AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Malwina Banasik, 2016-05-06
Konstancin- Jeziorna

Lekcja wychowawcza, Konspekty

lekcja wychowawcza klasa 4

- n +

Konspekt lekcji wychowawczej w klasie 4
Nauczyciel: Malwina Banasik
Temat: Właściwe zachowania wobec rówieśników i personelu szkoły

Cel ogólny- zapoznanie uczniów z właściwymi i oczekiwanymi zachowaniami na terenie szkoły i nie tylko.

Cele szczegółowe:
• Uczeń wie które zachowania są właściwe, a które nie;
• Uczeń potrafi wskazać/rozpoznać/ personel szkoły;
• Uczeń wie, że kultura dotyczy również wyglądu i higieny;
• Uczeń potrafi stworzyć metaplan ;
• Uczeń zna konsekwencje swoich zachowań ;
• Uczeń wie i potrafi wymienić zachowania werbalne i niewerbalne;
• Uczeń potrafi zachować się właściwie w stosunku do rówieśników i personelu szkoły;

Metody pracy: metaplan, rozmowa kierowana, burza mózgów
Formy pracy: klasowe, grupowe, indywidualne
Środki dydaktyczne: papier, mazaki, tablica, magnesy

Przebieg lekcji:
1. Powitanie, sprawdzenie listy, ewentualne sprawy bieżące, pytania.
2. Podanie tematu lekcji i celów lekcji.
3. Zadanie uczniom pytania „co to jest zachowanie, właściwe zachowanie?” (oczekiwane odpowiedzi dotyczące powitania, podziękowań, przeprosin, sposobu zadawania pytań,kultury, etc. )
4. Pytanie do uczniów „co to znaczy personel i kto się do niego zalicza (oczekiwane odpowiedzi to dyrekcja, nauczyciele, panie ze świetlicy, pielęgniarka , panie woźne i panowie konserwatorzy, pracownicy kuchni, panie z sekretariatu) (słowo PERSONEL zapisane na tablicy, wybrany uczeń dopisuje wymieniane osoby)
5. Pytanie do uczniów „czy kultura to również WYGLĄD/HIGIENA/ZACHOWANIA NIEWERBALNE?
• rozmowa z uczniami na temat schludnego wyglądu (czyste ubranie, zawiązane buty, ,obłożone, niezniszczone książki i zeszyty)
• rozmowa na temat higieny osobistej (czyste włosy, umyte zęby etc)
• rozmowa na temat zachowań niewerbalnych (uczeń prezentuje gesty, świadczące że cos mu się podoba/nie podoba, zgadza się z czymś/nie zgadza, sposób siedzenia, mimika-miny, ton głosu, dźwięki – mruczenie, wzdychanie etc.
6. Praca w grupach 4osobowych- przygotowanie metaplanu : Jak jest ?, Jak powinno być?, Dlaczego nie jest tak jak powinno być?, Wnioski/rozwiązania (Co możemy poprawić?). Każda grupa przygotowuje swój metaplan.
7. Prezentacja części metaplanu przez grupy- powstanie całość. Omówienie odpowiedzi uczniów ze szczególnym uwzględnieniem wniosków i rozwiązań.
8. Ewentualne sprawy bieżące.
9. Ankieta dla uczniów Kosz i walizka.
10. Podsumowanie i pożegnanie.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.