Katalog Agnieszka Budnik, 2016-05-18 Poznań Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Mali badacze- -tajemnice ognia1. Grupa przedszkolna : 2. Imię i nazwisko prowadzącego: 3. Data: 4. Temat tygodnia: Eksperymentujemy! 5. Temat zajęcia: Mali badacze- -tajemnice ognia 6. Cel ogólny zajęcia • Kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych doświadczeń i wyciągania wniosków • Kształtowanie nawyków bezpiecznego zachowania się podczas przeprowadzania doświadczeń • Wzbudzanie ciekawości 7. Cele operacyjne zajęcia: Dziecko: - buduje pozytywne relacje między członkami grupy - wie, jakie istnieją niebezpieczeństwa i korzyści związane z ogniem - wie, że nie tylko sam płomień, ale i gorące powietrze może odpalić zapałkę - wie, że ciepłe, niewidoczne powietrze z zapałki unosi się do góry i wprawia papier w ruch - wie, że ogień potrzebuje powietrza, żeby się palić i jak się kończy to gaśnie - potrafi wyciągnąć wnioski i poprawnie wypowiadać się -poznaje świat poprzez obserwację i eksperyment 8. Podstawa programowa (obszar słownie/ numer) : np. 1, 3, 4, 5, 6 9. Metody: oglądowa, czynna, słowna 10. Formy pracy: • Indywidualna • Grupowa 11. Środki dydaktyczne: świeczki, zapałki, słoik lub szklanka, talerz, zabarwiona woda, 12. Przebieg -przywitanie piosenką; -zabawa integracyjna „Woda, ogień, powietrze”; -rozmowa kierowana na temat ognia: wymienianie przez dzieci korzyści i niebezpieczeństw związanych z ogniem; -Eksperyment I „Czy gorące powietrze może zapalić zapałkę” -Eksperyment II „Znikająca woda” -Eksperyment III „Jak można zgasić świeczkę" -Eksperyment IV „Sklejone szklanki” -Ewaluacja: dokończ zdanie „Na dzisiejszych zajęciach najbardziej podobało mi się, gdy…” Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |