów. 4. Prowadzenie koła literatury języka angielskiego. Opracowanie planu pracy koła. Rok szkolny 2013/2014 Sprawozdanie z przeprowadzonych zajęć. Prowadzenie zajęć. Systematyczne prowadzenie dziennika zajęć pozalekcyjnych. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 5. Pogłębianie wiedzy dotyczącej historii i kultury naszego kraju w ramach zajęć języka angielskiego. Przeprowadzenie zajęć Na bieżąco Scenariusz zajęć 6. Współpraca z wychowawcami klas. Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących wyników w nauce bądź zachowania ucznia. Na bieżąco Notatki własne Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§8 ust. 2 pkt. 2 ) Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Wykorzystywanie Internetu w pracy dydaktyczno – wychowawczej . Regularne śledzenie informacji dotyczących spraw oświaty i wychowania. Na bieżąco Korzystanie z internetowych edukacyjnych newsletter’ów. Na bieżąco Wymiana uwag dotyczących wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej z innymi nauczycielami na stronach przeznaczonych dla pedagogów. Cały okres stażu Notatki własne 2. Wykorzystanie komputera do prowadzenia dokumentacji pracy dydaktycznej . Samodzielne tworzenie pomocy naukowych. Cały okres stażu Opracowywanie sprawdzianów, testów, kartkówek dla uczniów. Cały okres stażu Pisanie sprawozdań, planów pracy, planów wynikowych , itp. Cały okres stażu Przygotowywanie dla uczniów dyplomów za udział w konkursach. Załączone wzory wybranej dokumentacji. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 3. Wykorzystywanie Internetu i technologii komputerowej jako źródła ciekawych ćwiczeń w pracy z uczniami. Przeprowadzenie zajęć pochodzących z Internetu z wykorzystaniem ćwiczeń sprawdzających wiedzę i umiejętności uczniów. Cały okres stażu Scenariusze wybranych lekcji. Spis zgromadzonych tytułów Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas przygotowywania różnorodnych materiałów, np. prac domowych. Przeprowadzenie lekcji ćwiczących umiejętności pisania i odpisywania na maile w języku angielskim. Przeprowadzenie zajęć w pracowni komputerowej i wykorzystanie sprzętu komputerowego oraz programów multimedialnych do nauki języka angielskiego. 4. Gromadzenie i wykorzystywanie wideoteki szkolnej na zajęciach obowiązkowych i dodatkowych języka angielskiego. Systematyczne gromadzenie płyt CD i DVD wykorzystywanych doprowadzenia zajęć z języka angielskiego. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla stażystów i nauczycieli kontraktowych. Prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć (§8 ust.2 pkt. 3 ) Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Przeprowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. Opracowanie scenariusza zajęć. Wg wyznaczonego terminu Scenariusze zajęć uwzględniające analizę i efekty Przygotowanie materiałów. Przeprowadzenie zajęć w obecności zainteresowanych nauczycieli. Dyskusja z wyciągnięciem wniosków do dalszej pracy 2. Przeprowadzenie szkolenia w zespole przedmiotowym. Opracowanie materiałów. Rok szkolny 2013/2014 Wydruk materiałów szkoleniowych. Przeprowadzenie szkolenia. Dyskusja na temat przeprowadzonego szkolenia. 3. Objęcie roli opiekuna praktyk studentów filologii angielskiej (jeśli będzie taka potrzeba) Opracowanie planu i programu praktyk studenckich. Rok szkolny wg potrzeb. Plan i program praktyk. Wystawienie oceny końcowej praktyki studenta/ki. 4. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Uczestnictwo w szkoleniach i warsztatach w ramach wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli. Opracowywanie i udostępnianie scenariuszy zajęć zainteresowanym nauczycielom. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi Konsultacje z innymi nauczycielami języka angielskiego - wymiana poglądów, uwag, dzielenie się doświadczeniem. Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych bezpośrednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ( §8. 2 pkt. 4a ) Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu nauczania na dodatkowych zajęciach koła literatury języka angielskiego z wykorzystaniem materiałów literackich, programów komputerowych, płyt CD i DVD, Internetu. Opracowanie autorskiego programu nauczania języka angielskiego. Rok szkolny 2013/2014 Kopia programu oraz sprawozdanie z przeprowadzonych zajęć. Realizacja programu podczas zajęć. Systematyczne prowadzenie dziennika zajęć pozalekcyjnych. Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych , a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej ( §8 ust.2 pkt. 4b ) Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Pełnienie funkcji egzaminatora OKE Ukończenie szkolenia na egzaminatora OKE Rok szkolny 2012/13 Certyfikat ukończenia szkolenia Sprawdzanie pisemnych prac gimnazjalnych Cały okres stażu Kserokopie powołania oraz kserokopie umowy 2. Pełnienie funkcji członka komisji podczas pisemnych egzaminów gimnazjalnych z innych przedmiotów. Udział podczas nadzorowaniu gimnazjalistów podczas pisemnych egzaminów gimnazjalnych. Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora Szkoły Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych , wychowawczych lub opiekuńczych. ( §8 ust.2 pkt. 4c) Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Poznanie sytuacji środowiskowej oraz rodzinnej uczniów. Rozmowy z rodzicami uczniów lub ich prawnymi opiekunami. Cały okres stażu Kontakty i współpraca z pedagogiem szkolnym i wychowawcami. 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. Systematyczna lektura literatury pedagogicznej. Cały okres stażu 3. Pełnienie funkcji opiekuna podczas wycieczek szkolnych o charakterze turystyczno – krajoznawczym lub edukacyjnym. Wg wyznaczonych terminów Zaświadczenie Dyrektora szkoły 4. Umożliwienie uczniom nawiązania kontaktu z rówieśnikami z zagranicy dzięki wykorzystaniu Internetu. Cały okres stażu 5. Organizowanie lub pomoc w organizacji tematycznych akademii szkolnych. Branie czynnego udziału w organizacji akademii i przedstawień szkolnych na temat np.: Walentynki, Dzień Dziecka, Dzień Języków Obcych itp. Zaświadczenia Dyrektora szkoły, organizatorów lub/i sponsorów Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej (§ 8 ust.2 pkt. 4f) Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Przygotowanie merytoryczne uczniów do olimpiad i konkursów języka angielskiego. Objęcie opieką uzdolnionych uczniów. Regularne spotkania pozalekcyjne. Cały okres trwania stażu ( jeżeli zachodzi taka potrzeba) Zaświadczenia Dyrektora szkoły, wpisy w dziennikach 2. Rozpoznanie potrzeb w zakresie pomocy uczniom z trudnościami edukacyjnymi , współpraca z pedagogiem szkolnym i wychowawcami klas. Rozmowy i konsultacje z pedagogiem i wychowawcami , wspólne podejmowanie decyzji dotyczących dalszego działania i współpracy 3. Organizacja lub pomoc w organizacji konkursów i imprez szkolnych Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych , wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. (§8 ust. 2 pkt. 5) Zadania Formy realizacji Termin Uwagi 1. Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczymi Indywidualne konsultacje z rodzicami Cały okres trwania stażu Potwierdzenie Dyrektora szkoły Wspólne spotkania ucznia, rodzica, nauczyciela/wychowawcy i pedagoga szkolnego. Natychmiastowe informowanie o problemach i podejmowanie właściwych zadań. Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. 2. Stała obserwacja oraz wspólna analiza wyników w nauce uczniów oraz ich zachowania Rozmowy z uczniami na temat ich problemów oraz wspólne znajdywanie rozwiązań Cały okres trwania stażu Potwierdzenie Dyrektora szkoły. Przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego. Kształtowanie postawy otwartości i ciekawości świata. Kształtowanie postawy tolerancji wobec osób niepełnosprawnych i obcokrajowców. *nauczyciel zastrzega sobie prawo do modyfikacji planu rozwoju zawodowego zgodnie z bieżącymi potrzebami szkoły. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |