Katalog

Katarzyna Zarębska-Grodzicka, 2016-05-18
Lublin

Inne języki obce, Scenariusze

Scenariusz lekcji jęz. hiszpańskiego - La casa especial

- n +

Scenariusz lekcji z języka hiszpańskiego
Prowadzący: Katarzyna Zarębska- Grodzicka
Klasa: 1F
Temat: La casa especial – repaso U4
Treści z podstawy programowej:
*(PP 1.5, 1.15) Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: dom, elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka
*(PP. 2.6, 2.4) Uczeń rozumie ze słuchu bardzo proste, krótkie, typowe wypowiedzi; określa kontekst wypowiedzi (np. czas, miejsce, sytuację, uczestników) oraz znajduje w tekście określone informacje.
*(PP. 4.1) Uczeń tworzy bardzo krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne: opisuje ludzi, przedmioty, miejsca i czynności.
Cel ogólny:
Wzbogacenie i ugruntowanie słownictwa związanego z domem i jego wyposażeniem
Cele szczegółowe:
- uczeń zna i posługuje się słownictwem związanym z domem
- uczeń rozumie krótkie, proste wypowiedzi ustne oraz wyszukuje w nich określone informacje
Postawy- cele wychowawcze:
- uczeń potrafi pracować w małych zespołach zadaniowych (parach, grupach)
- uczeń rozwija ciekawość poznawczą i aktywność intelektualną
- uczeń rozwija postawę ciekawości i otwartości wobec innych kultur
Metody i formy pracy:
- metoda aktywizująca (oglądowa – wykorzystanie obrazków, książki elektronicznej, filmu, quizu),
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- praca całą klasą
Techniki pracy : praca z materiałem wizualnym, praca z filmem, zabawa Kahoot (https://create.kahoot.it/#quiz/20e22662-9a56-40a5-a1ec-f7a672e1074c)
Środki dydaktyczne: podręcznik „Español en marcha”, podręcznik elektroniczny, karty do pracy do filmu, film (https://www.youtube.com/watch?v=eHMU8-n3dWo&list=PLdzqcdsXmqB8k_tf6HgYYVbycksMN7YWg&index=44), kolorowe pisaki
Przebieg lekcji:
I. Etap wstępny (Wprowadzenie)
1. Sprawdzenie obecności, wpisanie tematu do dziennika
2. Określenie celu lekcji oraz zapisanie tematu na tablicy
3. Rozgrzewka językowa - sprawdzenie pracy domowej (ustnej) oraz umiejętności i wiedzy z lekcji poprzednich (cała klasa). Nauczyciel pyta klasę o rodzaje domów, miejsce zamieszkania, piętro na którym mieszkają itd..
II. Etap główny (rozwinięcie)
1. Przypomnienie słownictwa z zakresu wyposażenia poszczególnych pomieszczeń w domu - praca całą klasą (uczniowie podchodzą do tablicy i uzupełniają tabelkę kolorowymi pisakami). Wykorzystanie kart pracy.
    El dormitorio -
    El salón- comedor -
    La cocina -
    El cuarto de baño -
    El jardín -
2. Objaśnienie nowego słownictwa, podanie synonimów do wybranych słów.
3. Projekcja filmu, uczniowie na karcie pracy zaznaczają sprzęty, które pojawiają się na filmie oraz podpisują części domu na zdjęciu.
4. Ponowna projekcja filmu, w trakcie której zaznaczają odpowiedzi w teście wielokrotnego wyboru. Uczniowie czytają prawidłowe odpowiedzi, nauczyciel komentuje i ewentualnie poprawia odpowiedzi.
III. Faza końcowa (Podsumowanie)
1. Uczniowie dobierają się w grupy oraz logują na platformie kahoot.it
2. Uczniowie pracują w grupach uczestnicząc w quizie.
4. Nauczyciel wystawia oceny za aktywność.
5. Nauczyciel zadaje pracę domową (ułożyć zdania z 10 przymiotnikami umieszczonymi na karcie pracy w punkcie C, opisując dom José Ángela) oraz pracę dla chętnych – pełny opis domu pokazanego na filmie.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.