Katalog Dorota Krupa, 2016-05-18 Wadowice Górne Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęcia "Koń" 3,4-latkiScenariusz zajęć Autor: Dorota Krupa Grupa: "Biedroneczki" 3,4 – latki Temat kompleksowy: Co się dzieje na wiejskim podwórku? Temat zajęć: Wesoły koń. Cele ogólne: - rozwijanie sprawności ruchowej, artykulacyjnej i manualnej - rozwijanie poczucia rytmu - zachęcanie do wypowiedzi, formułowania krótkich myśli Cele operacyjne: Dziecko: - rozpoznaje zwierzęta żyjące na wsi: konie; - potrafi krótko wypowiedzieć się na temat obrazka - ćwiczy wyobraźnię i pamięć - umie ustawić się w kole i przemieszczać się po jego okręgu - uczestniczy w zabawie ruchowej ze śpiewem - potrafi cieszyć się ze wspólnej zabawy - potrafi rozcierać plastelinę w konturze rysunku oraz rysować patyczkiem po plastelinie Formy pracy: grupowa, indywidualna Metody: zadania stawiane do wykonania, pokaz, objaśnienia, instrukcje Środki dydaktyczne: obrazek z koniem, płyta CD z piosenką "Koniki", rysunek konturowy konia, plastelina (brązowa i czarna), patyczki, Podstawa programowa: 1.1; 1.2; 3.2; 3.3; 8.2; 12.1; 14.2; 14.3 Przebieg zajęć: 1. Powitanie "Jestem...." 2. Rozmowa kierowana na temat obrazka: "Koń" 3. Czytanie opowiadania "Wesoły konik" Patrycji Siewiera-Kozłowskiej z zakresu profilaktyki logopedycznej 4. Zabawa ruchowa "Koniki" 5. Praca plastyczna "Koń" Ewaluacja: Dzieci, którym zajęcie podobało się wkładają do koszyczka przy wizerunku konia siano (lub kostkę cukru). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |