Katalog

Agnieszka Ślażyńska, 2016-05-18
Hrubieszów

Awans zawodowy, Sprawozdania

Dyplomowany Sprawozdanie z Planu Rozwoju Zawodowego

- n +

Zespół Szkół Miejskich Nr 2
w Hrubieszowie
Nauczyciel odbywający staż: Agnieszka Ślażyńska


SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO ZA OKRES OD 01.09.2013r. DO 31.05.2016r.
NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ
+ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO ZA OKRES OD 01.09.2013r. DO 31.05.2016r.

Lp.
Wymagania określone przez Rozporządzenie MEN z 01 marca 2013r. (§, ust, pkt.)

Działania planowane w Planie Rozwoju Zawodowego
Działania i czynności podjęte w okresie sprawozdawczym.
Ewaluacja (refleksje osobiste), dotyczące danego działania czy podjętych czynności.
1.
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły.



1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego
i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności
w podnoszeniu jakości pracy szkoły.


2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy oraz metod pracy pedagogicznej.



3.Przygotowanie uczniów
do konkursów szkolnych
i międzyszkolnych.


4. Czynny udział w przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych organizowanych przez OKE.


5. Uwzględnienie w pracy dydaktycznej i wychowawczej
potrzeb rozwojowych ucznia.


6. Opracowanie narzędzi badawczych do mierzenia jakości i diagnozy edukacyjnej.


7. Pedagogizacja rodziców podczas konsultacji i zebrań (specyficzne trudności
w uczeniu się, trudności wychowawcze).


8. Pełnienie dodatkowych zadań i funkcji w szkole.


9.Organizowanie i sprawowanie opieki nad klasopracownią (pracownia chemiczna).


analiza dokumentów: WSO, Programu Wychowawczego
udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej
udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego (kursach, szkoleniach, warsztatach)


* Kurs kwalifikacyjny Wychowanie do życia w rodzinie

* Kurs kwalifikacyjny Przyroda


*Kurs kwalifikacyjny Oligofrenopedagogika


* Kurs kwalifikacyjny Organizacja i zarządzanie oświatą


* Konferencja w ramach wojewódzkich grantów edukacyjnych EWD jako wskaźnik efektywności kształcenia
(7 godzin dydaktycznych)


*Warsztaty szkoleniowe i wizyty studyjne - Austria, Niemcy, Szwajcaria -Nauczyciel w przedsiębiorstwie (150 godzin dydaktycznych)

* Warsztaty szkoleniowe Konstruowanie programu wsparcia dla ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych(5godzin dydaktycznych)

* Warsztaty szkoleniowe Motywowanie uczniów do nauki postawy psychologiczne i praktyka(5 godzin dydaktycznych)



* Konferencja metodyczna Jak skutecznie sobie radzić z agresywnymi zachowaniami uczniów?
(2 godziny dydaktyczne)


* Konferencja metodyczna Jak zachęcić uczniów do pracy metodą projektów? (5 godzin dydaktycznych)

* Konferencja metodyczna Kształcenie umiejętności praktycznych warunkiem skutecznego procesu nauczania (3 godziny dydaktyczne)

* Warsztaty szkoleniowe Pierwsza pomoc przedmedyczna (2 godziny dydaktyczne)

* Warsztaty szkoleniowe Motywowanie uczniów do nauki postawy psychologiczne i praktyka(5 godzin dydaktycznych)



* Konferencja metodyczna Jak skutecznie sobie radzić z agresywnymi zachowaniami uczniów? (6 godzin dydaktycznych)

* Warsztaty szkoleniowe Uczeń agresywny w szkole aspekty prawne i procedury postępowania (6 godzin dydaktycznych)

* Warsztaty szkoleniowe Komunikacja interpersonalna (8 godzin dydaktycznych)

* Warsztaty szkoleniowe Konstruowanie programu wsparcia dla ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5 godzin dydaktycznych)

samodzielne działania pogłębiające własną wiedzę i umiejętności (studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli
analiza nowości wydawniczych w wybranych obszarach
regularne zapoznawanie się ze zmianami w szkolnictwie oraz innowacyjnymi metodami edukacyjnymi

przygotowanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych oraz konkursach szkolnych

przygotowywanie uczniów
do aktywnego uczestniczenia
w konkursach plastycznych
oraz z zakresu sztuki

przygotowywanie uczniów
do egzaminów gimnazjalnych
z chemii, biologii oraz sztuki
udział w przebiegu egzaminu zgodnie z funkcją wyznaczoną przez Dyrektora Szkoły

prowadzenie w razie potrzeb zajęć dodatkowych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami
w nauce
rozwijanie możliwości uczniów w zakresie ich zainteresowań, zdolności plastycznych

rozwijanie zdolności uczniów z zakresu chemii

rozwijanie zdolności uczniów z zakresu twórczości i sztuki

opis i analiza wyników osiągnięć edukacyjnych uczniów
opracowanie wniosków i zaleceń do dalszej pracy
konstruowanie testów, ankiet, planów, zestawień

spotkania indywidualne z rodzicami
konsultacje
pogadanki

sprawowanie opieki nad uczniami w Samorządzie Szkolnym
udział w komisjach konkursowych
wykonywanie dekoracji szkoły, scenografii do spektakli i uroczystości
nadzorowanie przebiegu uczniowskich projektów edukacyjnych, konsultacje

prace porządkowe w pracowni
gromadzenie potrzebnych do zajęć pomocy dydaktycznych
kompletowanie zbiorów bibliotecznych o tematyce chemicznej
dbałość o właściwe doposażanie pracowni chemicznej

Udział w pracach Zespołu do Spraw Ewaluacji (opracowanie metod i przeprowadzenie ewaluacji, przedstawienie wyników radzie pedagogicznej).

Uzyskanie kwalifikacji do prowadzenia zajęć z zakresu wychowania do życia w rodzinie.

Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przedmiotu przyroda.

Uzyskanie kwalifikacji do prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych, z upośledzeniami różnego stopnia.

Uzyskanie kwalifikacji z zakresu organizacji i zarządzania oświatą.

Efektywne nauczanie przedmiotów uczniów o określonych możliwościach intelektualnych, wykorzystywanie ich potencjału do indywidualnego rozwoju oraz pomoc w wyborze dalszej drogi edukacyjnej.

Wykorzystanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości i zarządzania w celu podniesienia efektywności pracy placówki oraz zwiększenia jej konkurencyjności na rynku.

Wykorzystanie wiedzy w celu doskonalenia pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych w ramach nauczania indywidualnego.

Zastosowanie zdobytej wiedzy w motywowaniu do nauki uczniów, mających trudności w przyswajaniu wiedzy, uczniów z problemami społecznymi oraz mających trudną sytuację rodzinną.

Zastosowanie odpowiednich metod w opanowywaniu agresywnych zachowań wśród uczniów, redukowanie stresu, wprowadzanie działań motywujących i zastępczych w odreagowywaniu.

Wprowadzanie działań zachęcających uczniów do pracy metodą projektową, odzwierciedlające się większą ilością projektów gimnazjalnych,w roku szkolnym 2013/2014 oraz 2015/2016 opartych na własnej kreatywności.

Przykłady projektów uczniowskich;
* Obchody 240 rocznicy powołania Komisji Edukacji Narodowej dekoracja.
* Misterium Bożonarodzeniowe scenografia wielkoformatowa
* Jak wykonać dekorację wielkoformatową na Święto Patrona Szkoły?* Wakacje to czas odpoczynku ... dekoracja tablic scenograficznych

Kształtowanie umiejętności praktycznych wśród uczniów z zakresu przedmiotu:
* chemia doświadczenia, eksperymenty, projekty
* plastyka i zajęcia artystyczne rozwijanie twórczości plastycznej i artystycznej, konstruowanie makiet, zastosowanie różnorodnych technik twórczych, wykorzystywanie programów graficznych w twórczości
* wychowanie do życia w rodzinie praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy w określaniu swojej tożsamości seksualnej, tworzenia więzi rodzinnych i społecznych, posługiwania się prawem rodzinnym oraz współpracy z instytucjami działającymi na rzecz człowieka i rodziny.

Wykorzystanie zdobytej wiedzy do ewentualnego wykorzystania podczas udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.



Zastosowanie zdobytej wiedzy w motywowaniu do nauki uczniów, mających trudności w przyswajaniu wiedzy, uczniów z problemami społecznymi oraz mających trudną sytuację rodzinną.

Zastosowanie odpowiednich metod w opanowywaniu agresywnych zachowań wśród uczniów, redukowanie stresu, wprowadzanie działań motywujących i zastępczych w odreagowywaniu.

Poznanie oraz umiejętne wykorzystywanie aspektów prawnych oraz procedur postępowania, dotyczących zachowań agresywnych wśród uczniów, wprowadzanie metod poprawnego i efektywnego przeciwdziałania zachowaniom agresywnym w ujęciu prawnym.
Wprowadzanie działań zachęcających uczniów do podejmowania wysiłku, związanego z podjęciem nauki oraz jej efektywną kontynuacją oraz wykorzystywaniem w procesie dalszej drogi edukacyjnej.

Nabycie i udoskonalenie umiejętności związanych z efektywną komunikacją.

Udoskonalenie kompetencji w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Doskonalenie umiejętności identyfikacji informacji zawartych w opiniach oraz formułowania na tej podstawie indywidualnych programów wsparcia ucznia.

Przykładowo:
Chemia w Szkole
Czasopismo przedmiotowo-metodyczne dla nauczycieli różnych typów szkół. Dwumiesięcznik zawiera publikacje z zakresu metodyki nauczania przedmiotu oraz upowszechnia najnowsze osiągnięcia z dziedziny chemii.
Edukacja
Kwartalnik Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie poświęcony współczesnym problemom kształcenia i wychowania oraz perspektywom rozwoju oświaty. Czasopismo zawiera min. działy: Studia, Badania, Książki i czasopisma, Doświadczenia i propozycje.
Edukacja i Dialog
Miesięcznik prezentujący kierunki rozwoju współczesnej pedagogiki w kraju i za granicą. Animuje ruch uspołecznienia szkół, promuje nowatorstwo pedagogiczne, propaguje dialog społeczny w szerokim znaczeniu.
Nowa Szkoła
Miesięcznik społeczno - pedagogiczny. Jedno z najważniejszych czasopism dotyczących nauczania i wychowania w szkole. Poświęca wiele uwagi polityce oświatowej, nowatorstwu pedagogicznemu w kraju i za granicą, tematyce nauczycielskiej i uczniowskiej.


* przygotowywanie uczniów do udziału w konkursie kuratoryjnym z zakresu chemii na etapie gimnazjalnym
* przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych:
- konkurs profilaktyczny Co o Aids wiedzieć warto?
- konkurs plastyczny Ekopojazdy i ekoludki - czyli twórcza eksplozja wokół śmieci
* przygotowywanie uczniów do konkursów plastycznych o zasięgu powiatowym, regionalnym, wojewódzkim oraz ogólnopolskim i uzyskiwanie wysokich wyników w tych konkursach wykaz osiągnięć uczniów w załączniku

*przygotowywanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego z części przyrodniczej w zakresie chemii uzyskanie dobrych wyników uczniów w porównaniu do osiągnięć młodzieży z gminy, powiatu i województwa

*przygotowywanie uczniów do egzaminów gimnazjalnych z części humanistycznej w zakresie twórczości i sztuki

* prowadzenie zajęć pozalekcyjnych przygotowujących uczniów
do egzaminów gimnazjalnych z chemii

* prowadzenie zajęć wyrównawczych z chemii dla uczniów z trudnościami w uczeniu się ( doraźnie w miarę potrzeb)
* prowadzenie konsultacji przedmiotowych w celu poprawy wyników w nauce, sprawdzianów, klasówek dla uczniów gimnazjum (cyklicznie w miarę potrzeb)

* rozwijanie zainteresowań uczniów chemią oraz naukami ścisłymi prowadzenie Koła Chemicznego dla gimnazjalistów ALCHEMIK według autorskiego programu dydaktycznego
* organizowanie corocznych wyjazdów na Pokazy chemiczne Wydziału Chemii UMCS Lublin, Dni Nauki

* rozwijanie zainteresowań uczniów twórczością i sztuką w ramach Koła Plastycznego AKADEMIA MŁODEGO ARTYSTY dla klas IV VI szkoły podstawowej według autorskiego programu dydaktycznego
* rozwijanie zainteresowań uczniów z zakresu twórczości i sztuki: organizowanie wyjazdów edukacyjnych do kina, muzeum, na wystawy, wernisaże, warsztaty tematyczne, organizacja spotkań z artystami oraz ciekawymi twórcami, np.: warsztaty graffiti, tkackie, andrzejkowe
* przygotowywanie uczniów do udziału w różnorodnych konkursach plastycznych o zasięgu szkolnym, powiatowym, rejonowym, wojewódzkim oraz ogólnopolskim, w tym profilaktycznych np.: w ramach Kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł
* pomoc w przygotowywaniu i realizacji uczniowskich projektów edukacyjnych z zakresu chemii, plastyki oraz zajęć artystycznych


* konstruowanie testów z zakresu chemii dla klas gimnazjalnych
*konstruowanie ankiet do diagnozowania pracy dydaktycznej i wychowawczej
* udział w pracach Zespołu do Spraw Ewaluacji (opracowanie metod i przeprowadzenie ewaluacji, przedstawienie wyników radzie pedagogicznej).


*spotkania indywidualne
z rodzicami poszczególnych zespołów klasowych
*spotkania z rodzicami klasy z powierzonym wychowawstwem (cyklicznie oraz doraźnie w miarę potrzeb)



*sprawowanie opieki nad sekcją artystyczną Samorządu Uczniowskiego
* praca w zespole do spraw ewaluacji
*udział w komisjach konkursowych
*projektowanie i realizacja scenografii i dekoracji do szkolnych inscenizacji oraz imprez kulturalnych o zasięgu miejskim lub powiatowym
*aktualizacja tablic szkolnych
*ekspozycja prac plastycznych uczniów naszej szkoły
*współpraca z nauczycielami odpowiedzialnymi za daną uroczystość szkolną
*wykonanie projektów oraz udział w formie konsultanta w projektach uczniowskich

* sprawowanie opieki nad pracownią chemiczną
* współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczną w Hrubieszowie
* Wzbogacanie pracowni przedmiotowej:
pozyskanie szkła laboratoryjnego (kolby, bagietki, pipety)
pozyskanie plansz dydaktycznych
pozyskanie stereogramów 3D
pozyskanie wielu materiałów plastycznych, wspomagających pracę dzieci i młodzieży na lekcjach plastyki i zajęć artystycznych

2.

3.

4.

§ 8 ust.2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
§ 8 ust.2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć,
w szczególności dla nauczycieli stażystów nauczycieli kontraktowych,
prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

§ 8 ust.2 pkt 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych, związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich

1. Udział w szkoleniach
i warsztatach z zakresu wykorzystania techniki
informacyjnej na lekcjach
i w pracy zawodowej nauczyciela oraz zastosowanie Internetu w procesie nauczania i wychowania.

2. Wykorzystanie technologii komputerowej i multimediów podczas realizacji zajęć edukacyjnych

3. Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji szkolnej.

4. Wykorzystanie komputera do dokumentacji zaplanowanych zadań stażu na nauczyciela dyplomowanego


1. Organizowanie form wewnątrzszkolnego dokształcania.

2. Udział w pracach Zespołu
do Spraw Ewaluacji.


3. Praca na rzecz zespołów przedmiotowych.



4. Tworzenie propozycji rozwiązań metodycznych
do wykorzystania w pracy dydaktycznej, we współpracy z instytucjami doskonalącymi nauczycieli oraz promującymi kulturę.

5. Publikowanie działań na forum szkoły.
1.Opracowanie i wdrożenie programu koła chemicznego
Młody ALCHEMIK.


2. Opracowanie i wdrożenie programu koła plastycznego
Akademia MŁODEGO ARTYSTY.













3. Efektywna praca z uczniem posiadającym zalecenia
lub orzeczenia z PPPP
w Hrubieszowie.



udział w różnych dostępnych formach doskonalenia
korzystanie z Internetu, tablicy multimedialnej, programów edukacyjnych na zajęciach przedmiotowych
wykorzystanie technologii informacyjnej w tworzeniu pomocy dydaktycznych, konstruowaniu testów oraz przygotowywaniu materiałów metodycznych
wykorzystanie technologii informacyjnej w projektach, pracach uczniowskich, podczas prezentacji
wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwijaniu zainteresowań plastycznych i twórczych uczniów (programy graficzne, rysunkowe, projektowe,
prezentacja dzieł sztuki, wirtualne spacery po muzeach, galeriach, wystawach)
materiały przygotowane przy użyciu techniki informacyjnej np.: plany, sprawozdania, zestawienia, sprawdziany wiedzy i umiejętności, karty pracy, tabele, wykresy


zastosowanie komputera
oraz technologii informacyjnej
w realizacji zadań rozwojowych przewidzianych w okresie stażu na nauczyciela dyplomowanego


aktywne i twórcze uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej
sporządzenie planu pracy zespołu
opracowanie metod przeprowadzenia ewaluacji
sporządzenie sprawozdania
z realizacji planu pracy
opracowywanie planów, działań, sprawozdań
wymiana doświadczeń
z nauczycielami

opracowanie scenariuszy zajęć warsztatowych dla uczniów
do wykorzystania na lekcji przez nauczycieli




dbałość o oprawę plastyczną uroczystości szkolnych oraz wystrój szkoły
przedstawianie wyników konkursów na tablicach informacyjnych
promowanie twórczości uczniowskiej na terenie szkoły w formie wystaw, ekspozycji, aktywnych działań twórczych
udział w imprezach na szczeblu miejskim, powiatowym i rejonowym w celu promowania placówki


konsekwentne wdrażanie
do realizacji zaplanowanych działań
przeprowadzanie stałej ewaluacji sposobu przeprowadzania działań


















opracowanie wspólnie
z wychowawcami kart - zestawień zakresu dostosowań do poszczególnych uczniów
z trudnościami w uczeniu się
opracowanie programu pracy
i wprowadzenie go do działań podczas zajęć wyrównawczych
z uczniami mającymi trudności
w przyswajaniu materiału


* wykorzystanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnej w pracy dydaktycznej
* przygotowywanie materiałów dydaktycznych, sprawozdań, zestawień, planów pracy i modyfikacje dokumentów

* publikacja internetowa planu rozwoju zawodowego oraz własnych materiałów dydaktycznych

* udział w pracach Zespołu do Spraw Ewaluacji (opracowanie metod i przeprowadzenie ewaluacji, przedstawienie wyników radzie pedagogicznej)

* udział w spotkaniach zespołów przedmiotowych

* scenariusze zajęć warsztatowych w załączniku




* wykonywanie dekoracji, scenografii do spektakli, kostiumów
* wykonywanie dekoracji na korytarzach, tablicach dekoracyjnych
* wykonywanie dekoracji wielkoformatowych
* ekspozycja prac uczniowskich

* programy kół przygotowane do wdrożenia w roku szkolnym 2014/2015
* planowane dodatkowe zajęcia rozwijające zdolności uczniów z zakresu chemii oraz plastyki

* Opracowanie oraz wdrożenie autorskich programów:
Autorski Program rozwijający zainteresowania uczniów gimnazjum z zakresu CHEMII MŁODY ALCHEMIK
Autorski Program rozwijający zainteresowania plastyczne i twórcze dla uczniów klas IV VI szkoły podstawowej AKADEMIA MŁODEGO ARTYSTY
Autorski program Rewalidacji Indywidualnej opracowany dla ucznia VI klasy szkoły podstawowej na podstawie opinii o upośledzeniu w stopniu lekkim


* podjęcie efektywnych działań dotyczących pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, posiadającym orzeczenia o kształceniu specjalnym oraz opinie o dostosowaniu wymagań edukacyjnych
* prowadzenie zajęć wyrównawczych z uczniami mającymi trudności edukacyjne

5.

§ 8 ust.2 pkt 4 c
Poszerzanie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych,
wychowawczych lub opiekuńczych.

1. Aktywny udział w zespołach opracowujących i modyfikujących dokumentację szkolną.

opracowywanie dokumentacji szkolnej
modyfikowanie dokumentów
opracowywanie planów pracy

* modyfikowanie Statutu Szkoły
* modyfikowanie Programu Wychowawczego
* opracowywanie Planu Imprez Szkolnych
* opracowywanie i wdrażanie programów i planów kół zainteresowań, zajęć wyrównawczych
* opracowanie programu z chemii, przygotowującego uczniów klas trzecich gimnazjum do egzaminu gimnazjalnego, ewaluacja programu oraz wprowadzanie programu naprawczego
* opracowanie autorskiego programu rozwijającego zainteresowania uczniów gimnazjum z zakresu CHEMII MŁODY ALCHEMIK
* opracowanie autorskiego programu rozwijającego zainteresowania plastyczne i twórcze dla uczniów klas IV VI szkoły podstawowej AKADEMIA MŁODEGO ARTYSTY
* opracowanie autorskiego programu Rewalidacji Indywidualnej dla ucznia VI klasy szkoły podstawowej na podstawie opinii o upośledzeniu w stopniu lekkim




2. Organizowanie oraz włączanie się w uroczystości, wycieczki, imprezy i konkursy, organizowane na terenie szkoły oraz pozaszkolne.


3. Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły w środowisku lokalnym.

4. Udział uczniów w konkursach plastycznych, przeglądach artystycznych. Zainteresowanie uczniów możliwością sprawdzenia swoich umiejętności.

5. Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury.

6. Zorganizowanie udziału uczniów w Pokazach Chemicznych na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej
w Lublinie.

współorganizowanie uroczystości, wycieczek
i konkursów szkolnych

przygotowywanie uroczystości we współpracy ze środowiskiem lokalnym

organizowanie na terenie szkoły konkursów plastycznych, chemicznych, z zakresu profilaktyki oraz ochrony środowiska
wyszukiwanie propozycji
od różnych instytucji dotyczących konkursów plastycznych
przygotowywanie uczniów
do udziału w konkursach, przeglądach
praca indywidualna z uczniem zdolnym

organizowanie wycieczek, wyjazdów do kina, muzeum,
na wystawy, warsztaty plastyczne, plenery malarskie

organizacje wyjść

organizacja wyjazdu

organizacja wyjazdu

realizacja projektu edukacyjnego

realizacja projektu edukacyjnego


realizacja projektu edukacyjnego

realizacja projektu edukacyjnego
organizacja wyjazdu

* opracowanie regulaminów konkursów
* powołanie komisji konkursowej
* wykonanie dyplomów, zaproszeń, ulotek
* pozyskiwanie sponsorów
* czuwanie nad prawidłowym przebiegiem konkursów, uroczystości, imprez

*Organizacja i przygotowanie imprez:
Inauguracja roku szkolnego 2013/2014, 2014/2015, 2015/2016 (dekoracja)
Uroczysta akademia z okazji 240 rocznicy powstania Komisji Edukacji Narodowej ( dekoracja wielkoformatowa, zaproszenia)
Obchody 80 lecia Szkoły ( przygotowanie projektu folderu promującego szkołę, zaproszeń oraz elementów dekoracji)
Uroczyste Ślubowanie Uczniów Klas Pierwszych (dekoracja)
Andrzejki wykonanie dekoracji wielkoformatowej
Choinka szkolna wykonanie dekoracji korytarzy szkolnych oraz sali tanecznej
Święta wielkanocne dekoracja korytarzy szkolnych
Ekopojazdy i ekoludki -czyli twórcza eksplozja wokół śmieci ( dekoracja)
Organizacja konkursu plastycznego Twórcza eksplozja wokół śmieci na pojazd lub postać z odpadów
Międzyszkolny Konkurs Wiedzy i Postaw Ekologicznych (dekoracja)
Szkolne Andrzejki(dekoracja)
Co o AIDS wiedzieć warto? - konkurs profilaktyczny (organizacja, pogadanki profilaktyczne, projekty dyplomów)
A ty co wybierasz? (scenografia do spektaklu profilaktycznego)


Historia i kultura w praktyce-lekcja muzealna w Muzeum Na Zamku w Lublinie
Warsztaty tkackie w Hrubieszowskim Domu Kultury organizacja wyjścia dla dzieci i młodzieży
Wojownik i księżniczka lekcja muzealna oraz warsztaty w Muzeum im. Ks. Stanisława Staszica w Hrubieszowie
Andrzejkowe wróżby warsztaty w Muzeum im. Ks. Stanisława Staszica w Hrubieszowie
Architektura Hrubieszowa lekcja muzealna oraz warsztaty w Muzeum im. Ks. Stanisława Staszica w Hrubieszowie
Hrubieszów miasto trzech kultur lekcja muzealna w Muzeum im. Ks. Stanisława Staszica w Hrubieszowie

Pokazy chemiczne na Wydziale Chemii UMCS Lublin cyklicznie 1 2 razy w trakcie każdego roku szkolnego
organizacja wycieczki młodzieży gimnazjalnej w Bieszczady
Badanie stanu czystości rzeki Huczwy-projekt klas I-III Gimnazjum (realizacja projektu)
Eko Agenci na tropie (wycieczka klas II gimnazjum do Miejskiej Oczyszczalni Ścieków w ramach projektu ekologicznego)
Konkurs na Ulotkę promującą oszczędzanie energii i wody(projekt ekologiczny)
Czar Roztocza Wycieczka Ekologiczno Krajoznawcza dla uczniów gimnazjum

Święto Niepodległości 11 listopada (dekoracja uroczystości scenografia, kotyliony, oprawa fotograficzna)
Misterium Bożonarodzeniowe (organizacja, scenografia wielkoformatowa, zaproszenia)
Zabawa Choinkowa (dekoracja sali gimnastycznej oraz korytarza szkoły)
Dzień Patrona Szkoły (organizacja, scenografia wielkoformatowa, kostiumy)
Uroczystość Konstytucji 3 Maja oprawa plastyczna uroczystości dekoracje, kotyliony
Organizacja i koordynowanie przebiegu Balu Gimnazjalnego 2015 roku
Miejski Konkurs Piosenki Europejskiej 2015 w HDK ( scenografia wielkoformatowa )
Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2013/2014, 2014/ 2015,2015/2016 dekoracja

* Organizowanie wyjść, wyjazdów do kina, na basen, do teatru itp.
Wycieczka do Miejskiej Oczyszczalni Ścieków w Hrubieszowie (projekt ekologiczny)
Wycieczka do Muzeum - lekcja muzealna w Muzeum Na Zamku w Lublinie
Wycieczka do Biblioteki Miejskiej w Hrubieszowie
Pokazy chemiczne na Wydziale Chemii UMCS Lublin
Wycieczka do Centrum Kultury Stylowy w Zamościu
Wyjazdy kulturalno edukacyjne do Centrum Cinema City w Lublinie
Wycieczka na kiermasz prac XI edycji Konkursu Wokół Wielkanocnej Nadziei
Wycieczka klasy I i II gimnazjum na Dni Otwarte ZS Nr1 w Hrubieszowie
Organizacja wyjścia klas III gimnazjum na Dni Otwarte ZS Nr 3 w Hrubieszowie
Wyjście lub wyjazdy na rozdania nagród w konkursach plastycznych
organizacja plenerów malarskich na terenie wokół szkolnym


6.

§ 8 ust.2 pkt 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

1. Współpraca z organizacjami, instytucjami oraz innymi podmiotami, działającymi na
rzecz edukacji dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym.

3. Współpraca z Biurem Wystaw Artystycznych Galerii Zamojskiej.



4. Uczestniczenie w akcjach ogólnospołecznych.

5. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie zadań.


współudział w organizowaniu spotkań i uroczystości
z przedstawicielami władz
współpraca z PPPP
w Hrubieszowie (opinie, pogadanki, szkolenia, prelekcje)
współpraca z pedagogiem szkolnym
współpraca z Hrubieszowskim Domem Kultury
współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno Epidemiologiczną w Hrubieszowie ( pogadanki, prelekcje, materiały promujące zdrowy styl życia oraz przeciwdziałające uzależnieniom)
współpraca z Biblioteką Miejską, Biblioteką Powiatową oraz Biblioteką Pedagogiczną w Hrubieszowie
współpraca z PCK
współpraca z policją, strażą pożarną, strażą graniczną (prelekcje, pogadanki)

przygotowanie i udział
w organizowanych przez tę placówkę wojewódzkich przeglądach twórczości plastycznej w ramach Zamojskiego lata teatralnego

udział w akcji Sprzątanie Świata

udział w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy
udział w doraźnych akcjach ogólnospołecznych


sprawowanie opieki nad uczniami w Samorządzie Szkolnym
udział w komisjach konkursowych
wykonywanie dekoracji szkoły, scenografii do spektakli i uroczystości
nadzorowanie przebiegu uczniowskich projektów edukacyjnych, konsultacje

współpraca z Urzędem Miasta Hrubieszów
współpraca z Burmistrzem miasta Hrubieszów oraz naczelnikiem Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu
współpraca ze Starostwem Powiatowym w Hrubieszowie oraz naczelnikiem Wydziału Edukacji, Kultury, Kultury fizycznej i Turystyki
współpraca z Powiatowym Zespołem Placówek Szkolno Wychowawczych w Hrubieszowie (wizyty, prelekcje, konkursy)
współpraca z Parafią Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Hrubieszowie
współpraca z Powiatową Komendą Policji w Hrubieszowie (wizyty, prelekcje, konkursy, wykłady)
współpraca z Jednostką Wojska Polskiego w Hrubieszowie (wizyty, prelekcje, konkursy, wykłady)

współpraca z 2 Hrubieszowskim Pułkiem Rozpoznawczym im. majora Henryka Dobrzańskiego Hubala (wizyty, prelekcje, konkursy, wykłady)
współpraca z Nadbużańskim Oddziałem Straży Granicznej w Hrubieszowie (wizyty, prelekcje, konkursy, wykłady)
współpraca z Zakładem Karnym w Hrubieszowie (wizyty, prelekcje)

* uzyskiwanie przez uczniów wysokich wyników w prestiżowych konkursach plastycznych, umożliwiające kontynuowanie edukacji artystycznej


* zachęcanie uczniów do udziału w akcjach charytatywnych i społecznych

* wspomaganie uczniów w pracy na rzecz innych ludzi, sfinalizowane wpisami na świadectwie jako szczególne osiągnięcia za prace społeczne



*sprawowanie opieki nad sekcją artystyczną Samorządu Uczniowskiego
*udział w komisjach konkursowych
*projektowanie i realizacja scenografii i dekoracji do szkolnych inscenizacji oraz imprez kulturalnych
*aktualizacja tablic szkolnych
*ekspozycja prac plastycznych uczniów naszej szkoły
*współpraca z nauczycielami odpowiedzialnymi za daną uroczystość szkolną
*wykonanie projektów oraz udział w formie konsultanta w projektach uczniowskich
* realizacja projektów edukacyjnych miejskich, powiatowych oraz innych


7.

§ 8 ust.2 pkt 4 f
Uzyskanie innych znacznych osiągnięć w pracy zawodowej.

1.Sukcesy uczniów naszej szkoły w konkursach plastycznych, przeglądach artystycznych.

2. Sukcesy w pracy dydaktycznej, wychowawczej np. wysokie wyniki ucznia, klas na sprawdzianie/ egzaminie wewnętrznym, w konkursach, zawodach o zasięgu pozaszkolnym:

przygotowywanie uczniów
do konkursów plastycznych, przeglądów
umieszczenie nazwisk laureatów na stronie internetowej szkoły
umieszczenie informacji
o laureatach konkursów na stronie internetowej Lubiehrubie, hrubieszow.info, hrubieszowska.pl

* przygotowywanie uczniów do konkursów różnego typu
* promowanie szkoły poprzez prezentowanie wyników i osiągnięć uczniów na tablicach informacyjnych szkoły oraz na stronach internetowych
* osiąganie przez uczniów bardzo wysokich pozycji w różnorodnych konkursach plastycznych o zasięgu szkolnym, miejskim, powiatowym, rejonowym oraz ogólnopolskim
wysoka średnia dydaktyczna klasy z powierzonym wychowawstwem 4,03
wysokie wyniki egzaminu gimnazjalnego klas trzecich w roku szkolnym 2014/2015 w tym klasy z powierzonym wychowawstwem
promocja do klasy programowo wyższej najsłabszych uczniów
rozwijanie pomocy koleżeńskiej wśród uczniów
wysokie miejsca uczniów w konkursach plastycznych na szczeblu miejskim, powiatowym i ogólnopolskim
organizacja imprez na szczeblu miejskim
udział uczniów w projektach zewnętrznych


§ 8 ust.2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych,
wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

1.Rozpoznawanie i rozwiązanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych lub wychowawczych.

współpraca z rodzicami
i nauczycielami (zebrania, konsultacje, rozmowy indywidualne)
analiza sytuacji diagnozowanych uczniów

ustalenie metod pracy
i oddziaływań wychowawczych
systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu
analiza efektów podjętych działań
podsumowanie i wnioski

* bieżące rozpoznawanie i rozwiązywanie pojawiających się problemów wychowawczych i edukacyjnych
* współpraca z pedagogiem szkolnym oraz instytucjami wspomagającymi rozwiązywanie problemów wychowawczych i społecznych
uczniów
* konstruowanie dydaktycznych programów naprawczych w celu podniesienia efektywności kształcenia uczniów
* wspomaganie rodziców w procesie wychowawczym dzieci i młodzieży
* zapewnianie uczniom bezpieczeństwa i opieki podczas pobytu w szkole oraz podczas wyjazdów, wycieczek, imprez szkolnych i pozaszkolnych
* umożliwianie uczniom właściwego realizowania obowiązku szkolnego oraz wspomaganie pracy nad poprawnymi relacjami społecznymi w szkole i poza nią
* wspieranie ucznia w jego indywidualnym rozwoju, dalszej drodze edukacyjnej oraz przygotowanie do funkcjonowania w społeczeństwie

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.