AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

JOANNA ANDRECZKO, 2016-05-18
Żory

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

„W poszukiwaniu niespodzianek Św. Mikołaja”

- n +

GRUPA: 6 – LATKI
PROWADZĄCA: mgr Joanna Andreczko
DZIAŁ PROGRAMOWY: obszar edukacji z zakresu kształtowania gotowości do
nauki czytania i pisania oraz wspomagania rozwoju
intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
TEMAT ZAJĘCIA: „W poszukiwaniu niespodzianek Św. Mikołaja” - próby
samodzielnego czytania wg metody J. Cieszyńskiej.
Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 5.

CELE:
1. OGÓLNE:
- kształtowanie umiejętności czytania sylab, wyrazów i krótkich zdań;
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat;
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania;
- kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 5;
- wzbogacanie dziecięcych przeżyć estetycznych.

2. SZCZEGÓŁOWE: (dziecko ...)
- rozpoznaje i odczytuje poznane sylab, wyrazy i krótkie zdania;
- wypowiada się na podany temat i słucha wypowiedzi innych;
- identyfikuje poznane sylaby z ich zapisem graficznym;
- doskonali koordynację ruchowo – wzrokową;
- grupuje konkretne przedmioty i określa słownie przyjęte przez siebie kryterium;
- liczy i porównuje liczebność zbiorów w zakresie 5;
- czynnie uczestniczy w proponowanych zabawach;
- przestrzega zasad i umów;
- współdziała w zespole;
- doprowadza pracę do końca.
METODY: czynna – samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do
wykonania, kierowanie działalnością dziecka;
słowna – zagadka, rozmowa z dziećmi, objaśnienie;
oglądowa – obserwacja, pokaz, metoda nauki czytania
prof. J. Cieszyńskiej.
FORMA: - zbiorowa (zajęcia planowane z całą grupą);
- grupowa;
- praca indywidualna.
POMOCE: list, zagadki, sylweta Św. Mikołaja, skarpety z zadaniami, ilustracje zabawek,
worki na prezenty, kartoniki z cyframi, koperty z puzzlami, sylabki, emblematy
do zawieszenia na szyi, obrazki do pracy indywidualnej, płyta CD z nagraniami
do zabaw ruchowych.

PRZEBIEG ZAJĘCIA

1. Powitanie.

„Już spotkania nadszedł czas, więc przywitać pragnę was,
W kole pięknie stańmy, ręce sobie dajmy, bo zabawa czeka nas”.

2. Wprowadzenie w tematykę zajęcia poprzez przekazanie wiadomości od Św. Mikołaja.
„Witam Was moi kochani przyjaciele!
Dostałem Wasze piękne, kolorowe obrazki. Bardzo Wam za nie dziękuję. Razem
z moimi pomocnikami byłem dziś w nocy w Waszym przedszkolu. Zostawiłem dla Was kilka zadań. Wybierzcie się teraz na ich poszukiwania. Rozwiązujcie zadania przygotowane przeze mnie, a cierpliwość i mądrość Wasza zostanie nagrodzona. Zapraszam Was do pierwszego zadania i życzę dobrej zabawy. Przesyłam Wam również zagadkę, którą przeczyta wasza pani. Po jej odgadnięciu dowiecie się, kto do was napisał.
„Co to za kochany Święty, co przynosi dzieciom prezenty?” (Mikołaj)
P.S. Po rozwiązaniu wszystkich zadań Wasza Pani Odczyta Wam drugą część listu.

3. Rozmowa nawiązująca do treści listu:
- od kogo otrzymaliście list?
- co Mikołaj dla nas zostawił?
- za co Mikołaj podziękował w liście?

(Aby rozwiązać pierwsze zadanie musimy odnaleźć odpowiednią skarpetę Św. Mikołaja i rozwiązać zagadkę. Na samym wierzchołku ma ją choineczka.
To błyszcząca ... (gwiazdeczka).

4. „Pomagamy Mikołajowi” – segregowanie prezentów.

Na tablicy zawieszone są worki oznaczone sylabami LA, MI, PI. Zadaniem dzieci jest przyporządkowanie do worka prezentów rozpoczynających się tą samą sylabą, przeliczenie elementów oraz podpisanie odpowiednią liczbą kółek i kartoników z cyframi.

4. Zabawa ruchowa: „Taniec zabawek” – przenosimy się do krainy Św.
Mikołaja. Gdy gra muzyka dzieci są wesołe i tańczą, gdy muzyka milknie
zamieniają się w zabawki i stoją nieruchomo.
Odszukanie kolejnej skarpety za pomocą zagadki „Przyszła do nas z lasu, teraz jest zielona, lecz gdy przyjdą święta, będzie wystrojona”.(choinka)
7. „Czyj to prezent” - praca w małych zespołach na dywanie.
Zadaniem dzieci jest ułożenie puzzli z wizerunkiem dzieci z prezentami
a następnie podpisanie obrazka za pomocą odpowiedniego zdania. Próby
samodzielnego odczytywania prostych wyrazów i zdań.
8. Zabawa ruchowa „Sanie Mikołaja” – dzieci dobierają się w pary i tworzą
zaprzęgi (mikołaj i renifer). Gdy gra muzyka zaprzęgi poruszają po sali, gdy
muzyka milknie zatrzymują się i zamieniają rolami. Zabawę powtarza się kilka
razy.
Zadanie znajduje się w skarpecie z zagadką: „Co to za zwierze, w saniach
Mikołaja wiezie” (renifer)
8. „Świąteczne obrazki” – praca indywidualna przy stolikach, zadanie dzieci
polega na odszukaniu kartonika ze swoim imieniem pod którym
umieszczone jest zadanie do wykonania.
9. Porządkowanie miejsc pracy, właściwe obchodzenie się z wytworem
własnej pracy i pracy kolegów.
10. Odczytanie drugiej części listu.
„ Kochane dzieciaki!
Dziękuję Wam za wspólną zabawę. Wszystkie zadania rozwiązałyście
prawidłowo. Jestem z Was bardzo dumny. Upominki – niespodzianki już na
Was czekają, ale musicie być cierpliwi i zaczekać do jutra kiedy to odwiedzę
Wasze przedszkole”.
Do zobaczenia Mikołaj.

11. Pożegnanie. Wspólne zabawy z Rodzicami.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.